- Objavljeno: 22.07.2010.
Ministar Bajs o važnosti online turističke promidžbe
Oko trećina turista ove će godine u Hrvatsku doći posredstvom putničkih agencija, dok će ostale dvije trećine doći samostalno. Odluke o putovanju donosit će se u posljednjem trenutku, a najviše informacija o odredištima današnji će turist tražiti putem Interneta. Iz tog razloga moramo raznim online promidžbenim aktivnostima snažno biti prisutni u tom ključnom trenutku njihovog odabira, koji je upravo ovih dana – rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjem susretu s novinarima kojem je tema bila važnost online turističke promidžbe.
Oko trećina turista ove će godine u Hrvatsku doći posredstvom putničkih agencija, dok će ostale dvije trećine doći samostalno. Odluke o putovanju donosit će se u posljednjem trenutku, a najviše informacija o odredištima današnji će turist tražiti putem Interneta. Iz tog razloga moramo raznim online promidžbenim aktivnostima snažno biti prisutni u tom ključnom trenutku njihovog odabira, koji je upravo ovih dana – rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjem susretu s novinarima kojem je tema bila važnost online turističke promidžbe.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-1w.jpg)
U ovoj godini last minute-a je više nego ikad potrebno prilagoditi se gostu, njegovim potrebama i navikama, naglasio je ministar podsjetivši ujedno na rezultate Tomas istraživanja iz 2007. godine. Naime, u toj se godini oko 30 posto turista o odredištu informiralo putem Interneta, dok je prošle godine ta brojka porasla na čak 70 posto.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-2w.jpg)
Sukladno trendu, ove je godine tako za turističku promidžbu putem Interneta izdvojeno dvostruko više sredstava u odnosu na prošlu godinu, odnosno ukupno 33,5 milijuna kuna. Spomenuta su sredstva namijenjena za povećanje internetskog prometa na web stranicama HTZ-a (www.croatia.hr), zatim za bolje pozicioniranje na tražilici Google, pojačane aktivnosti na društvenim mrežama i pojačano Internet oglašavanje na vodećim hrvatskim emitivnim tržištima.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-4w.jpg)
Primjera radi, samo je na Google-u u prvoj polovici ove godine mjesečno prosječno zabilježeno 14 milijuna „klikova“ na riječ „Hrvatska“. Također, prošle je godine osnovana i grupa o Hrvatskoj na društvenoj mreži Facebook, gdje je od 19 tisuća obožavatelja zabilježenih u prvom tjednu od osnivanja ta brojka danas narasla na 121 tisuću te svakim danom kontinuirano raste.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-7w.jpg)
I Svjetska turistička organizacija (UNWTO) potvrdila je da je Internet danas odlučujući čimbenik za odabir odredišta.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-9w.jpg)
Zanimljiv je podatak i da je 41 posto turista koji su došli u Španjolsku smještaj rezerviralo online dok je, primjerice, u SAD-u najveći broj putnih aranžmana prodan upravo putem Interneta.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-11w.jpg)
Osim toga, Euromonitor predviđa nastavak trenda rasta online bookinga koji bi do 2014. godine trebao dostići 25 posto sveukupnih rezervacija.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-13w.jpg)
Taj je trend, rekao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić, zahvatio i Kinu, veliko i izazovno tržište na kojem je trenutno oko 400 milijuna korisnika Interneta. U nastavku je dodao i da su web stranice HTZ-a zabilježile porast posjećenosti od 26 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, pa je samo u ovoj godini na njima zabilježeno oko 4,8 milijuna „klikova“.
![foto: www.mint.hr](https://mint.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/100722-htz-14w.jpg)