Ministar turizma Gari Cappelli s turističkim agencijama u Ljubljani

U okviru službenog boravka u Sloveniji na sajmu Natour Alpe Adria u Ljubljani, ministar turizma Gari Cappeli održao je danas niz sastanaka s predstavnicima turističkih agencija i drugim turističkim subjektima. 

Ministar Cappelli tom je prilikom istaknuo: „Hrvatska i Slovenija kroz zajednički nastup i povezivanje proizvoda imaju puno snažniju vidljivost na globalnom tržištu, posebice među turistima iz udaljenih zemalja koji Europu doživljavaju kao jedinstvenu destinaciju. Suradnja Hrvatske i Slovenije u segmentu turističke promocije kvalitetno se provodi već niz godina, a svi su slovenski partneri s kojima sam danas razgovarao zainteresirani za nastavak zajedničkog predstavljanja jer time dobivamo snažniju međunarodnu dimenziju i prepoznatljivost“.

Najprije se ministar sastao s predstavnicima Kompasa, najvećom agencijom u Sloveniji kojoj je Hrvatska jedan od glavnih proizvoda. Kompas u Hrvatsku turiste dovodi 365 dana u godini, pa je tako prošle godine ostvareno 27 tisuća turista iz Slovenije te 210 tisuća turista iz ostalih zemalja. Za ovu godinu, kažu u Kompasu, buking je čak 25 posto veći nego u istom razdoblju lani. Ministar je tom prilikom predstavio aktivnosti vezane uz investicije u turistički sektor koje ove godine iznose 800 milijuna eura, najavio otvorenje 40-ak novih i obnovljenih hotela te okupljene informirao o promjenama, odnosno podizanju boravišne pristojbe.

U nastavku dana održan je sastanak ministra Cappellija s predsjednikom Zajednice slovenskih prirodnih lječilišta Iztokom Altbauerom na temu suradnje na području zdravstvenog turizma, a sastanku se pridružio i predsjednik Zajednice zdravstvenog turizma HGK i ravnatelj Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice Marcel Medak. Na sastanku je predsjednik Zajednice Altbauer predstavio iskustvo Slovenije na razvoju zdravstvenog turizma koji, kako je rekao, predstavlja najpoznatiji turistički proizvod Slovenije. U tom segmentu, dodao je, ostvaruje se trećina svih noćenja, a čak 75 posto čine domaći gosti.

S obzirom na važnost u jačanju cjelogodišnjeg turizma, posebice kada je rije o turizmu na kontinentu te domaćim gostima, ministar Cappellli je naglasio kako razvoj zdravstvenog turizma predstavlja prioritet i za Hrvatsku, pa će se u narednom periodu na njegovom razvoju pojačano raditi.

„Riječ je proizvodu od izuzetne važnost za hrvatski turizam u vidu konkurentnog cjelogodišnjeg poslovanja i poticanja razvoja turizma u kontinentalnim dijelovima Hrvatske. Osim intenziviranja investicija u zdravstvenom turizmu, od ove godine dodatno ulažemo i u promoviranje tog specifičnog turističkog proizvoda. U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom turističkom zajednicom pokrećemo poseban portal na kojem će se promovirati najbolji predstavnici zdravstvenog turizma i to pod zajedničkim sloganom Croatia – Full of health“, istaknuo je ministar Cappelli te dodao kako projekt uključuje nastupe na specijaliziranim sajmovima i konferencijama, što je značajan pomak u razvoju i promociji zdravstvenog turizma jer će to omogućiti veću prepoznatljivosti te stvoriti temelji za njegov rast i razvoj u narednim godinama.

Na sastanku s agencijom Kompas Novo mest, predstavnica Marjanca Antić istaknula je kako se radi o najdugotrajnijoj i najvećoj agenciji na jugoistoku Slovenije te da rade zanimljive i drugačije programe za Hrvatsku kojima je cilj pokazati dušu zemlje. Antić je ministru predložila da se preko programa prekogranične suradnje Hrvatske i Slovenije - Interreg osmisli zajednički turistički projekt po rijeci Krki koji bi obuhvatio Sloveniju, Hrvatsku i Austriju. Također, ministra je pozvala na proslavu godine jantara u Novom mestu te na konferenciju Jantarni put, koja će se održati u travnju ove godine, s ciljem povezivanja i zajedničke promocije zemalja koje se nalaze između Baltika i Jadrana, a koje su godinama kroz povijest bile na putu transporta tog kamena.

Nadalje, na sastanku s predsjednikom Uprave JU Postojnska jama, Marjan Bagatelj upoznao je ministra s podatkom kako godišnje ta atrakcija bilježi više od milijun posjeta te promet od čak 20 milijuna eura. Direktor Bagatelj iskazao je interes oko suradnje u segmentu dovođenja turista iz dalekih zemalja kojima je Europa glavna destinacija te naglasio kako iduće, 2018. godine, Postojnska jama slavi 200 godina od otkrića.

Ministar se susreo i s direktorom agencije Sonček – TUI, Mirom Primorcem koji je istaknuo kako im je trenutno najjači obiteljski turizam tijekom ljetnih mjeseci, ali da isto tako vidi veliki potencijal u dovođenju turista u Hrvatsku izvan glavne sezone te na otoke.

Ministar je upoznao direktora agencije sa ovogodišnjim porastom investicija u turistički sektor te naglasio kako kvaliteta raste u svim segmentima, od hotelskog smještaja, kampova, tematskih parkova i dr. Također je istaknuo kako aktiviranje turizma na kontinentu predstavlja za turizam Hrvatske prioritet, što se među domaćim turistima planira potaknuti kroz projekt uvođenja Cro kartice, dok će se strano tržište dodatno aktivirati kroz jaču marketinšku suradnju i promociju. (www.mint.hr)

Pisane vijesti