Okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“

Slika /arhiva/141210_ozalj1.jpg

Poslije otoka Prvića (Prvić Luka) te Nina, jadranskim mjestima u kojima su do sada održane radionice „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“, danas je održana treća u nizu, u Ozlju, kao prvom mjestu kontinentalne Hrvatske izabranom za predstavljanje ovog projekta.

S ciljem obogaćivanja turističkih odredišta, posebno u vrijeme pred i posezone, Udruga neovisnih putničkih agencija Hrvatske (UNPAH), u suradnji s Ministarstvom turizma i Hrvatskom turističkom zajednicom te lokalnim partnerima, organizirala je seriju okruglih stolova s ovom temom. Okrugli stol organizirali su, u prostoru Gradske vijećnice, Grad Ozalj i UNPAH, a bilo je riječi o pitanjima vezanim uz upravljanje destinacijom za programe foto turizma te mogućnosti grada Ozlja, mjesta i kraja bogate kulturno-povijesne baštine.

Primjere iz prakse predstavio je fotograf Marko Vrdoljak, prvi organizator radionica foto turizma u Hrvatskoj, a o razvojnim mogućnostima ovog oblika turističke ponude govorili su sudionici okruglog stola, Gordana Lipšinić, gradonačelnica Ozlja, Bosiljko Domazet, predstavnik Ministarstva turizma, Milo Sršen, u ime Hrvatske turističke zajednice te Zlatko Kukec, predsjednik UNPAH-a i Vlasta Klarić, UNPAH. Posebno su, za sudionike rasprave bile zanimljive informacije i doživljaji što ih je iznio René Pronk, profesionalni fotograf koji odnedavna živi u Hrvatskoj.

Danas svi fotografiraju i snimaju i odmah to stavljaju na društvene mreže, a ako im pomognete da te slike budu kvalitetne i uz to dodate priču o toj lokaciji, učinit ćete mnogo za promociju turizma, jer se dobra fotografija i video znatno više puta podjeli nego loša, istaknuo je poznati fotograf Marko Vrdoljak, spomenuvši primjer filma o Zagrebu koji je imao više od dva milijuna pregleda. Fotografija i video najjaču su promotivni medij, naglašava Vrdoljak i stoga je važno u opremanju odredišta za foto turizam imati jasan plan u kreiranju foto tura, od voditelja – fotografa s iskustvom do suradnje s turističkom ponudom destinacije, pri čemu su efekti izravni (potrošnja u mjestu smještaja, hotelu te prodaja usluga i proizvoda) i neizravni (pozitivna iskustva, nizovi besplatnih fotografija i snimaka koji se kasnije dijele preko društvenih mreža) do korištenja foto i video zapisa u daljnjoj promociji.

Foto turizam može ojačati konkurentnost inovativnim doživljajem, produžiti sezonu i dovesti nove kategorije posjetitelja, naglasila je Vlasta Klarić, dodavši kako se time osnažuje identitet destinacije, ali i ostali njezini proizvodi. Za to je potrebno evaluirati resurse i razviti foto turizam kao novi, inovativni koncept kreativnog turizma koji donosi fotografske vještine kao i znanje o očuvanju lokalne kulture, zaključila je Vlasta Klarić. Također, bio je riječi o vizualnoj kulturi i fotografiji kao izvoru sjećanja i promocije odredišta, kao i fenomenu foto turizma i vezi s drugim oblicima turističke ponude te poveznici s temom ovogodišnjeg Svjetskog dana turizma "Turizam i razvoj zajednice".

Često zanemarivana uloga fotografije u turizmu prepoznata je od strane brojnih turističkih korisnika, posebice onih najmlađih koji svoje vizualne dojmove trenutno razmjenjuju sa svojom umreženom generacijom. Povijest nas uz to sjeća i onih najstarijih fotografija, npr. za posjeta poznatog engleskog istraživača Sir Arthura Evansa s kojim se 1932. godine u Splitu i Solinu sastao najzaslužniji hrvatski arheolog i najsjajniji vodič po hrvatskim starinama, don Frane Bulić. Treba svakako dodati i činjenicu da se u svijetu mjesečno proda 4 milijuna digitalnih fotoaparata, iako je prodaja pala u odnosu na 2011. zbog rasta prodaje smartphona, što ipak ukazuje na ogroman potencijal. U neku ruku o važnosti fotografije svjedoče i podaci da je na Instagramu trenutno prisutna 1 milijarda fotografija te da se svake sekunde dodaje 58 novih. Međutim, naravno, pravo mjerilo nije Instagram, već činjenica da interes za fotografiju prepoznaju i turistički stručnjaci te svjetske destinacije poput Londona koje intenzivno razvijaju novu vrstu kreativnih radionica vezanih uz fotografiju.

Upravo kreativnost u sferi turizma područje je razvoja FOTO TURIZMA i u hrvatskim destinacijama posebice u vrijeme pred i posezone, kada istinska ljepota prirodne i kulturne baštine dolazi do izražaja izvan masovnih kretanja posjetitelja. Foto turizam vežemo uz kreativne radionice, ljubitelje umjetnosti, uz edukativni turizam, eno-gastronomiju, urbani, baštinski i povijesni turizam, turing, arheološki, pustolovni, biciklistički turizam, trekking, balooning, i mnoge druge oblike turističke aktivnosti.



Pisane vijesti