Hrvatski turizam trenutno dobro stoji na gotovo svim stranim tržištima

Slika /arhiva/100416-zvhtz1w.jpg


Hrvatski turizam na gotovo svim stranim tržištima trenutno dobro stoji, s većine dolaze i pozitivne najave za prvosvibanjske praznike te ljeto, pa se unatoč i ovogodišnjoj dominaciji 'last minute' potražnje s većine tržišta očekuje ponavljanje lanjskih rezultata, a s nekih i mogući porasti. Zaključak je to s današnjeg skupa "Stanje na emitivnim turističkim tržištima" koje je u sklopu turističkog sajma CroTOUR 2010. na Zagrebačkom velesajmu organizirala Hrvatska turistička zajednica (HTZ).



Iznoseći najnovije podatke o stanju na tržištima direktori HTZ-ovih predstavništava u inozemstvu naglasili su da se ove godine primjećuje nešto veća potražnja Europljana za odmorima, ali da se nastavlja njihovo 'kalkuliranje' potrošnje pri čemu će najbolje prolaziti cjenovno povoljnija i bliža odredišta. U tom smislu Hrvatska donekle ima prednost, ali se i ona kao i sve druge turističke zemlje mora izboriti za svakog gosta dobrom promocijom, eventualnim popustima i vrijednosti za novac.



Direktor HTZ-ovog predstavništva u Njemačkoj Zlatko Deželjin najavio je mogućnost i nešto boljih rezultata ove godine u odnosu na prošlu s tog za Hrvatsku najvažnijeg tržišta, uz napomenu da trenutno najveće zanimanje i najbolji buking ide za auto kampove, privatni smještaj i nautiku. Iz Slovenije bi se ove godine, po riječima direktora slovenskog predstavništva HTZ-a Gorana Blažića, mogla dogoditi odlična sezona, možda i s porastima od 3 do 5 posto u odnosu na lani.



Za sada najbolje stoje Istra i Kvarner, dok bi u Dalmaciji, kako je kazao, zbog troškovne osjetljivosti Slovenaca trebali promisliti o nekom obliku kompenzacije troška putovanja s troškom smještaja. Blažić je istaknuo i zadovoljstvo slovenskih touroperatera s hrvatskim hotelijerima koji su ove godine ponudili bolju cjenovnu politiku.



U Italiji bi Hrvatska ove godine slično kao i lani mogla biti treća najtraženija destinacija za godišnje odmore (iza Španjolske i Francuske), a ako se uspije oduprijeti drastičnom djelovanju konkurentskih zemalja i njihovom smanjivanju cijena moguće da s tog tržišta ostvari i poraste do 2 posto, izvijestio je HTZ-ov direktor za to tržište Klaudio Stojnić. Slično je napomenuo i direktor iz Austrije Ranko Vlatković, dodavši da će ove godine iz Austrije u Hrvatsku sigurno doći turista kao i lani, a vjerojatno i više, jer su istraživanja pokazala da euro u Hrvatskoj vrijedi i više od 20 posto nego u Austriji. (Hina)



Pisane vijesti