Predstavljene udružene promidžbene aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009. godinu

Slika /arhiva/081209-mint1.jpg

U budućoj pojačanoj promidžbi hrvatskog turizma udružili smo sredstva s ciljem da ona budu što bolje iskorištena, rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare, dodavši kako su predložene mjere promocije našega turizma u svijetu rezultat partnerskih odnosa javnog i privatnog sektora.
Sljedeći tjedan uslijedit će izvanredna sjednica Turističkog vijeća HTZ-a, te javni pozivi, kako bi predložene mjere pojačane promidžbe što prije bile u primjeni, dodao je ministar, istaknuvši kako su za neke od njih predviđeni i pet puta već iznosi od dosadašnjih, poput internetskog oglašavanja za koje je namijenjeno 10 milijuna kuna, a ukupno je za udruženo oglašavanje namijenjeno 88,6 milijuna kuna.

U budućoj pojačanoj promidžbi hrvatskog turizma udružili smo sredstva s ciljem da ona budu što bolje iskorištena, rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare, dodavši kako su predložene mjere promocije našega turizma u svijetu rezultat partnerskih odnosa javnog i privatnog sektora.

Sljedeći tjedan uslijedit će izvanredna sjednica Turističkog vijeća HTZ-a, te javni pozivi, kako bi predložene mjere pojačane promidžbe što prije bile u primjeni, dodao je ministar, istaknuvši kako su za neke od njih predviđeni i pet puta već iznosi od dosadašnjih, poput internetskog oglašavanja za koje je namijenjeno 10 milijuna kuna.

Turistička 2008. godina, za Hrvatsku je značila nastavak stabilnoga rasta (2% više dolazaka i 3% više noćenja), što je dosad najbolja godina za hrvatski turizam, u uvjetima kada su nama konkurentne zemlje već zabilježile minuse.

Negativni trendovi pada turističkog prometa u svijetu zbog visokih cijena nafte i poskupljenja hrane, nisu utjecali na hrvatski turizam u ovoj godini. Istodobno, prve su prognoze u listopadu ove godine najavljivale daljnje poremećaje u globalnoj industriji putovanja i turizma, a Svjetska turistička organizacija (UNWTO) za sljedeću 2009. godinu predviđa kretanje turističkog prometa na istoj razini kao ove godine, do rasta od svega dva posto, pri čemu valja napomenuti kako su te prognoze već četiri puta mijenjane, naglasio je ministar.

Stoga je na londonskoj turističkoj burzi (WTM) u studenome, na sastanku ministara, dogovoreno osnivanje ‘Povjerenstva za pripremu odgovora na globalnu krizu’ – Resilience committee. Međutim, posljednja predviđanja UNWTO-a govore kako se mogu očekivati negativni trendovi u globalnom turizmu u sljedećih šest do devet mjeseci.

 

Upravo radi važnosti turizma za hrvatskog gospodarstvo i stalnog rasta udjela turističkih prihoda u ukupnom BDP-u, Ministarstvo turizma je istaknulo potrebu pomnog praćenja stanja globalnog turizma ali i stanja na svim bitnim emitivnim tržištima za hrvatski turizam. Temeljna je zadaća, u pripremi odgovarajućih mjera za izazovnu 2009. godinu, očuvati konkurentnost hrvatskog turizma i ostvariti turistički promet najmanje na razini ove, vrlo uspješne 2008. godine.

Pojavom bankarske krize i globalne recesije, Ministarstvo turizma odmah je reagiralo, te je za pripremu uspješne sljedeće turističke sezone, već ove godine u rebalansom proračuna za promidžbu osigurano dodatnih 10,3 milijuna kuna, a Glavni ured HTZ-a, u dogovoru s Ministarstvom, preraspodjelom je osigurao dodatnih 7 milijuna kuna. Isto tako, u uvjetima smanjenoga proračuna za sljedeću godinu, očekujemo dvostruko više sredstava za promidžbene aktivnosti, od ovogodišnjih 65,5 milijuna kuna, jer se odgađaju svi drugi programi koji nisu nužni.

 

U okviru pripreme za zahtjevnu 2009. godinu, Ministarstvo turizma osnovalo je «Povjerenstvo za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009. godinu» u koje su uključeni predstavnici Ministarstva i HTZ-a, strukovne udruge i privatni sektor (HGK, HOK, HUP, HUH, OMH, UHPA, UNPAH i KUH). Osnovni je cilj Povjerenstva, kroz suradnju javnog i privatnog sektora, pripremiti kvalitetne i efikasne promidžbene aktivnosti na svim ključnim tržištima za hrvatski turizam.

Uz dosadašnje aktivnosti Ministarstva kojima je za promidžbu već ove godine, zajedno s HTZ-om, osigurano dodatnih 17, 3 milijuna kuna, nove promidžbene aktivnosti su:

  1. MJERA ZA TUROPERATORE I PUTNIČKE AGENCIJE (udruženo oglašavanje turističkih programa za Hrvatsku u 2009.g. s organizatorima putovanja)
  2. MJERA ZA JAČANJE PRED I POSEZONE (udruženo oglašavanje turističkih programa za Hrvatsku u 2009.g. za pred i posezonu s organizatorima putovanja)
  3. MJERA ZA JAČANJE AVIO DESTINACIJA (udruženo oglašavanje s Turističkim zajednicama i gospodarskim subjektima regija za promociju regionalnih avio destinacija u Hrvatskoj)

Ukupno je za udruženo oglašavanje, kroz navedene mjere, predviđeno 88,6 milijuna kuna.

 

Usto, planira se pojačano oglašavanje na internetu, u tisku, on-line marketing, te TV oglašavanje na primarnim i sekundarnim tržištima. Riječ je o pojačanim aktivnostima udruženog oglašavanja na najjačim emitivnim i novim tržištima (Njemačka, Italija, Austrija, Slovenija; Japan, Skandinavija) globalnom TV oglašavanju, podršci promociji čarter programa organizatora putovanja i promociji avio-destinacija (domaći prijevoznik i niskotarifni avio prijevoznici), jumbo plakatiranju na tržištima iz šireg okruženja, primarno orijentiranima na individualni turistički promet prema RH (Italija, Češka, Slovačka, Mađarska, Slovenija).

Za pojačano oglašavanje u tisku, preko PR agencija, te globalno TV oglašavanje i on-line marketing, za sljedeću je godinu predviđeno ukupno 74 milijuna i 650 tisuća kuna.

Usklađene mjere javnog i privatnog sektora trebale bi omogućiti hrvatskom turizmu da i dalje bude konkurentan na svjetskom tržištu, odakle nam dolazi 85% turista.



Pisane vijesti