- Objavljeno: 10.02.2009.
Turističko vijeće povećalo ukupni iznos za oglašavanje hrvatskog turizma na 185,5 milijuna kuna
Na današnjoj izvanrednoj sjednici Turističkog vijeća, rebalansom financijskog plana Hrvatske turističke zajednice (HTZ), povećan je ukupni iznos za oglašavanje hrvatskog turizma s dosadašnjih 173,2 milijuna kuna na ukupno 185,5 milijuna. Poslije sjednice Turističkog vijeća održan je sastanak Povjerenstva za provedbu natječaja o udruženom oglašavanju, koje je ta sredstva i odobrilo organizatorima putovanja prijavljenim na natječaje.
Ministar turizma Damir Bajs naglasio je veliki interes za mjere udruženog oglašavanja, jer je za pet oglašenih modela pristiglo 618 kandidatura, dok će natječaj za mjeru V (udruženo oglašavanje s turističkim zajednicama i gospodarskim subjektima regija za promociju regionalnih avio destinacija u Hrvatskoj) trajati još mjesec dana.
Na današnjoj izvanrednoj sjednici Turističkog vijeća, rebalansom financijskog plana Hrvatske turističke zajednice (HTZ), povećan je ukupni iznos za oglašavanje hrvatskog turizma s dosadašnjih 173,2 milijuna kuna na ukupno 185,5 milijuna. Poslije sjednice Turističkog vijeća održan je sastanak Povjerenstva za provedbu natječaja o udruženom oglašavanju, koje je ta sredstva i odobrilo organizatorima putovanja prijavljenim na natječaje.
Ministar turizma Damir Bajs naglasio je veliki interes za mjere udruženog oglašavanja, jer je za pet oglašenih modela pristiglo 618 kandidatura, dok će natječaj za mjeru V (udruženo oglašavanje s turističkim zajednicama i gospodarskim subjektima regija za promociju regionalnih avio destinacija u Hrvatskoj) trajati još mjesec dana. Ministar je najavio kako će se ugovori s privatnim sektorom potpisati do sredine velječe, uz istodobnu uplatu prvih 50 posto ugovorenih sredstava tvrtkama, čime Hrvatska prva među konkurentnim zemljama kreće na strana tržišta s pojačanom promocijom za ovu godinu.
Valja naglasiti kako osim iznimnog uspjeha modela udruženog oglašavanja, on pretpostavlja preuzimanje obveze dovođenja gostiju po iznosu odobrene subvencije, te ukoliko svi ispune svoje obveze to bi obuhvatilo 40 posto gostiju koji dolaze preko agencija, ili gotovo 15 posto od ukupnog broja stranih turista koji su u Hrvatskoj bili 2007. godine, temeljem čijih su fizičkih pokazatelja i kreirani natječaji za ovogodišnje udruženo oglašavanje, a što čini 1,461.402 turista.
Ukupna vrijednost zahtjeva za udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice s organizatorima putovanja u 2009. godini, prema kriteriju za udruživanje sredstava 1 euro po dovedenom putniku, iznosi 9.944.960 kuna, što predstavlja 1,35 milijuna dovedenih gostiju. Pristigli zahtjevi prema modelu III najviše se odnose na tržišta Njemačke (204.704 eura), Slovenije (100.384 eura), Austrije (96.045 eura).
Za udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice s organizatorima putovanja u pred i posezoni u 2009. godini, prema kriteriju za udruživanje sredstava 20 € po dovedenom putniku, zaprimljena je ukupna vrijednost svih pristiglih kandidatura u iznosu od 12.471.160 kuna, što predstavlja 85.045 planiranih gostiju u pred i posezoni u 2009. godini. Pristigli zahtjevi prema modelu IV odnose se najviše na tržišta Francuske (287.577 eura), Njemačke (110.600 eura), Rusije (90.000 eura) te ukupno europsko tržište (298.572 eura).
UDRUŽENO OGLAŠAVANJE | IZNOS SREDSTAVA HTZ-a | IZNOS SREDSTAVA OSTALIH SUBJEKATA | UKUPNA SREDSTVA |
MODEL I | 9.666.887,43 kn | 29.000.662,29 kn | 38.667.549,72 kn |
MODEL II | 6.216.885,71 kn | 6.216.885,71 kn | 12.433.771,42 kn |
MODEL III | 9.938.946,05 kn | 9.938.946,05 kn | 19.877.892,10 kn |
MODEL IV | 12.471.160,16 kn | 12.471.160,16 kn | 24.942.320,32 kn |
MODEL V | 2.459.080,05 kn | 7.377.240,15 kn | 9.836.320,20 kn |
UKUPNO UDRUŽENO OGLAŠAVANJE | 40.752.959,40 kn | 65.004.894,36 kn | 105.757.853,76 kn |
Internet | 5.200.000,00 kn | 13.300.000,00 kn | 18.500.000,00 kn |
TV, tisak, plakatiranje | 35.552.959,39 kn | 51.704.894,36 kn | 87.257.853,76 kn |
OPĆE OGLAŠAVANJE | . | . | . |
TISAK | 25.400.000,00 kn | . | . |
TV | 49.230.000,00 kn | . | . |
Internet | 5.100.000,00 kn | . | . |
UKUPNO OPĆE I TV OGLAŠAVANJE HTZ | 79.730.000,00 kn | . | . |
SVEUKUPNO UDRUŽENO I OPĆE I TV OGLAŠAVANJE | 120.482.959,40 kn | 65.004.894,36 kn | 185.487.853,76 kn |
Turistički promet u 2008. godini, prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku, a sukladno našim predviđanjima, zabilježio je pozitivan trend; ostvareno je 57,1 milijun turističkih noćenja, što je 2% više nego u 2007. U Hrvatsku je u protekloj godini ukupno došlo 11,3 milijuna turista, odnosno oko 1% više nego godinu prije. Može se stoga konstatirati da negativni trendovi pada turističkog prometa u svijetu zbog visokih cijena nafte i poskupljenja hrane, uslijed čega su nama konkurentne zemlje, poput Francuske, Italije i Portugala, zabilježile minuse, nisu utjecali na hrvatski turizam u 2008. godini. No, posljednja predviđanja UNWTO-a govore kako se mogu očekivati negativni trendovi u globalnom turizmu u sljedećih šest do devet mjeseci, odnosno mogući pad prometa do 2 posto.
U okviru priprema za zahtjevnu 2009. godinu, Ministarstvo turizma stoga je još 25. studenoga 2008. godine osnovalo «Povjerenstvo za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009. godinu» u koje su uključeni predstavnici Ministarstva i HTZ-a, strukovne udruge i privatni sektor (HGK, HOK, HUP, HUH, OMH, UHPA, UNPAH i KUH). Osnovni je cilj Povjerenstva bio, kroz suradnju javnog i privatnog sektora, pripremiti kvalitetne i efikasne promidžbene aktivnosti na svim ključnim tržištima za hrvatski turizam.