- Objavljeno: 10.03.2014.
Pozitivni turistički rezultati i u veljači
Na Jadranu, u gradu Zagrebu te na kontinentu u veljači je zabilježeno 134.417 dolazaka turista, što je rast od 6,7 posto, te 330.668 noćenja ili 3,6 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, pokazuju prvi podaci sustava turističkih zajednica koje je danas objavila Hrvatska turistička zajednica. Ukupno je u prva dva mjeseca ove godine ostvareno povećanje dolazaka turista za 10,3 te noćenja za 7,1 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
U veljači su strani turisti zabilježili 11,8 posto više dolazaka ili njih 73.829, a 177.581 noćenje u porastu je za 5,5 posto. Domaći je pak turista u veljači bilo 60.588 ili 1 posto više, a s 153.087 noćenja u plusu su za 1,3 posto.
Među primorskim županijama u veljači se ističe porast ostvaren u Zadarskoj županiji (6.104 dolaska ili 38,7 posto više, te 15.271 noćenja, što je porast od 40,2 posto) i Dubrovačko-neretvanskoj županiji (21,7 posto više dolazaka odnosno njih 11.475, te 23,5 posto više noćenja ili njih 34.626).
Istra i Kvarner ostvarili su rezultate približno na razini prošlogodišnjih, dok je Ličko-senjska županija imala blagi porast broja dolazaka, no pad broja noćenja od 35,3 posto.
Grad Zagreb posjetilo je u veljači 11,2 posto više turista, odnosno njih 38.162, dok je broj noćenja porastao za 10,9 posto.
Među kontinentalnim županijama ističu se Karlovačka s porastom dolazaka od 27,4 posto, Sisačko-moslavačka 26,7 posto i Međimurska s rastom od 17,1 posto.
U strukturi dolazaka prema emitivnim tržištima prvo mjesto zauzeli su slovenski turisti s 11.702 dolaska i 28.084 noćenja, što predstavlja poraste od 12,1 posto u dolascima i 11,2 posto u noćenjima.
Na drugom su mjestu turisti iz Italije koji su ostvarili 9.072 dolaska (10 posto više) i 17.330 noćenja (2,4 posto više).
Na trećem mjestu prema broju dolazaka i dalje se nalazi Koreja s 6.863 dolaska, što je ujedno i najveći postotni porast dolazaka od čak 829 posto.
Među prvih pet zemalja prema broju dolazaka su još Austrija i Bosna i Hercegovina, a slijede Njemačka, Srbija, SAD, Ujedinjeno Kraljevstvo i Mađarska.
Direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić ističe kako su ostvareni rezultati dokaz su da se sustavan rad na promociji hrvatskog turizma isplati i da, iako nisu vidljivi preko noći, napori uloženi u promociju cjelokupne turističke ponude Hrvatske donose rezultate. (Hina)