​UNPAH: turizam za seniore - izazov i prilika za Hrvatsku

Na jučerašnjoj završnoj edukaciji projekta UNPAH-a “Diversifikacija proizvoda i destinacija pametnom specijalizacijom - turizam, kultura i sport za sve“, Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma i Zlatko Kukec, predsjednik UNPAH-a, dodijelili su certifikate putničkim agencijama specijaliziranim za seniorski turizam te je time ova korisnička niša po prvi put u Hrvatskoj prepoznata kao segment koji traži posebnu specijalizaciju i pristup.

Ovom su prigodom, tijekom edukacije, koju je suorganizacijom podržala i TZ grada Zagreba, predstavljene mogućnosti razvoja novih turističkih destinacijskih proizvoda za kategorije socijalnog turizma, odnosno za turizam mladih i turizam seniora.

Projekt uz potporu Ministarstva turizma i podršku Hrvatske turističke zajednice provodi UNPAH, Udruga nezavisnih putničkih agencija, od listopada prošle godine. Sedam provedenih edukacije bilo je namijenjeno širokoj lepezi dionika u ciljanim destinacijama. Edukacije su održane u Puli, Opatiji, Bolu na Braču, Zadru, Požegi, Vukovaru i Zagrebu, kroz kojih je prošlo 300-tinjak sudionika na 50-tak održanih izlaganja.

U osam mjeseci trajanja, edukacije su obuhvatile problematiku razvoja destinacije s aspekta turističkih zajednica, putničkih agencija, poduzetnika, arhitekata, kreativnih industrija i ostalih dionika.

Tako su i na ovoj završnoj, neposredna iskustva kroz primjere dobre prakse predstavili prof. Ksenija Keča istaknuvši postulate i dobre primjere prakse socijalnog turizma, Dragana Lucija Ratković koja je govorila o važnosti kvalitetne interpretacije u turizmu, Tomislav Klarić i Ivan Pukšar pojasnivši probleme i mogućnosti s kojima se agencije susreću u pakiranju specijalnih turističkih proizvoda te Milo Sršen koji je izlagao o važnosti promocije turizma kroz projekt Europske destinacije izvrsnosti (EDEN), istaknuvši kako je odabrana tema „Turizam i kultura“ za novi izbor EDEN destinacije prilika za manje gradove i turistički manje razvijene regije, posebno na kontinentu.

Posebno dragocjena za putničke agencije bila je razmjena iskustava i upoznavanje s aktivnostima Ministarstva turizma i turističkih zajednica. Voditelj Samostalnog odjela za informiranje Ministarstva turizma Bosiljko Domazet u tom je smislu naglasio ulogu društvenih mreža u razvoju i promociji turizma te aktivnosti i potpore razvojnim turističkim projektima koje provodi Ministarstvo.

Direktor kongresnog ureda TZ Zagreba Zlatan Muftić predstavio je planirane aktivnosti u promociji grada, a direktorica TZ Pula Sanja Cinkopan Korotaj istaknula je problematiku razvoja sadržaja suvremene i antičke baštine unutar tisućljetne Pule, dok je Ivana Karuza predstavila je aktivnosti HTZ-a u promociji posebnih oblika turizma.

Kao rezultat održanih edukacija po prvi put u Hrvatskoj certificirano je 11 putničkih agencija za seniorski turizam, odnosno provedbu specijaliziranih programa za seniore, u starosnoj dobi 55+ kako ih definira Nacionalni program socijalnog turizma. Certificirane su agencije: Adriatours DMC, Adriatic TT DMC, Alfa Travel DMC, Azur Tours, Event-s DMC, Istraline DMC, Kompas Zagreb DMC, Kvarner Express Split DMC, Maestral VB DMC, Puh Tours DMC i Svijet putovanja DMC. (www.mint.hr)

Ostale vijesti