Okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“

Slika /arhiva/OZALJ_grad-tz.JPG

Slijedom potrebe za novim sadržajima koji će obogatiti i kreativno oplemeniti turističke destinacije i biti od interesa za nove kategorije korisnika u vansezonskom periodu, ali i za dionike turističkog sektora, Udruga neovisnih putničkih agencija Hrvatske (UNPAH) i Grad Ozalj, pozivaju na okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za fototurizam“ (Ozalj, Gradska vijećnica, Kurilovac 1).

Cilj skupa je istaknuti ulogu kreativnosti, promocije i očuvanja kvalitetnog estetskog prostora hrvatskog kulturnog krajolika i identiteta u kontekstu širokog konkurentskog okružja Europske unije, kako bi  hrvatske mikro-destinacije bogate naslijeđem stekle dodatnu prepoznatljivost ali i nove poticajne uvjete za uključivanje u  razvojne programe EU. Sudionici okruglog stola bavit će se pitanjima vezanim uz upravljanje destinacijom za programe fototurizma: Fototurizam kao kreativni prostor komunikacije; Pozitivna iskustva razvitka fototurizma; Fototurizam - novi kreativni pristup turističkoj publici; Urbani kontekst kreiranja novih proizvoda fototurizma; Destinacija u očima posjetitelja - fotografije izvor sjećanja i promocije; Fototurizam u sprezi s odmorišnim, edukativnim, kulinarskim... turizmom.

Program

  • 9.30  -  Okupljanje sudionika
  • 10.00 - Okrugli stol - rasprava i zaključci
  • 11.30  - Studijski obilazak muzeja

Često zanemarivana uloga fotografije u turizmu prepoznata je od strane brojnih turističkih korisnika, posebice onih najmlađih koji svoje vizualne dojmove trenutno razmjenjuju sa svojom umreženom generacijom. Povijest nas uz to sjeća i onih najstarijih fotografija, npr. za posjeta poznatog engleskog istraživača Sir Arthura Evansa s kojim se 1932. godine u Splitu i Solinu sastao najzaslužniji hrvatski arheolog i najsjajniji vodič po hrvatskim starinama, don Frane Bulić. Treba svakako dodati i činjenicu da se u svijetu mjesečno proda 4 milijuna digitalnih fotoaparata, iako je prodaja pala u odnosu na 2011. zbog rasta prodaje smartphona, što ipak ukazuje na ogroman potencijal. U neku ruku o važnosti fotografije svjedoče i podaci da je na Instagramu trenutno prisutna 1 milijarda fotografija te da se svake sekunde dodaje 58 novih. Međutim, naravno, pravo mjerilo nije Instagram, već činjenica da interes za fotografiju prepoznaju i turistički stručnjaci te svjetske destinacije poput Londona koje intenzivno
razvijaju novu vrstu kreativnih radionica vezanih uz fotografiju. Upravo kreativnost u sferi turizma područje je razvoja FOTO TURIZMA i u hrvatskim destinacijama posebice u vrijeme pred i posezone, kada istinska ljepota prirodne i kulturne baštine dolazi do izražaja izvan masovnih kretanja posjetitelja. Foto turizam vežemo uz kreativne radionice, ljubitelje umjetnosti, uz edukativni turizam, eno-gastronomiju, urbani, baštinski i povijesni turizam, turing, arheološki, pustolovni, biciklistički turizam, trekking, balooning, i mnoge druge oblike turističke aktivnosti.

Upravo to je razlog zašto se okrenuti ovom obliku turističke ponude, zašto je potrebno znati kako urediti destinaciju za foto turizam, kako pripremiti foto-turistički proizvod, tko su foto turisti i kakav potencijal u tom smislu nudi Ozalj ali i cijela Hrvatska posebice u vansezonskom razdoblju. Razlog je to i organizacije Okruglog stola, koju zajednički provode Grad Ozalj i UNPAH, a koji će se baviti pitanjima vezanim uz upravljanje destinacijom za programe foto turizma, na što će primjere iz prakse predstaviti fotograf Marko Vrdoljak, prvi organizator radionica foto turizma u Hrvatskoj, a o razvojnim mogućnostima raspravljat će i pozvani sudionici okruglog stola, Gordana Lipšinić, gradonačelnica Ozlja, Bosiljko Domazet, predstavnik Ministarstva turizma, Milo Sršen, u ime Hrvatske turističke zajednice te Zlatko Kukec, predsjednik UNPAH-a i Vlasta Klarić, UNPAH.



Najave