Međunarodni stručni skup: „Razvoj turističkog proizvoda, inovativni pristup“

Slika /arhiva/100416-zw-2w.jpg
 
U organizaciji Ministarstva turizma i u suradnji sa Svjetskom turističkom organizacijom (UNWTO), a u okviru međunarodnog sajma turizma CroTOUR'10, održan je međunarodni stručni skup na kojemu su izlagali domaći i inozemni stručnjaci te predstavnici privatnog sektora o promjenama u ponašanju kupaca/turista, kanalima distribucije i komunikacije te primjerima dobre prakse.
 


Vesna Cvitanović
, direktorica sektora za sajmove ZV-a, pozdravila je sudionike stručnog skupa, naglasivši potrebu održavanja ovakvih skupova s ciljem pozicioniranja Hrvatske na svjetskom turističkom tržištu, dok je Vesna Trnokop Tanta, u ime HGK, podsjetila na protekle Dane hrvatskog turizma, zahvalivši i današnjim gostima iz inozemstva koji se ovaj način uključuju u zajedničko promišljanje o složenom fenomenu turizma koji jednu zemlju može učiniti konkurentnom, ali i pripomoći još kvalitetnijoj suradnji među sektorima koji imaju dodirne točke s turizmom.
 


Ispred organizatora skupa Ministarstva turizma, sudionicima se obratio Ivo Bašić, savjetnik ministra, naglašavajući uključenost svih u razvoj i razvojne mogućnosti Hrvatske na turističkom tržištu, dodavši kako valja na kvalitetni i novi način ulagati u hrvatski turistički proizvod.
 


Thomas Tait
, iz SAD-a govorio je o promjenama u ponašanju kupaca/turista i važnosti prvog dojma gosta o nekoj destinaciji, kao i njihovim očekivanjima. O značenju E-marketinga u turizmu govorila je Snježana Boranić Živoder, iz Instituta za turizam, naglasivši vrijednost ovoga kanala distribucije i komunikacije u sektoru turizma, gdje se više od polovice informacija o nekoj destinaciji pronalazi na Internetu, dok je za kvalitetan sadržaj ovakve ponude posebice važan timski rad.
 


O inovativnom pristupu razvoju turističkog proizvoda, govorio je Armando de Lucas iz Španjolske, ističući ulogu predstavljanja turističkog proizvoda na Internetu, naglasivši važnost korištenja potencijala na novi način, kako bi se privuklo goste koji imaju nove potrebe, te stvaranju privlačnog imidža kroz sinergiju javnog i privatnog sektora i prilagodbu stalnim promjenama.
 


O primjerima dobre prakse iz Hrvatske, govorili su Zoran Šesto iz Agencije „Danubium“, Ivan Srakovčić iz Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela, te Nataša Jurina iz TZ grada Krka.
 


Područje poznato kao destinacija lova i ribolova, te poznatih folklornih manifestacija poput Vinkovačkih jeseni, Šokačkoga sijela, Iločke berbe grožđa, kao i bogate trpeze, u posljednje se vrijeme profilira kao destinacija doživljaja, rekao je Zoran Šesto, predstavljajući turističke mogućnosti Vukovarsko–srijemske županije, uz katalog turističke ponude „Srijem, Slavonija i Baranja na dlanu“. Brojna su događanja koja ovo područje čine atraktivnim za posjet turista, od riječnog cruisinga i tematskih ruta, poput Iločke vinske ceste, biciklističkih ruta, do vožnje brodom kroz hrastovu šumu i netaknutu prirodu i ceste zlatne niti. Također, tu su i kušaonice voćnih rakija 8 proizvođača od Starih Mikanovaca do Iloka, te manifestacija doživljaja, poput žetve i vršidbe, što se održava u srpnju mjesecu, pa do tematskog vlaka „Traminac express“ koji goste dovodi na Iločku berbu grožđa u kolovozu i rujnu. Isto tako, valja spomenuti događanja koja obogaćuju ponudu kulturnog turizma, poput već etabliranog Vukovarskog filmskog festivala, ili vinkovačkog Festivala dokumentarnog rock filma.
 


O ponudi malih i obiteljskih hotela govorio je Ivan Srakovčić, vlasnik hotela 'Korana – Srakovčić', govoreći o ponudi novih sadržaja koju je uspio ostvariti kroz gradnju imanja 'Srce prirode', te regionalno povezivanje kroz Udrugu za kontinentalni turizam. Riječ je o povezivanju i vrednovanju turističkih kapaciteta koji predstavljaju turističku ponudu na području Ličko-senjske i Karlovačke županije, kao i dijelova Slovenije uz rijeku Kupu i dijelova Unsko-sanskog kantona uz rijeku Unu u Bosni i Hercegovini.
 


Što se tiče javno-privatnog partnerstva, poduzetnici i Udruga obiteljskih i malih hotela imaju dobru suradnju na državnoj razini s Ministarstvom turizma, koje podupire kvalitetne projekte, te Hrvatskom turističkom zajednicom, zaključio je Srakovčić.
 


O prednostima novoga pristupa turističkoj ponudi govorila je Nataša Jurina iz Turističke zajednice grada Krka, ali i opasnostima od prosječnosti i nedovoljnoj prepoznatljivosti kvalitete u turizmu. Stoga je u sklopu strategije razvoja grada Krka, osmišljen projekt stalnih događanja na ovome području, ali i povezivanja javnog i privatnog sektora. Naš je interes biti prepoznatljiv, nuditi svoje proizvode i uključiti lokalno stanovništvo, čime želimo što više dohotka od turizma zadržati u destinaciji, zaključila je Jurina, dodavši kako grad Krk teži postati destinacija koja čuva i vrednuje sve oblike svoje povijesne i kulturne baštine tako da u njoj uživaju stanovnici grada i turisti.
 


O prednostima novih aplikacija i korištenju mobitela u turizmu govorio je Josip Bužančić, predstavivši novi proizvod 'Hrvatski turistički navigator', koji omogućava besplatan pristup sadržajima njezine turističke ponude. Aplikacija je iznimno jednostavna za korištenje s također jednostavnim mogućnostima pretraživanja po mnoštvu kategorija i opcijama narudžbi, rezervacija ili kupnji izravnom komunikacijom korisnika s ponuđačem usluga.
 
 


Pisane vijesti