Ministar Bajs s predstavnicima slovenskog turizma: Zajedničkim nastupom do kineskih gostiju

Slika /arhiva/100521-rh-slo4w.jpg

Zajedničko predstavljanje turističke ponude na kineskom tržištu bila je glavna tema današnjeg sastanka ministra turizma Damira Bajsa i direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Nike Bulića s direktorom Direktorata za turizam u slovenskom Ministarstvu za gospodarstvo, Marjanom Hribarom, i direktorom Turističke organizacije Slovenije, Dimitrijem Picigom. Prema riječima ministra Bajsa, ključni razlozi zbog kojih su Hrvatska i Slovenija odlučile zajedno nastupiti na ovom dalekom, ali izazovnom tržištu su racionalizacija troškova, odnosno smanjenje rizika, uz istu dobit, te stvaranje zajedničkog turističkog proizvoda. Osim toga, ističe da si dvije susjedne zemlje nisu konkurencija na dalekim tržištima, poput kineskog. Govoreći o važnosti zajedničkog nastupa, ministar je podsjetio da je Slovenija, kao članica Europske unije, obuhvaćena Schengenskim sporazumom, te da je Hrvatska ove godine prilagodila vizni režim za turiste s dalekih tržišta, među kojima je i kinesko, uz uvjet da su turisti nositelji valjane schengenske vize za kratkotrajni boravak. Prema tome, s jednom vizom kineski će turist ove godine, u razdoblju od 1. travnja do 31. listopada, imati mogućnost posjetiti i Hrvatsku i Sloveniju.


Zajedničko predstavljanje turističke ponude na kineskom tržištu bila je glavna tema današnjeg sastanka ministra turizma Damira Bajsa i direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Nike Bulića s direktorom Direktorata za turizam u slovenskom Ministarstvu za gospodarstvo, Marjanom Hribarom, i direktorom Turističke organizacije Slovenije, Dimitrijem Picigom.
 


Prema riječima ministra Bajsa, ključni razlozi zbog kojih su Hrvatska i Slovenija odlučile zajedno nastupiti na ovom dalekom, ali izazovnom tržištu su racionalizacija troškova, odnosno smanjenje rizika, uz istu dobit, te stvaranje zajedničkog turističkog proizvoda. Osim toga, ističe da si dvije susjedne zemlje nisu konkurencija na dalekim tržištima, poput kineskog.
 


Govoreći o važnosti zajedničkog nastupa, ministar je podsjetio da je Slovenija, kao članica Europske unije, obuhvaćena Schengenskim sporazumom, te da je Hrvatska ove godine prilagodila vizni režim za turiste s dalekih tržišta, među kojima je i kinesko, uz uvjet da su turisti nositelji valjane schengenske vize za kratkotrajni boravak. Prema tome, s jednom vizom kineski će turist ove godine, u razdoblju od 1. travnja do 31. listopada, imati mogućnost posjetiti i Hrvatsku i Sloveniju.
 


Nadalje, naglasio je dobru dosadašnju suradnju dviju zemalja, temeljenu na činjenicama da su slovenski turisti drugi najbrojniji hrvatski gosti tijekom sezone, dok su Hrvati među najbrojnijim gostima u slovenskim zimovalištima.
 


Kada je riječ o Kini, ističe da je ta zemlja, prema turističkom barometru Svjetske turističke organizacije, po turističkoj potrošnji 2009. godine pretekla Francusku, te se nalazi na visokom četvrtom mjestu. Hrvatska je, srećom, važnost ovog „jakog tržišta sadašnjosti“ na vrijeme prepoznala te se za svoj „dio kolača“ odlučila pravovremeno izboriti, kaže ministar. Osim na turističkom sajmu u Pekingu prošlog mjeseca, svoju turističku ponudu Hrvatska trenutno predstavlja i na svjetskoj izložbi EXPO u Šangaju.
 


Podsjećamo, prošle je godine 50 milijuna Kineza turistički otputovalo van granice Kine, od čega ih je dva milijuna posjetilo Europu. Pretpostavka je da će svake sljedeće godine broj Kineza koji putuju van granica svoje zemlje rasti za deset posto.
 


Osim o nastupu u Kini, 25. svibnja u Šangaju i 27. svibnja u Pekingu, predstavnici hrvatskog i slovenskog turističkog sektora na sastanku su razgovarali i o mogućim budućim zajedničkim nastupima dviju zemalja na dalekim tržištima kao o strateškim odrednicama. Uz već ranije dogovoren zajednički nastup u Indiji na jesen ove godine, riječi je bilo i o zajedničkom predstavljanju u Japanu, te o mogućem nastupu u SAD-u, gdje bi im se u prezentaciji turističkih potencijala pridružila i Mađarska.
 


Govoreći o slovenskom turizmu, direktor Hribar ističe ga jednom od najvažnijih gospodarskih grana u Sloveniji te naglašava da će njegovu konkurentnost temeljiti na stvaranju inovativnih turističkih proizvoda, jakoj promociji te domaćim i stranim ulaganjima. S ponosom podsjeća da je, poput Hrvatske, i Slovenija prošle godine dokazala svoju visoku konkurentnost, bolju od europskog prosjeka. Cilj im je, kako kaže, Sloveniju promovirati kao „odredište za drugi posjet Europe“ budući da je prijestolnicama poput Londona, Pariza ili Beča teško konkurirati.


Pisane vijesti