Usklađivanje promidžbenih aktivnosti za turističku 2009. godinu

Slika /arhiva/081125-press1.jpg

Pojavom bankarske krize i globalne recesije Ministarstvo turizma odmah je reagiralo i kao glavni i apsolutni prioritet postavilo onaj koji je i dosad imao visoku važnost – pripremu uspješne turističke sezone 2009. Kako bi se u tome uspjelo, već ove godine u proračunu je rebalansom za promidžbu osigurano dodatnih 17 milijuna kuna, od čega je 10 iz proračuna Ministarstva turizma te 7 milijuna kuna iz sustava Hrvatske turističke zajednice, naglasio je ministar Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare.
Čak i u uvjetima smanjenoga proračuna za sljedeću godinu, očekujemo dvostruko više sredstava za promidžbene aktivnosti, od ovogodišnjih 65,5 milijuna kuna, jer će se drugi programi koji nisu nužni odgoditi, dodao je ministar.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić također je najavio redizajn postojećih mjera i revidirani program rada Hrvatske turističke zajednice, kojega će uputiti na odobrenje Turističkom vijeću, a usklađeno s mjerama Ministarstva turizma.
Agencije su prve na udaru, jer će se tržište smanjivati, naglasio je Marko Vojković, izvršni direktor poslovanja i predsjednik Uprave adriatica.net Grupe, a na nama je očuvati i ako je moguće povećati tržišni udjel mjerama koje će biti prilagodljive stanju na tržištu.

Pojavom bankarske krize i globalne recesije Ministarstvo turizma odmah je reagiralo i kao glavni i apsolutni prioritet postavilo onaj koji je i dosad imao visoku važnost – pripremu uspješne turističke sezone 2009. Kako bi se u tome uspjelo, već ove godine u proračunu je rebalansom za promidžbu osigurano dodatnih 17 milijuna kuna, od čega je 10 iz proračuna Ministarstva turizma te 7 milijuna kuna iz sustava Hrvatske turističke zajednice, naglasio je ministar Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare.

Konferencija za novinare

Čak i u uvjetima smanjenoga proračuna za sljedeću godinu, očekujemo dvostruko više sredstava za promidžbene aktivnosti, od ovogodišnjih 65,5 milijuna kuna, jer će se drugi programi koji nisu nužni odgoditi, dodao je ministar. Očekuje nas zahtjevna turistička 2009. godina, stoga je Ministarstvo turizma osnovalo Povjerenstvo za usklađivanje promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora, u koje su uključene strukovne udruge u turizmu – agencije, hotelijeri, kamping udruga, te HUP, HOK, HGK i HTZ. Povjerenstvo usklađuje mjere koje će se provesti preko sustava Hrvatske turističke zajednice, a riječ je o pojačanim aktivnostima udruženog oglašavanja na najjačim emitivnim i novim tržištima (Njemačka, Italija, Austrija, Slovenija; Japan, Skandinavija), globalnom TV oglašavanju, podršci promociji čarter programa organizatora putovanja i promociji avio-destinacija (domaći prijevoznik i niskotarifni avio prijevoznici), jumbo plakatiranju na tržištima iz šireg okruženja, primarno orijentiranima na individualni turistički promet prema RH (Italija, Češka, Slovačka, Mađarska, Slovenija), zaključio je Bajs. Svaka kuna kroz udruženo oglašavanje i promidžbu bit će dobro iskorištena, naglasio je ministar, najavivši objavu cjelovitih mjera za sljedeću turističku sezonu u sljedeća dva tjedna.

Konferencija za novinare

Te usklađene mjere trebale bi omogućiti hrvatskom turizmu da i dalje bude konkurentan na svjetskom tržištu, odakle nam dolazi 85 posto turista. U trenutku kada su i neka od gospodarski najjačih nam tržišta, poput Njemačke i Italije, objavila ekonomsku recesiju, prednosti su hrvatskog turizma – blizina emitivnih tržišta (i UNWTO prognozira bolje rezultate za destinacije koje su bliže svom tržištu); individualni gosti i oni vjerni destinaciji (više od 80 posto gostiju bilo je u Hrvatskoj dva ili više puta); smanjenje cijena goriva; kvaliteta i vrijednost za novac.

Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić također je najavio redizajn postojećih mjera i revidirani program rada Hrvatske turističke zajednice, koji će uputiti na odobrenje Turističkom vijeću, a usklađeno s mjerama Ministarstva turizma.

Sastanak članova Povjerenstvo za usklađivanje promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora 

Agencije su prve na udaru, jer će se tržište smanjivati, naglasio je Marko Vojković, izvršni direktor poslovanja i predsjednik Uprave adriatica.net Grupe, a na nama je očuvati i ako je moguće povećati tržišni udjel mjerama koje će biti prilagodljive stanju na tržištu.

Konferencija za novinare

Turistička 2008. godina, sukladno očekivanjima, dosad je najbolja godina za hrvatski turizam, s pozitivnim trendom rasta od 2 posto više dolazaka (10,3 milijuna) i 3 posto više noćenja turista (57,3 milijuna noćenja), i to u uvjetima kada su nama konkurentne zemlje, poput Francuske, Italije i Portugala, već zabilježile minuse. Turizam je povećao svoju važnost za hrvatsko gospodarstvo, a udio turističkih prihoda, prema podacima HNB-a, u ukupnom BDP-u povećan je s 10,6 posto, koliko je iznosio u prvih šest mjeseci prošle godine, na 11,1 u prvoj polovici ove godine. U tom su razdoblju prihodi od putovanja porasli s 1,9 milijardi u prošloj godini, na 2,2 milijarde eura u 2008. godini, što je povećanje od 16 posto.

Konferencija za novinare

Hrvatski turizam nastojat će zadržati svoje prednosti i istodobno ponuditi raznolikost i rast kvalitete ponude, a uz oprezne prognoze UNWTO-a, čija je procjena za 2009. rast između 0 i 2 posto, očekujemo do 2 posto rasta, što bi nas stavilo u rang uspjeha. 
 



Pisane vijesti