Kongres hrvatskog kampinga: Turistička godina donijela nove rekorde

Slika /arhiva/131114-KUH-kongres1.jpg

Kamping je hrvatski strateški turistički proizvod, a mogućnosti njegova daljnjeg razvoja su vrlo velike. Osobito kroz specijalizaciju postojećih kampova, ali i razvoj novih kampova i kamp odmorišta na kontinentu te u blizini velikih gradova, istaknuo je Tihomir Nikolaš, predsjednik Izvršnog odbora Kamping udruženja Hrvatske (KUH) na jučer završenom 7. kongresu hrvatskog kampinga.

Ovo godišnje okupljanje hrvatskog kamping sektora, u organizaciji KUH-a u Malom Lošinju od 12. do 14. studenoga, okupilo je oko 220 sudionika iz Hrvatske i inozemstva koji su raspravljali o aktualnim trendovima u ovom turističkom segmentu, primjerima dobre prakse, ali i ograničenjima koje i nadalje koče investicije. Na kongresu je tako istaknuto da kampovi čine čak 28 posto ukupnih smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj, a u njima se ostvari 26 posto svih turističkih noćenja. S obzirom na stalni rast turističkog prometa, koji se ostvaruje u kampovima, izgledno je da bi kamping mogao biti prvi turistički segment koji će vratiti prijeratne brojke.

Ova je turistička godina donijela nove rekorde, pa je tako od siječnja do kraja rujna u kampovima ostvareno 16,5 milijuna noćenja, odnosno 2,2 posto noćenja više nego lani. Ove godine ipak je malom padu bila Istra, dok su veoma dobre rezultate ostvarili Kvarner i Dalmacija. U strukturi gostiju, primjetan je nešto manji rast s njemačkog tržišta, s obzirom da je lani ostvaren izniman porast njemačkih noćenja. S druge strane imamo blagi pad s nizozemskog tržišta, a nastavljen je pad talijanskih noćenja, kazao je Nikolaš, navodeći kako u hrvatskim kampovima gotovo 98 posto svih noćenja ostvare strani gosti.

Na kongresu je bilo govora i o aktualnim trendovima u kampingu u Europi. Tako je Frank Jacobs iz nizozemskog autokluba ANWB ukazao kako gosti sve kasnije bukiraju, ali i kako više nije trend otići na dugi odmor tijekom godine. Bez obzira na krizu, ljudi i dalje jako žele putovati, s time da idu na kraće odmore, dok je prije dvadesetak godina bilo normalno da se ode na duži odmor od po tri tjedna. Isto tako, primjetno je da se kampisti za odmor odlučuju znatno kasnije nego nekad. Prije 15-ak godina ste već u siječnju ili veljači znali kakva će vam biti popunjenost kampa, no danas je to sasvim drugačije i tome se valja prilagoditi. Velik potencijal je ponuda za goste treće životne dobi koji putuju izvan glavne sezone, a tu su i mlađe generacije kod kojih je specifično da ne žele kupovati kampere već ih unajmiti kada žele, rekao je Jacobs. Govoreći o hrvatskim kampovima, istaknuo je kako se puno ulaže u kvalitetu, kao i da su hrvatski kampovi jeftiniji od talijanskih, no skuplji od francuskih.

Godišnje okupljanje kamping sektora bila je prilika i za predstavljanje projekta OK Mini Camps, u okviru kojeg u KUH-u nastoje podići kvalitetu malih kampova u Hrvatskoj i pomoći u njihovoj promociji, kao i o projektu Croatia's Best Campsites koji obuhvaća sve najbolje velike i srednje kampove naše zemlje. Kada govorimo o malim kampovima, Hrvatska još nije dovoljno prepoznata kao destinacija malih kampova, iako oni nose velik potencijal razvoja i zapošljavanja. Mali kampovi čine oko 6 posto ukupnih kamping kapaciteta u Hrvatskoj, a kapacitet im je oko 15.000 turista. Najviše ih je u Zadarskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, dok ih kontinentu ima vrlo malo.



Pisane vijesti