Uoči produženog vikenda putničke agencije zadovoljne jesenskom potražnjom

Slika /arhiva/rh-karta-ww.jpg

Putničke agencije u Hrvatskoj ne bilježe povećanu prodaju aranžmana zbog predstojećeg državnog praznika, Dana neovisnosti 8. listopada, što će vjerojatno mnogi iskoristiti za produženi vikend, a zadovoljne su jesenskom potražnjom i prodajom i na domaćem i stranim tržištima. Ta je potražnja otprilike na lanjskoj razini, a u nekim segmentima, poput poslovnih putovanja i kratkih odmora i bolja, kažu u nekoliko većih agencija.

Iz agencije Atlas ističu kako i ove jeseni, nakon dobrog ljeta, nastavljaju pozitivan trend rasta dolazaka stranih gostiju i to u svim segmentima (smještaj, ture, grupe, izleti), a najveći rast bilježe iz Rusije i Skandinavije, koje slijede Italija i Španjolska, ali i Brazil.

Prodaja izleta bila je bolja u ovom rujnu nego u lanjskom, posebno za Istru i Kvarner, ali i za Veneciju, dok je kongresni segment u rujnu znatno bolji od lanjskoh s dobrim najavama i do kraja ove godine.

Domaći putnici ovih dana u Atlasu među hrvatskim destinacijama najviše, slično kao lani, traže i kupuju aranžmane za predstojeći produženi vikend, često vezane i za razne manifestacije na obali i unutrašnjosti.

Kod europskih putovanja, Atlas bilježi pojačano zanimanje domaćih putnika, većinom za Europu autobusom i zrakoplovima za Njemačku, Pariz, London, Portugal, Toskanu i Barcelonu/Kataloniju, a ističu i da trenutno bilježe sličnu potražnju skijanja i zimskih odmora kao u isto vrijeme prošle godine.

Agencija Uniline trenutno bilježi ukupne slične jesenske prodajne rezultate kao lani, s malim porastima prodaje putovanja domaćim turistima što vežu za predstojeći produženi vikend, ali i činjenicu da će se i 1. studenoga, prema očekivanjima, 'produljiti' na trodnevni odmor.

Najviše stranih gostiju, kojih trenutno imaju oko 3 posto više, dolazi iz Slovenije, Austrije, Velike Britanije i Skandinavije, koji za ovaj mjesec najviše bukiraju hotele na 4 do 5 dana u Istri, dok pad bilježe iz Italije i Mađarske.

U zagrebačkom Kompasu kako su zbog produženog vikenda zabilježili dobru prodaju za inozemna odrediša, uglavnom za 4-5 dana u europskim metropolama. Slično je i sa stranim turistima u Hrvatskoj kojih, kao i drugi, imaju dosta na Jadranu i svi bolji hoteli su puni, uglavnom grupama, što se nastavlja do kraja ovog listopada.

Glavni jesenski hit među strancima ove su godine Split i Dubrovnik, a uz turiste iz Europe ima primjetno više grupa iz Japana, Tajvana i Tajlanda.

Odlična popunjenost na Jadranu i posebno u Dubrovniku očekuje se i potkraj idućeg tjedna zbog NATO summita u tom gradu zbog čega su već nekoliko dana hoteli u Dubrovniku 'pod opsadom', a slično je i s hotelima u Zagrebu koji zbog nogometne utakmice Hrvatske i Belgije za idući tjedan (11. listopada) bilježe rezervacije nekoliko tisuća Belgijanaca.

Oni bi, s obzirom da se za 10. listopad u cijeloj Europi sprema štrajk kontrolora leta, u Zagrebu mogli ostati i duže od dva dana, napominju iz Kompasa koji je u rujnu ove godine općenito imao dobre poslovne pokazatelje. (Hina)



Pisane vijesti