Projekt za zaštitu prava turista

Slika /arhiva/plavival1)1w.jpg

Na poticaj i uz financijsku potporu Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, Udruga za zaštitu potrošača Šibensko-kninske županije Plavi forum izdala je nedavno letak na pet jezika (hrvatski, talijanski, engleski, njemački i francuski) koji bi trebao poslužiti zaštiti potrošačkih prava turista u ugostiteljsko – turističkoj djelatnosti. 

Letak koji je otisnut u 10 000 primjeraka nastoji konkretno pojasniti potrošačima što mogu poduzeti u situacijama kada im se npr. servira nekvalitetna hrana u restoranu, ne izda račun, onemogućava plaćanje karticom ili kada naprosto ne dobiju odgovarajuću vrijednost za njihov novac.

Letak domaće i inozemne potrošače koji se nađu u navedenim i sličnim situacijama poziva da se obrate udruzi Plavi Val koja im brzo i efikasno može pružiti savjet i pomoć ili čak izravno intervenirati kako bi se riješio mogući nesporazum između gosta i ugostitelja.

Pri tome je bitno naglasiti kako se obavijest potrošačima – korisnicima turističkih usluga o načinu i mjestu podnošenja reklamacija već neko vrijeme nalazi na web-portalu www.potrosac.hr , pod rubrikom „Savjetovalište“.

Izdavanje ovih letaka predstavlja tek prvi korak uspješne suradnje između Udruge i Ministarstva, s obzirom da se planira i osnivanju budućeg Centra za savjetovanje, informiranje i pomoć korisnicima turističkih usluga.

Smatra se da je takav centar nužno potreban, kako zbog domaćih tako i zbog sve većeg broja turista koji pristižu iz zemalja EU-a i prekooceanskih zemalja. Upravo ti turisti su u vlastitim zemljama naviknuti, u slučaju sumnji da su im kao potrošačima uskraćena prava, zatražiti pomoć ili savjet od udruga za zaštitu potrošača.

Na ovaj način će Hrvatska uspjeti zadržati i dodatno unaprijedit visoku razinu turističkih i ugostiteljskih usluga te će se s vremenom sve više približiti standardu politike zaštite potrošača EU-a.

klikni za povećanje



Pisane vijesti