- Objavljeno: 29.04.2010.
Konferencija NeoTour o povezivanju turističke i ICT industrije
Internet, društvene mreže poput Facebooka i Twittera, te općenito informacijske tehnologije, poželjni su i sve nužniji alati u turističkom poslovanju, ali nisu dovoljni za turistički uspjeh koji uz davanje dobre usluge i vrijednosti podrazumijeva i stvaranje prave te dobro tržišno usmjerene poruke. To je među ostalim na današnjoj multimedijskoj konferenciji o turizmu NeoTour istaknuo voditelj glavnog britanskog udruženja hotelijera i restoratera 'British Hospitality Associtaion' Bob Cotton.
Konferencija NeoTour je u organizaciji zagrebačke tvrtke Kongres Media okupila turističke, ICT i marketinške stručnjake, a osim Cottona poseban gost bio je i ministar turizma Damir Bajs. Naglasivši da tema konferencije NeoTour, povezivanje turističke i ICT industrije, zaslužuje 'goruću pozornost', ministar se složio i s Cottonom u ocjeni da su internet i društvene mreže već sad iznimno bitni za turističku promociju i prodaju.
Turističke tvrtke i državne turističke institucije to stoga trebaju promovirati kao korisno, tim više što je prema nekim istraživanjima prošle godine oko 60 posto turista koji su došli u Hrvatsku internet koristilo pri odlučivanju za odlazak na odmor, kazao je Bajs. Vjeruje kako će se slično ponoviti i ove godine s obzirom da je opet vrlo aktualan 'last minute' ili rezerviranje putovanja u zadnji čas i po povoljnijim cijenama, za što je internet 'pravo i najbrže' informacijsko mjesto. Podsjetio je i da je Hrvatska već prošle, a i ove godine znatno povećala iznose za internet oglašavanje, kao i da je promotivno turistički prisutna na brojnim društvenim mrežama, portalima, Googleu i sličnom i to na 25 inozemnih tržišta. Ukupno se ove godine za online marketing hrvatskog turizma izdvaja 15,5 milijuna kuna ili oko 50 posto više nego lani.
Pohvalivši ministra za takve poteze, kao i za uključivanje hrvatskih sportskih uspjeha u turističku promociju, poput primjerice Ivice Olića u projekt 'Ambasador hrvatskog turizma', Bob Cotton u svom se predavanju vrlo pozitivno osvrnuo i na hrvatske turističke potencijale, posebno Split, Dubrovnik i središte Zagreba. Sve bi to, kako je kazao, uz bolje oglašavanje moglo donijeti veće koristi nego sada, otprilike poput onih koje primjerice od turizma ima Barcelona. (Hina)