Zbog kasnijih školskih praznika moguć pojačan dolazak njemačkih turista iz tri pokrajine

Slika /arhiva/HTZlogo.jpg

Zbog kasnijeg početka školskih praznika u tri njemačke savezne pokrajine izuzetno važne za hrvatski turizam, Bavarskoj, Baden Wuerttembergu i Nordrhein Westfalen, krajem srpnja i početkom kolovoza moguć je pojačan dolazak njemačkih turista jer početak školskih praznika tradicionalno znače i početak najvećeg godišnjeg 'vala' dolazaka turista iz te zemlje na Jadran.

Doznaje se to od direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Frankfurtu Mate Radića koji za Hinu ističe da je Njemačka za hrvatski turizam jedno od najvažnijih, ali i najkompleksnijih emitivnih tržišta, kao i da kasniji početak školskih praznika u njemačkim pokrajinama ne bi trebao imati utjecaja u konačnim godišnjim rezultatima s njemačkog tržišta.

Važno je, dodaje, i da hrvatski turizam od 2009. s tog tržišta bilježi svake godine sve bolje rezultate i sve veće postotke povećanja fizičkog prometa, što je Hrvatsku svrstalo i među vodeće inozemne turističke 'ciljeve' Nijemaca.

Ove se godine, za razliku od primjerice prošle, radi niza promijenjenih okolnosti, na tom tržištu ne bilježi linearan i siguran rast tog prometa, ali većina njemačkih touroperatora, kako kaže, ipak javlja ostvarenja na lanjskoj razini, pri čemu ima i onih koji bilježe pad prometa za Hrvatsku.

U samoj turističkoj potražnji u Njemačkoj, Radić kaže da ove godine uglavnom nema nekih velikih promjena, i dalje visokih 40 posto udjela na tržištu drži segment 'all inclusive' ponude s paušalnim aranžmanima, gdje se najviše gleda na cijenu i dobiveni odnos kvalitete za uloženi novac.

U tome u Njemačkoj ove godine prednjače Turska, Španjolska i Grčka, koja se nakon par godina pada vratila na njemačko tržište, a te su zemlje ujedno i konkurenti Hrvatskoj.

Ipak, ako se gledaju oblici smještajnih kapaciteta koji Nijemci u Hrvatskoj koriste najveći konkurenti su Italija, pogotovo venecijanska rivijera, kao i njemačke domaće destinacije u kojima Njemci rado ljetuju.

Cilj hrvatskog turizma s tog tržišta ove godine je ostvariti iste rezultate kao i prošle, jer bi se time, smatra Radić, zadržala pozicija na tržištu.

U vezi stanja na njemačkom tržištu, direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić naglašava i da njihovi touroperatori odlično prodaju jesenske programe za Hrvatsku, posebno za rujan i listopad, što daje određeni optimizam s tog tržišta. (Hina)



Pisane vijesti