- Objavljeno: 07.09.2012.
U prvih osam mjeseci čak 3 milijuna noćenja više nego lani
„Temeljem dosad ostvarenih rezultata turističkog prometa, stanja u turističkim kapacitetima u Hrvatskoj i najavama za ostatak sezone, ovo će biti najbolja turistička godina u povijesti Hrvatske po pitanju turističkih dolazaka i noćenja“, rekao je ministar turizma Veljko Ostojić prilikom predstavljanja rezultata turističkog prometa za prvih osam mjeseci u našoj zemlji. Od siječnja do kolovoza 2012. godine u Hrvatskoj je ostvareno 58,95 milijuna noćenja i 9,82 milijuna dolazaka što, u odnosu na isto razdoblje 2011. godine, predstavlja rast od 5,6 posto u noćenjima i 4,2 posto u dolascima, pokazuju prvi podaci sustava turističkih zajednica. Govoreći o predviđanjima za sljedeće godine, ministar je naglasio kako će za ponavljanje ovakvih turističkih porasta biti potrebna nova ulaganja i unaprjeđenje turističke ponude. Stoga je još jednom istaknuo važnost kontinuiranog podizanja kvalitete u turističkom sektoru, novih ulaganja i dovršetka privatizacije, koja je važan preduvjet za povećanje konkurentnosti sektora.
„Temeljem dosad ostvarenih rezultata turističkog prometa, stanja u turističkim kapacitetima u Hrvatskoj i najavama za ostatak sezone, ovo će biti najbolja turistička godina u povijesti Hrvatske po pitanju turističkih dolazaka i noćenja“, rekao je ministar turizma Veljko Ostojić prilikom predstavljanja rezultata turističkog prometa za prvih osam mjeseci u našoj zemlji.
Od siječnja do kolovoza 2012. godine u Hrvatskoj je ostvareno 58,95 milijuna noćenja i 9,82 milijuna dolazaka što, u odnosu na isto razdoblje 2011. godine, predstavlja rast od 5,6 posto u noćenjima i 4,2 posto u dolascima, pokazuju prvi podaci sustava turističkih zajednica. Najbrojniji su u spomenutom periodu bili turisti iz Njemačke, koji su ostvarili petinu ukupnog turističkog prometa, a najveće udjele u ukupnom broju noćenja zabilježili su i gosti iz Slovenije, Austrije, Italije, Češke, Poljske, Nizozemske, Slovačke, Mađarske i Rusije. Pozitivan trend zabilježen je i u kolovozu, u kojem je ostvareno 23 milijun noćenja (+5%) i 3,2 milijuna dolazaka (+4%).
Govoreći o predviđanjima za sljedeće godine, ministar je naglasio kako će za ponavljanje ovakvih turističkih porasta biti potrebna nova ulaganja i unaprjeđenje turističke ponude. Stoga je još jednom istaknuo važnost kontinuiranog podizanja kvalitete u turističkom sektoru, novih ulaganja i dovršetka privatizacije, koja je važan preduvjet za povećanje konkurentnosti sektora.
Sve jadranske županije i Grad Zagreb ostvarili su od siječnja do kolovoza rast turističkog prometa. Svako treće ili ukupno 18,5 milijuna noćenja ostvareno je u Istri (18,5 mil. noćenja ili 6 posto više nego 2011.), dok je svaki peti strani turist bio iz Njemačke. Nijemci su i ove godine najbrojniji turisti na našoj obali, koji su ove godine ostvarili gotovo 12 milijuna noćenja, što je 13 posto ili 1,3 milijuna više nego lani. Iza Nijemaca, najbrojniji su u prvih osam mjeseci bili Slovenci, koji su ostvarili 6,6 milijuna noćenja, dok su u kolovozu, očekivano, drugo mjesto zauzeli turisti iz Italije s 2,6 milijuna noćenja.
U prvih deset najznačajnijih emitivnih tržišta svakako spada i Austrija, Češka, Poljska, Nizozemska, Slovačka, Mađarska i Rusija. Iako čine manji udio u ukupnim noćenjima, primjetan je porast interesa za Hrvatskom i među turistima udaljenijih tržišta poput Indije, Indonezije, Novog Zelanda, Kine, Brazila, Japana, Bjelorusije, Ukrajine i sl. Uz Istru, najveći udio u ukupnom turističkom prometu čini Kvarner (10,5 milijuna noćenja ili gotovo 300 tisuća više nego lani) i Splitsko-dalmatinska županija (gotovo 10 milijuna noćenja ili pola milijuna više nego lani), dok je najveći porast u odnosu na 2011. zabilježen u Dubrovačko-neretvanskoj županiji (+10 posto) i Gradu Zagrebu (+10 posto).
Komentirajući promet s nekih od naših vodećih emitivnih tržišta, ministar je izdvojio odlične rezultate ostvarene s njemačkog tržišta koji su, dodao je, rezultat objektivnih, ali i subjektivnih, odnosno profesionalnih okolnosti. Pozitivan i stabilan trend pokazalo je i tržište Austrije, s kojeg su zabilježene izuzetno visoke apsolutne brojke dolazaka i noćenja. Uzevši u obzir gospodarsku situaciju i trenutni životni standard u tim zemljama, i Slovenija i Italija, koja je zabilježila nešto niže brojke turističkog prometa u odnosu na prošlu godinu, su i ove godine prepoznale Hrvatsku kao kvalitetno i važno tržište. Dobri rezultati zabilježeni su i s poljskog te nizozemskog tržišta, koja velik dio turističkog prometa ostvaruje u kamping segmentu.