- Objavljeno: 11.08.2009.
UHPA: Nije vrijeme za pretjerani optimizam
Naglašava da je kolovoz, unatoč relativno dobrom odazivu turista u prvih deset dana, ipak još nepoznanica i da puno toga, posebno od blagdana Velike Gospe do kraja mjeseca, ovisi i o vremenskim (ne)prilikama.
S obzirom da se u srpnju i kolovozu ostvaruje oko 60 posto godišnjeg turističkog prometa smatra i da će, nastavi li se i u kolovozu dobar trend iz srpnja, hrvatski turizam i unatoč minusima biti uspješniji od mediteranske konkurencije.
No, ističe da treba imati u vidu da fizičke pokazatelje možda ove godine neće pratiti i sličan financijski rezultat, jer je dosta srpanjskih noćenja, 30 do 50 posto, a tako bi moglo biti i u kolovozu, ostvareno po jeftinijim cijenama od lanjskih u tzv. last minute i drugim akcijama.
Ako se tome pridoda i zbog krize smanjena vanpansionska turistička potrošnja u odredištima, za izlete i slično, financijski pokazatelji mogli bi biti i lošiji od fizičkih, što bi, kaže Žgomba, također mogla biti jedna od 'posebnosti' ovogodišnje sezone.
Procjenjuje pritom da bi veći pad mogli imati hoteli, koji su se s ovogodišnjom, kako kaže, akcijskom prilagodbom zadnje tri godine 'nabubrenih' cijena vratili na razinu 2006. i 2007., dok će bolje rezultate imati jeftiniji oblici smještaja, poput privatnog, kampova i hostela.
Putničke su agencije ove godine već u predsezoni osjetile manju potražnju, što se nastavilo i u 'špici', ali Žgomba vjeruju da bi u posezoni (rujan i dalje), kada su cijene niže 20 do 40 posto od ljetnih, mogle ponoviti lanjske rezultate s obzirom na buking i ako u iduća dva-tri tjedna ne bude 'storniranja' ugovorenog. Za to, dodaje, za sada još nema naznaka.
Ističući važnost organiziranog turističkog prometa upravo za pred i posezonu, kada agencije 'odrade' 70 do 80 posto prometa, Žgomba podsjeća i na ulogu agencija kao destinacijskih menadžment kompanija koje za turiste u odredištima priređuju i kvalitetne programe neovisne o suncu i moru. Upravo destinacijski menadžment treba biti najvažniji projekt razvoja hrvatskog turizma, naglašava Žgomba i dodaje da turisti više nigdje, pa ni u Hrvatsku, ne dolaze zbog hotela nego zbog sadržaja i odredišta.