Ministar Bajs: Pravovremenost mjera, ključ je uspjeha za turističku 2010.

Slika /arhiva/100514-pres6w.jpg

Suradnja privatnog i javnog sektora, te ciljane i pravovremene mjere za pripremu sezone ključ su uspjeha za ovu turističku godinu, rekao je ministar turizma Damir Bajs na danas održanoj konferenciji za novinare, kojoj je prethodio sastanak predstavnika Ministarstva turizma s turističkim strukovnim udrugama. Ministar Bajs, pritom je podsjetio na niz mjera, uvedenih po prvi put i usmjerenih na pripremu ovogodišnje sezone, od kojih posebno ističe poticaje za povećanje prometa u hrvatskim zračnim lukama, prilagođavanje viznog režima za goste koji, između ostalih, dolaze i iz Kine, Indije, Rusije i Ukrajine te izdvajanje dvostrukog iznosa, u odnosu na prošlu godinu, za promidžbu putem Interneta. U nastavku je podsjetio da su mjere definirane i kroz suradnju sa Svjetskom turističkom organizacijom (UNWTO) te da je njihovo provođenje u tijeku. Osvrnuvši se na nadolazeću sezonu, ističe da je još uvijek rano za predviđanje njezinih rezultata, ali izražava zadovoljstvo optimizmom koji je zavladao sektorom.


Suradnja privatnog i javnog sektora, te ciljane i pravovremene mjere za pripremu sezone ključ su uspjeha za ovu turističku godinu, rekao je ministar turizma Damir Bajs na danas održanoj konferenciji za novinare, kojoj je prethodio sastanak predstavnika Ministarstva turizma s turističkim strukovnim udrugama.
 


Ministar Bajs, pritom je podsjetio na niz mjera, uvedenih po prvi put i usmjerenih na pripremu ovogodišnje sezone, od kojih posebno ističe poticaje za povećanje prometa u hrvatskim zračnim lukama, prilagođavanje viznog režima za goste koji, između ostalih, dolaze i iz Kine, Indije, Rusije i Ukrajine te izdvajanje dvostrukog iznosa, u odnosu na prošlu godinu, za promidžbu putem Interneta.
 


U nastavku je podsjetio da su mjere definirane i kroz suradnju sa Svjetskom turističkom organizacijom (UNWTO) te da je njihovo provođenje u tijeku. Osvrnuvši se na nadolazeću sezonu, ističe da je još uvijek rano za predviđanje njezinih rezultata, ali izražava zadovoljstvo optimizmom koji je zavladao sektorom.
 


Optimizam je izrazila i Josipa Cvelić-Bonifačić iz Kamping udruženja Hrvatske (KUH), istaknuvši da booking za sada ide bolje nego prošle godine, te da je u unapređenje ovog oblika smještaja ove godine uloženo 10 milijuna eura.



Iako je od početka godine do sada u kampovima ostvareno 10 posto manje noćenja, u usporedbi s prošlom godinom, ističe da razloga za zabrinutost nema, budući da se do svibnja obično ostvari svega 1,5 do 2 posto ukupnih godišnjih noćenja u kampovima.
 


Također, ističe da je u domaćim kampovima prošle godine ostvareno 3,34 posto više noćenja u usporedbi s godinom prije te da će, s obzirom na lošiji ovogodišnji raspored praznika i blagdana i nešto nepovoljnije vremenske uvjete, uspjehom ove godine smatrati ponavljanje prošlogodišnjih rezultata.
 


Zadovoljstvo dosadašnjim provođenjem mjera za pripremu sezone izrazio je i Kristijan Šustar iz Hrvatske udruge poslodavaca u hotelijerstvu (HUPUH), naglasivši da je u tom sektoru ove godine situacija stabilnija u odnosu na 2009. godinu, te da je Hrvatska usklađena sa svjetskim trendovima i tržišnim kretanjima. Svibanj za sada ocjenjuje relativno dobrim u hotelijerstvu, te smatra da ima razloga za očekivanje ponavljanja rezultata iz prošle godine.
 


Pravovremene mjere pohvalio je i Zlatko Kukec, predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH), naglasivši da će teška situacija u Grčkoj imati utjecaja na dolazak dijela gostiju i u Hrvatsku, iako se još ne zna u kojoj mjeri.
 


Kada je već riječ o putničkim agencijama, Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), kaže da je prodaja aranžmana za Istru i Kvarner zasad na prošlogodišnjoj razini, splitska se regija nešto slabije prodaje, a najviše problema ima dubrovačka regija. Nastavkom dobrog trenda ističe porast bookinga putem Interneta.


Pisane vijesti