- Objavljeno: 04.12.2015.
Unatoč nesigurnosti, poslovna putovanja u Europi i Hrvatskoj ne jenjavaju
Na tržište poslovnih putovanja u Europi prošlomjesečni teroristički napadi u Parizu nisu znatnije utjecali, poručuju su iz vodećeg svjetskog udruženja za poslovna putovanja, dok iz domaćeg sektora poručuju da se u Hrvatskoj poslovni gosti osjećaju sigurno.
Iako su rezervacije za avio letove i općenito putovanja neposredno nakon napada u Parizu 13. studenoga pale, analitičari iz Globalno udruženje za poslovna putovanja (GBTA) ističu da se to uglavnom odnosilo na odmorišna putovanja, čiji su putnici osjetljiviji na sigurnosne faktore. Novo istraživanje tog udruženja pokazalo je da čak 79 posto europskih poslovnih putnika smatra da je važno da se ta putovanja nastave kao i obično, a tek jedan posto ih je navelo da su zbog napada u Parizu privremeno zaustavili svoja putovanja unutar Europe.
GBTA je proveo online anketu od 25. do 30. studenoga na uzorku od 236 kupaca europskih poslovnih putovanja iz 12 zemalja, a ona je pokazala i da kod 47 posto kupaca nema promjena u tom smislu, dok ih je 26 posto reklo da je njihova tvrtka tek neznatno smanjila putovanja unutar Europe.
"To su dosta fleksibilni stavovi, no znače i da je poslovnom sektoru potrebno da vlade i turistička industrija još jače rade zajedno kako bi se osigurala i sigurnost putovanja i siguran globalni sustav putovanja", ocijenio je izvršni direktor GBTA Michael W. McCormick.
Slično istraživanje GBTA je provelo i u SAD-u, koje je također pokazalo da gotovo tri četvrtine američkih kupaca poslovnih putovanja smatra kako će ta putovanja u Europi ostati uglavnom nepromijenjena unatoč napadima u Parizu.
GBTA je udruženje koje okuplja više od sedam tisuća članova iz svijeta koji upravljaju s više od 345 milijardi američkih dolara od globalnih poslovnih putovanja i sastanaka godišnje.
Ranije, početkom studenoga i samo nekoliko dana prije napada na Pariz, iz tog su udruženja objavili kako se iduće godine u Europi može očekivati snažan rast potrošnje na poslovna putovanja, većinom u pet najjačih zemalja (Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Španjolskoj i Italiji) zbog ubrzavanje gospodarskih aktivnosti.
Tada su iznijeli i procjenu da bi ove godine potrošnja na poslovna putovanja u tih pet zapadnoeuropskih zemalja trebala porasti 6,4 posto, a iduće godine za daljih 6,3 posto, čime bi tržište tih putovanja dosegnulo vrijednost od oko 211 milijardi dolara, dok je u 2014. iznosilo oko 186 milijarde dolara.
Raste potražnja za Hrvatskom kao poslovnim odredištem
"Kupci i organizatori poslovnih putovanja iz Hrvatske u Europu nisu zbog napada u Parizu manje tražili odnosno 'prodavali' niti otkazivali ta putovanja, osim možda pojedinačnih slučajeva u prvim danima nakon napada i možda prema Parizu, ali činjenica jest da je ta situacija dodatno skrenula pažnju organizatora i kupaca (tvrtki i organizacija) tih putovanja na sigurnost. Nadamo se da se to neće odraziti na potražnju iz Hrvatske i za Hrvatskom u tom smislu", kazao je direktor zagrebačkog Kongresnog ureda Zlatan Muftić.
S druge strane, navodi, za Hrvatskom kao odredištem poslovnih putovanja i održavanja kongresa i drugih poslovnih skupova zanimanje i potražnja iz cijelog svijeta raste, jer, kako kaže "i organizatori i klijenti-sudionici kongresa i drugih poslovnih skupova uglavnom ističu da se u Hrvatskoj dobro i sigurno osjećaju".
Slično poručuju i iz Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT), sa 4. foruma hrvatske kongresne industrije, koji je u njihovoj organizaciji ovog tjedna u Zagrebu okupio domaće i inozemne stručnjake i organizatore poslovnih putovanja.
Iako se članice te udruge više bave organiziranjem poslovnih putovanja stranih i domaćih klijenata u Hrvatsku nego domaćih u svijet i Europu, tajnik HUPKT-a Slaven Reljić također potvrđuje da nisu primijetili da se iz Hrvatske zbog napada na Pariz otkazuju poslovna putovanja prema Europi.
"Inozemni predavači na Forumu naglasili su da će faktor sigurnosti sve više utjecati i na poslovna, a ne samo odmorišna putovanja, predviđajući da će Europljani sada više nego prije za poslovna putovanja tražiti europske i svojim zemljama bliže destinacije, s kvalitetnom kongresnom ponudom i dobrom atmosferom te do kojih se može doći za dva-tri sata avio letom. U tome Hrvatska zbog svoje geofizičke pozicije, ali i sve bolje ponude, odlično stoji", kaže Reljić.
Očekuje se i da će zbog nesigurnosti zasigurno doći do određenog preslagivanja poželjnih destinacija u Europi za poslovna putovanja, u čemu je Hrvatska zasad u dobroj poziciji, što Reljić potvrđuje i primjerom klijenta-tvrtke iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koji su za svoj korporativni susret u siječnju iduće godine odabrali Hrvatsku, kazavši da su im neke druge europske destinacije ponešto upitne zbog sigurnosti.
(Hina/FaH)