UHPA očekuje najmanje sličan ukupni turistički i agencijski promet kao lani

Slika /arhiva/uhpa-new-logo.jpg

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ove godine očekuje najmanje ponavljanje prošlogodišnjih ukupnih turističkih i rezultata organiziranog turističkog prometa u Hrvatskoj, što neće biti lagan zadatak, pogotovo u dijelu domaćeg turističkog prometa s obzirom na pad kupovne moći hrvatskih građana te nastavak recesije na pojedinim ključnim emitivnim tržištima, doznaje se od predsjednika UHPA-e Borisa Žgombe.

Komentirajući za Hinu podatke Državnog zavoda za statistiku o fizičkom prometu putničkih agencija (organizirani turistički promet), koji su pokazali u 2012. pad dolazaka i stranih i domaćih turista posredstvom agencija u odnosu na 2011., Žgomba ističe da UHPA unatoč tome prošlu turističku godinu smatra uspješnom i na razini putničkih agencija i na razini cjelokupnog hrvatskog turizma. UHPA-u pritom posebno raduje što je prošle godine zabilježen porast broja noćenja domaćih gostiju u organizaciji agencija, od gotovo 24 posto, kao i pozitivan pomak u dužem boravku domaćih turista.

S druge strane ističe da u UHPA-i nisu i ne mogu biti zadovoljni stagnacijom broja noćenja stranih turista preko agencija prošle godine ili blagim padom od 0,2 posto. Naglašava da su organizirani dolasci posredstvom putničkih agencija prošle godine najviše porasli u pred i posezoni, a da se stagnacija bilježi na razini ukupnog broja stranih dolazaka.

Takva situacija proizlazi iz jačanja direktnih kanala prodaje u glavnoj turističkoj sezoni, što je svakako utjecalo na smanjenje broja dolazaka putem putničkih agencija u navedenom razdoblju, ističe Žgomba. Napominje da su na taj problem u više navrata iz UHPA-e ukazivali kao i na to da modeli udruženog oglašavanja (suradnja javnog i privatnog turističkog sektora koju operativno provodi Hrvatska turistička zajednica-HTZ) ne ispunjavanju zadane ciljeve.

Problem vidi i u nedovoljno razrađenim mjerama za poticanje prodaje organiziranih dolazaka putem putničkih agencija u pred i posezoni koje nisu ni u potpunosti prilagođene okolnostima van sezonske prodaje pa stoga nisu donijele ni očekivane efekte, tim više što je dio sredstava planiranih za udruženo oglašavanje ostao neiskorišten.

No, unatoč tome Žgomba napominje da su putničke agencije u pred i posezoni prošle godine ostvarile i veći promet od planiranog u odnosu na 2011., a još bolji rezultati i fizički i financijski bi se postigli kroz adekvatne mjere udruženog oglašavanja i veću suradnju privatnog i javnog sektora. (Hina)



Pisane vijesti