Za uspješnu i sigurnu 2018. turističku godinu: Ministarstvo turizma i HTZ osigurali gotovo 18 milijuna kuna bespovratnih financijskih sredstava za projekte u hrvatskom turizmu

Slika /AA_2018_doc-vijesti/TV_HTZ_37.jpg

U Ministarstvu turizma održana je 37. sjednica Turističkog vijeća HTZ-a na kojoj su članovi Vijeća usvojili prijedloge odluka o imenovanju direktora/ica predstavništva Hrvatske turističke zajednice na sedam tržišta, plan marketinške i PR suradnje na projektu „Ultra Europe 2018.“, a izglasane su i potpore turističkom sektoru za sigurnost kroz program „Sigurna turistička sezona u 2018.“ te su osigurane financijske potpore za manifestacije, razvoj turističkih proizvoda i inicijativa na turistički nerazvijenim područjima.

Članovima Turističkog vijeća HTZ-a predstavljene su i informacije o tijeku sezone i stanju na tržištima te prijedlog suradnje s klasterom Slavonija i TZ Imota u izradi strategija razvoja turizma u navedenim krajevima. Sjednicu je vodio predsjednik Hrvatske turističke zajednice, ministar turizma Gari Cappelli uz prisustvo direktora Glavnog ureda HTZ-a Kristjana Staničića.

Za razvoj turističkog sektora u 2018. godini odlukom Turističkog vijeća osigurano je 13 milijuna kuna minimalnih potpora, čak 2,5 milijuna više nego prethodnih godina namijenjenih poduzetnicima za sufinanciranje troškova predviđenih Programom. Isto tako, današnjom odlukom o dodjeli potpora događanjima u 2018. ukupnim iznosom od 9 milijuna kuna; od ukupno prijavljenih 650, bit će sufinancirano 246 nacionalna, regionalna i TOP događanja te događanja u pred i posezoni čime se dodatno potvrđuje važnost manifestacija i pruža podrška u njihovom razvoju.

Ministar Cappelli tom je prigodom istaknuo kako Ministarstvo turizma u suradnji s HTZ-om izdvaja značajna sredstva za jačanje ponude turističkog proizvoda zemlje, što doprinosi rastu turističke potražnje.

„Dosadašnji turistički rezultati plod su brojnih projekata i aktivnosti koje se provode u svim segmentima turizma. Hrvatska je danas prepoznatljiva turistička destinacija, a veliku ulogu u tome imaju i brojne manifestacije i događanja koje se održavaju tijekom čitave godine. Osim stvaranja dodatnih motiva dolaska gostiju, manifestacije imaju višestruke pozitivne gospodarske učinke za cjelokupne destinacije, a tu vrijednost prepoznala je i Vlada RH. Hrvatska je ujedno u svijetu prepoznata kao jedna od najsigurnijih destinacija te mi je stoga iznimno drago što će se ove godine trinaesti put za redom realizirati projekt „Sigurna turistička sezona“. Boravak stranih policajca na našoj obali tijekom ljetnih mjeseci, uz hrvatske kolege, itekako pridonosi dodatnom osjećaju sigurnosti turista te na taj način utječe i na jačanju konkurentnosti naše zemlje.“ istaknuo je ministar Gari Cappelli.

Turističko vijeće usvojilo je prijedlog suradnje s tvrtkom MPG live d.o.o u iznosu od 4,2 milijuna kuna na marketinškim i PR aktivnostima projekta „Ultra Europe 2018.“ u svrhu dodatne promidžbe Hrvatske kao festivalske destinacije, njenih prirodnih ljepota, kulturne baštine i gastronomske ponude kroz Ultra Europe Festival. Riječ je o potpori sedmodnevnom festivalu Ultra Europe koji se u Splitu, Bolu na Braču, Hvaru i Visu održava od 2013. godine te svake godine privuče više od 150.000 ljudi iz preko 140 zemalja svijeta.

„Hrvatska turistička zajednica putem dodjele bespovratnih financijskih sredstava podupire kvalitetne projekte koji hrvatskom turizmu daju dodanu vrijednost. Ove godine kroz četiri programa sufinanciramo ukupno 464 projekata s gotovo 18 milijuna kuna. Riječ je o sredstvima koja su dodijeljena onim projektima koji su nositelji sadašnje i buduće ukupne hrvatske turističke ponude“ izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić nadodavši kako snažan doprinos očekuje od novoizabranih direktora sedam predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Austriji, Češkoj, Sloveniji, Švedskoj, Mađarskoj, Slovačkoj te posebice na tržištu Kine gdje HTZ po prvi puta otvara svoj ured.

Na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Austriji sa sjedištem u Beču imenovan je Branimir Tončinić, na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Češkoj sa sjedištem u Pragu imenovan je Dubravko Miholić, na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji sa sjedištem u Ljubljani imenovana je Metka Bradetić, na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Švedskoj sa sjedištem u Stockholmu imenovan je Vedran Sušić, na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Mađarskoj sa sjedištem u Budimpešti imenovana je Ivana Herceg te na radno mjesto Direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Kini sa sjedištem u Šangaju imenovana je Franka Gulin na razdoblje od tri godine.

Izbor direktora komentirala je i predsjednica Odbora za imenovanje, savjetnica ministra Cappellija Barbara Mesić. „Povećanje broja naših predstavništava u inozemstvu pridonosi transformaciji mreže u skladu s modernim trendovima. Naša su predstavništva izuzetno važna za jačanje pozicije naše zemlje na svjetskoj turističkoj karti, kao i za približavanje novim tržištima odakle već imamo konkretne pomake - primjerice s dalekih tržišta imamo povećanje turističkog prometa od 20 posto što je znak da smo na dobrom putu“, izjavila je savjetnica ministra Barbara Mesić, dok se direktor Staničić osvrnuo na projekt Sigurne turističke sezone.

„Veseli nas i nastavak uspješne međunarodne suradnje na projektu Sigurna turistička sezona u kojem će ove godine sudjelovati više od 80 stranih policijskih službenika iz 17 europskih zemalja te po prvi put policijski službenici iz Kine“ rekao je Staničić.

Dodatno, članovi Turističkog vijeća donijeli su odluku o suradnji i sufinanciranju predmetnih dokumenata „Strategija marketinškog plana turizma Slavonije s planom brendiranja“ klastera Slavonija (zajednica Vukovarsko-srijemske, Osječko-baranjske, Virovitičko-podravske, Požeško-slavonske i Brodsko-posavske županije) te predmetnog dokumenta „Strategija razvoja turizma Imotske krajine TZ područja Imota. Cilj je ovim programima pružiti poticaj udruživanja turističkih zajednica kako bi kvalitetno upravljale turističkim posjetima, turističkim doživljajem i turističkim proizvodom koristeći jedinstvene strateške resurse tijekom cijele godine, na kontinentu jednako kao i u priobalju temeljeno na struci i znanju.

„Hrvatski kontinent sastavni je dio naše ukupne turističke ponude te ima izniman potencijal. Upravo je ravnomjeran turistički razvoju naše zemlje jedan od ciljeva Vlade RH te smo stoga krenuli u realizaciju izrade „Strateškog marketinškog plana turizma Slavonije s planom brendiranjaˮ kako bi realizirali turistički potencijal jedne od naših regija s najbogatijom baštinom.“, izjavio je ministar Cappelli.

Turističkom vijeću je također predstavljena i informacija o tijeku sezone i stanju na tržištima, odnosno podaci sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew). Pokazatelji za dosadašnji dio godine (siječanj-svibanj) pokazuju kako je interes za Hrvatskom na vrlo visokoj razini, a načelno sličan trend očekuje se i tijekom narednih mjeseci. U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja svibnja ostvareno 3,6 milijuna dolazaka (+19%) i 11,6 milijuna noćenja (+24%). Od toga su strani turisti ostvarili 3 milijuna dolazaka (+27%) i 9,8 milijuna noćenja (+27%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 10 % te u noćenjima za 7 %. U svibnju se bilježi rast dolazaka i noćenja sa svih tržišta, a izraziti porast broja dolazaka i noćenja bilježi se s tržišta Njemačke, potom slijede Mađarska, Austrija, Ukrajina te „long haul“ tržišta Kine i Kanade.

Pisane vijesti