Hrvatski kampovi po visini cijena četvrti u Europi

Slika /arhiva/KUHlog_Hr-w.jpg

Hrvatski kampovi su s prosječnom cijenom od 34,2 eura za ovu godinu na četvrtom mjestu među kampovima u Europi po visini te cijene, iza prve Švicarske gdje je prosječna cijena 46,2 eura, druge Italije sa 41,5 eura i treće Danske s cijenom od 38 eura, izvijestili su danas iz Kamping udruženja Hrvatske (KUH) temeljem najnovije analize njemačkog auto kluba ADAC o ovogodišnjim cijenama kampova u Europi.

Talijanski kampovi tako su sada za oko 20 posto skuplji od hrvatskih, a švicarski za 35 posto, dok su hrvatski mediteranski konkurenti Španjolska i Francuska, zauzele 5. odnosno 7. poziciju s cijenama od 33 odnosno 32,1 euro.

Posebno zanimljivim iz KUH-a ocjenjuju što su kampovi u zemljama važnim za hrvatski kamping, odakle u Hrvatsku i inače dolazi najviše stranih turista, u Austriji i Njemačkoj po cijenama i skupoći gotovo na dnu ljestvice odnosno na 9. i 20. mjestu s cijenama od 31,2 eura i 28 eura.

Tome dodaju da su prošle godine od ukupnih 16,2 milijuna noćenja u kampovima jednu trećinu ili 33,4 posto ostvarili Nijemci, a ako se tome pribroje i noćenja Austrijanaca taj udjel se penje na 42 posto.

Stoga iznimno važnim drže analizu cijena kampova ADAC-a koji izdaje i najpriznatiji kamping vodič njemačkog govornog područja.

U toj se analizi navodi i da će ove godine dvije odrasle osobe s 10-godišnjim djetetom u prosjeku u glavnoj sezoni morati izdvojiti 32,7 eura za noćenje u nekom od europskih kampova. Tom je cijenom obuhvaćena kamp parcela, vozilo, dodatna davanja, struja, topla voda za tuširanje i boravišna pristojba.

Iz KUH-a ističu da je ta analiza pokazala i kako su se cijene u hrvatskim kampovima od 2010. do 2013. prosječno godišnje povećavale tek za 1 posto, i to najviše zbog porasta kvalitete i standarda, ali je to ipak među mediteranskim zemljama bilo najviše u tom razdoblju.

U Italiji su primjerice u te tri godine cijene kampiranja bile nepromijenjene, u Francuskoj su pale u prosjeku za 2 posto, u Španjolskoj za 3 posto, što su te zemlje, kako objašnjavaju iz KUH-a, morale učiniti zbog tržišnih problema i pada turizma. (Hina)



Pisane vijesti