Ministar turizma Cappelli i direktor HTZ-a Staničić na jubilarnom 25. sajmu ATM u Dubaiju

  • Slika /AA_2018_b-fotke/vijesti/180424_dubai1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i ove godine predstavlja nacionalnu turističku ponudu na sajmu ATM - Arabian Travel Market, koji se održava u Dubaiju od 22. do 25. travnja. Sajam i hrvatski štand obišli su ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, koji su se tom prilikom susreli s tamošnjim državnim dužnosnicima te brojnim partnerima na tržištu Ujedinjenih Arapskih Emirata, odnosno s predstavnicima svjetskih aviokompanija i turoperatora poput Emiratesa, FlyDubaia, Thomas Cook Indija, itd.

S ministricom za međunarodnu suradnju i izvršnom direktoricom EXPO 2020. Dubai, Reem Al Hashimy, ministar Cappelli razgovarao je o sudjelovanju Hrvatske na svjetskoj izložbi EXPO 2020. na kojoj je do sada svoje prisustvo potvrdilo 180 zemalja svijeta.

„EXPO u Dubaiju je puno više od izložbe. Riječ je o jednom od najvećih globalnih, nekomercijalnih događaja od velikog gospodarskog i kulturnog značaja koji predstavlja veliku priliku za Hrvatsku što je prepoznala Vlada RH te će se Hrvatska po prvi puta nakon 2010. godine ponovno predstaviti na EXPO-u. Naša je namjera da se uoči EXPO-a otvori Generalni konzulat, te moguće i predstavništvo Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske gospodarske komore čime bi se dao veliki zamašnjak čitavom gospodarstvu“, istaknuo je ministar Cappelli.

Prilikom susreta ministrica je nadodala kako postoji interes za ostvarivanje zajedničkih projekata i uspostavljanje jače gospodarske suradnje između naših zemalja osobito po pitanju građevinske industrije i mogućnosti da hrvatske tvrtke sudjeluju u izgradnji paviljona za EXPO Dubai 2020.

Ministar Cappelli i direktor Staničić sastali su se i s Helal Al Marriem, izvršnim direktorom Uprave za turistički i trgovinski marketing u Dubaiju zaduženim za bolje pozicioniranje Dubaija kao vodeće turističke destinacije i trgovačkog središta koji je pohvalio hrvatski pristup razvoju turizma te istaknuo kako im je naša zemlja poslužila kao model za izradu strategije za osvajanje turističkih tržišta Južne Koreje i Japana. Tom je prilikom dogovorena razmjena know how-a po pitanju privlačenja turista s tržišta Kine i Indije uzimajući u obzir kako je upravo Indija najveće turističko tržište za UAE, a intenzivno rade i na privlačenju još većeg broja turista iz Kine.

Prilikom susreta s predstavnikom investitora u kompleks Four Season na Hvaru, Dennisom Wijsmullerom, ministar Cappelli naglasio je kako će taj projekt doprinijeti još većoj konkurentnosti hrvatskog turizma te kako vjeruje da će ovaj i slični projekti privući i druge investitore. Ministar je dodao kako se radi o ekološki održivom projektu kojem će Ministarstvo turizma dati maksimalnu podršku za njegovu efikasniju realizaciju.

„Predstavljanje hrvatske turističke ponude na ovom tržištu, kao i daljnje unaprjeđenje suradnje s ključnim partnerima, za hrvatski turizam ima strateški značaj. Povezivanje Hrvatske i UAE im višestruke efekte za hrvatski turizam i gospodarstvo. U tom kontekstu do posebnog izražaja dolaze uspostavljene dobro popunjene aviolinije Emiratesa i FlyDubaija koje spajaju Dubai sa Zagrebom i Dubrovnikom, a čime nam se otvaraju i mnoga druga daleka tržišta, poput Južne Koreje, Japana, Tajvana, Australije, Novog Zelanda, Afrike, itd. Kako nam je cilj osigurati još bolju budućnost i kontinuiran razvoj temeljen na održivom turizmu, moramo otvarati nova tržišta koja nude velike potencijale posebice u pred i post sezoni“, poručio je direktor Staničić nakon održanih sastanaka s predstavnicima Emiratesa te glavnim komercijalnim direktorom FlyDubaia Hamad Obailallom dodavši kako ga vesele odlične povratne informacije ključnih partnera na ovom tržištu koje bi trebale pridonijeti daljnjem rastu turističkog prometa s tržišta UAE.

Sugovornici su ministru Cappelliju istaknuli važnost otvaranja hrvatskog konzulata u Dubaiju putem kojega će se omogućiti brža procedura dobivanja viza za turiste koji žele posjetiti Hrvatsku, što će utjecati na još veći broj dolazaka turista iz Azije.

Direktor Staničić susreo se i s Waleedom I. Sobeaeiom, predsjednikom putničke i turističke komore Saudijske Arabije i generalnim managerom međunarodne putničke grupacije iz Riyadha koji sa svojim timom dolazi u svibnju u Hrvatsku kako bi se upoznao sa hrvatskom turističkom ponudom. Iz Thomas Cook Indija, najvećeg turoperatora Indije naglašavaju kako su zainteresirani za daljnja ulaganja u razvoj ponude prema hrvatskim destinacijama, zbog čega je dogovoreno da njihovi ključni predstavnici krajem godine sudjeluju na studijskom putovanju u Hrvatsku s ciljem upoznavanja destinacija i boljeg razumijevanja ponude iz perspektive indijskog tržišta.

U nastavku dana, sastanak će se održati sa turističkom zastupnicom tržišta Abu Dhabija i Kine o mogućnostima uspostave suradnje i pružanju jače podrške u dovođenju većeg broja turista iz Kine u Hrvatsku. “Nakon otvaranja predstavništva HTZ-a u Šangaju, otvoriti će se mogućnosti za još snažniju promociju Hrvatske na tržištu Kine na kojemu 160 milijuna ljudi ima mogućnosti za turistička putovanja. Zbog izrazito velikog, kompleksnog i u turističkom smislu veoma izazovnog kineskog tržišta, treba iznaći pravi pristup za turističku promociju na kineskom tržištu koji će polučiti respektabilne turističke rezultate" zaključio je ministar Cappelli.

Vezano uz Ujedinjene Arapske Emirate, hrvatski turistički sektor je tijekom prošle godine s ovog tržišta ostvario 8600 dolazaka i više od 23000 noćenja, što u odnosnu na 2016. godinu predstavlja rast od 78% u dolascima i 72% u noćenjima. Pozitivni trendovi zadržani su i u dosadašnjem dijelu godine u kojem je ostvareno više od 1000 dolazaka i 2500 noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja visoke troznamenkaste poraste od 134% u dolascima i 149% u noćenjima. Osim nastupa na sajmu ATM, u ovoj godini, u suradnji s jednom od najvećih agencija UAE-a Dnata održat će se prezentacija o Hrvatskoj. U planu su i poslovne radionice koje će se tijekom studenoga održati u Dubaiju i Abu Dhabiju, a tu su i studijska putovanja novinara, blogera, influencera i predstavnika turističkih agencija i turoperatora. Pozitivnim trendovima pridonijet će i planirana organizacija dolaska 30 agenata s tržišta UAE na Central European Tourism Summit (CETS), sajam koji će se održati u Zagrebu 4. i 5. prosinca 2018. godine.

Uz Hrvatsku turističku zajednicu, kao glavnog izlagača, na sajmu svoju ponudu predstavlja i šest suizlagača: TZ grada Zagreba, TZ Dubrovačko-neretvanske županije, Lošinj Hotels & Villas, Uniline, Amathus Travel Croatia te Abacus Tours.

Turistički sajam ATM Dubai najveći je i najposjećeniji turistički sajam na Bliskom Istoku koji se ove godine održava po 25. jubilarni put. Na sajmu se očekuje oko 40.000 turističkih djelatnika i dužnosnika iz cijelog svijeta, a procjenjuje se da se tijekom sajma ugovore poslovi vrijedni oko 2,5 milijarde američkih dolara.

Pisane vijesti