Ministar turizma u dvodnevnom službenom posjetu Baskiji

Slika /arhiva/7-20131120_124101.jpg

Ministar turizma Darko Lorencin boravio je u utorak i srijedu, 19. i 20. studenoga u Baskiji, gdje je s predstavnicima turističkog sektora autonomne zajednice Baskije razgovarao o mogućnostima suradnje, posebno u području eno-gastronomije te iskustvima u povlačenju sredstava iz fondova EU. Ministar se prvog dana posjeta sastao s Arantzom Madariaga, direktoricom Basquetoura, agencije baskijskog Ministarstva gospodarstva i razvoja koja se bavi promocijom i implementacijom Strategije konkurentnosti. Direktorica Madariaga istaknula je da je i njihov glavni cilj produljenje sezone, jer turisti u Baskiji u prosjeku ostaju dva dana, 90 posto njih odabire hotelski smještaj, a izvanpansionska potrošnja im je 75 eura dnevno. Agencija radi na razvoju sedam proizvoda turističke ponude, od gastronomije, kongresnog i city breaks, do tematskih ruta i kulturnog turizma. Većina smještaja, 90 posto je hotelski, a turizam u Baskiji čini 5 posto BDP-a.


Ministar turizma Darko Lorencin boravio je u utorak i srijedu, 19. i 20. studenoga u Baskiji, gdje je s predstavnicima turističkog sektora autonomne zajednice Baskije razgovarao o mogućnostima suradnje, posebno u području eno-gastronomije te iskustvima u povlačenju sredstava iz fondova EU. Ministar se prvog dana posjeta sastao s Arantzom Madariaga, direktoricom Basquetoura, agencije baskijskog Ministarstva gospodarstva i razvoja koja se bavi promocijom i implementacijom Strategije konkurentnosti.

Direktorica Madariaga istaknula je da je i njihov glavni cilj produljenje sezone, jer turisti u Baskiji u prosjeku ostaju dva dana, 90 posto njih odabire hotelski smještaj, a izvanpansionska potrošnja im je 75 eura dnevno. Agencija radi na razvoju sedam proizvoda turističke ponude, od gastronomije, kongresnog i city breaks, do tematskih ruta i kulturnog turizma. Većina smještaja, 90 posto je hotelski, a turizam u Baskiji čini 5 posto BDP-a.

Ministar Lorencin je istaknuo isti cilj hrvatskog turizma, produljenje pred i posezone na svibanj i listopad, kao i potrebu podizanja udjela hotelskog smještaja u Hrvatskoj s 13 posto sadašnjega na 18 posto, jer se u njemu odvija trećina turističkog prometa. Također, bilo je riječi o strateškim marketinškim planovima turizma te perspektivi do 2020. godine.

Ministar Lorenin sastao se i s Juan José Ibarretxeom, direktorom centra „Agirre Lehendakaria“ za društvene i političke znanosti i bivšim predsjednikom Vlade Baskije, kojega je informirao o dobrim učincima turističke sezone u Hrvatskoj te usvojenoj Strategiji razvoja turizma koja je u provedbi, posebno s 10 određenih turističkih proizvoda koji će biti dodatni motiv dolazaka gostiju i izvan glavnog dijela sezone, pri čemu slijedi i izrada akcijskih planova za pojedine oblike turizma. Ibaretxe je naglasio važnost baskijske regije u kojoj se može učiti kako razvijati gastro, ali i kongresni turizam, čime se proširuje ponuda neovisno o vremenskim prilikama.

Sljedećeg dana ministar Lorencin susreo se sa strateškim direktorom Centra za istraživanja u turizmu Gari Agote Alberrom, koji mu je predstavio baskijsku strategiju. Kako je istakno Alberro, živimo u globaliziranom svijetu te moramo razmišljati o načelima održivosti i prenošenju naših znanja u zajedničke akcije privatnog i javnog sektora. Ono sto želimo jest prepoznavati potrebe turista te dati nove usluge putem on line kanala i mobilnih aplikacija, ali i u izravnoj komunikaciji, rekao je .

Ministar je naglasio da je došao u Baskiju vidjeti kako destinacije koja nema znatnih prirodnih resursa razvija svoj turistički proizvod koji nije sunce i more, jer nam je važno produljiti sezonu. U tome veliku ulogu ima destinacijski menadžment, a mi smo upravo u tijeku promjena našeg sustava radi boljeg upravljanja destinacijama, jer nam je cilj do 2020. godine udvostručiti turističku potrošnju, rekao je ministar.

Ministar je posjetio i Baskijski kulinarski centar, gdje ga je primio generalni direktor Joxe Mari Aizega, s kojim je razgovarao o mogućnostima suradnje na području gastro i eno turizma, jednog od ključnih turističkih proizvoda koje je odredila i Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine. Centar je visokoškolska ustanova koja se bavi istraživanjem i promocijom hrane, usmjerena na moderno kulinarstvo i nove koncepte povezivanja tehnologije, znanosti i gastronomije. Upisuju 100 studenata, od kojih su po 22 posto stranci i Baski, a ostali s drugih dijelova Španjolske. Osim obrazovnih programa imaju Centar za inovacije i istraživanja te organiziraju brojna javna događanja.

Tijekom boravka u Baskiji, ministar Lorencin upoznat je i s baskijskom strategijom jačanja konkurentnosti te razvoja turizma, posebice kada je riječ o održivosti, segmentu kojemu i Hrvatska u turizmu posvećuje veliku pažnju.



Pisane vijesti