- Objavljeno: 25.10.2007.
Polazne ideje Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma 2008.-2012.
Zadatak novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje od 2008. do 2012. godine trebao bi prije svega odrediti nove marketinške taktike i smjernice razvitka turizma u nadolazećim godinama, naglasio je Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a na početku poslovne radionice, održane danas u sklopu Dana hrvatskog turizma 2007. u Cavtatu.
Izradu plana je HTZ, kao naručitelj projekta, u kolovozu ove godine povjerila tvrtkama THR International Tourism Consultants iz Barcelone i Horwath Consulting iz Zagreba, prihvativši njihovu zajedničku ponudu po cijeni od 2,9 milijuna kuna.
Cilj danas održane poslovne radionice bio je predstaviti široj javnosti osnovnu polaznu ideju za izradu Plana. Prema Bulićevim riječima završetak izrade Plana očekuje se krajem travnja 2008. godine, a svemu tome će, tijekom sljedećih 6 mjeseci, prethoditi ukupno 18 radionica po hrvatskim regijama, gdje će lokalni turistički djelatnici moći dati svoje sugestije i odgovarati na ključna pitanja što će predstavljati okvir i smjernice za definiranje strategije.
Predstavnik španjolske tvrtke THR Eulogio Bordas obratio se, pred oko 200 okupljenih sudionika, riječima kako je izrada ovog plana bitna ne samo za naredni četverogodišnji razvoj hrvatskog turizma, već i za daljnju budućnost ove izuzetno važne grane hrvatske privrede. Po njemu, mora se misliti na činjenicu kako turistička industrija doživljava stalne promjene, te da gosti dolazeći u stranu zemlju traže prije svega doživljaje, a ne samo klasičnu ponudu mora, plaže i sunca.
Dodao je kako se mora voditi posebna briga o novim emitivnih tržištima kao što su Indija, Kina, Portugal i Meksiko, ali se isto tako treba budno pratiti stvaranje novih konkurentnih turističkih destinacija, među kojima je posebno izdvojio Maroko i Saudijsku Arabiju. Kako bi se Hrvatska što uspješnije nosila s takvim izazovima, pojasnio je Bordas, treba investirati u elektroničko poslovanje, jeftine avioprijevoznike i suvremeniji marketinški pristup.
S ciljem dobivanja povratne informacije od sudionika, što turistički djelatnici smatraju važnim za budući razvoj, Bordas ih je pozvao da posebnim televotingom odgovore na 10 osnovnih pitanja o prioritetima hrvatskog turizma. Brojke su pokazale kako najveći broj nazočnih vjeruje u potrebu stvaranja vizije i definiranje glavnih turističkih ciljeva, a nešto manje njih da se najviše treba potruditi oko osiguravanja održivog turizma.
Bordas je zaključio kao Hrvatska posjeduje najveći turistički potencijal među zemljama Mediterana, a važno je prije svega marketinšku politiku prilagoditi novim trendovima i pokušati eliminirati sve ono što se pokazalo kao pomalo zastarjelo i neisplativo.