Turističko vijeće i Sabor Hrvatske turističke zajednice o proteklom radu i planovima za 2010. turističku godinu

Slika /arhiva/091222-htz-a1.jpg


Gledajući udio Hrvatske u ukupnim europskim putovanjima, možemo biti zadovoljni, jer smo ostvarili rast toga udjela više od dva posto, rekao je ministar turizma Damir Bajs na Saboru Hrvatske turističke zajednice, dodavši kako nam je zadaća zadržati razinu toga udjela i vratiti domaćega gosta u sljedećoj turističkoj godini. Podsjetio je kako je udio Hrvatske u međunarodnim dolascima na nivou Europe porastao od 1,91 posto (2007.), preko 1,92 (2008.) do 2,07 posto 2009. godine. Stoga, u sljedećoj ćemo godini nastaviti udružene tržišne aktivnosti javnog i privatnog sektora kroz različite programe Ministarstva turizma i HTZ-a, čime nastavljamo biti konkurentni na europskom tržištu, rekao je Bajs.
Hrvatska je potvrdila svoju poziciju na svjetskom turističkom tržištu, ustvrdio je i Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a. Program rada za sljedeću godinu, uz ostalo, temelji se na postavkama Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma 2010.-2014. godine, naglasio je Bulić, čime se Hrvatska počinje znatnije marketinški pozicionirati kao zemlja visoko vrijednog stila življenja s naglaskom na održivi razvoj i različitosti koje ima u odnosu na druge konkurentske zemlje.

 
Gledajući udio Hrvatske u ukupnim europskim putovanjima, možemo biti zadovoljni, jer smo ostvarili rast toga udjela više od dva posto, rekao je ministar turizma Damir Bajs na Saboru Hrvatske turističke zajednice, dodavši kako nam je zadaća zadržati razinu toga udjela i vratiti domaćega gosta u sljedećoj turističkoj godini. Podsjetio je kako je udio Hrvatske u međunarodnim dolascima na nivou Europe porastao od 1,91 posto (2007.), preko 1,92 (2008.) do 2,07 posto 2009. godine.
 


Stoga, u sljedećoj ćemo godini nastaviti udružene tržišne aktivnosti javnog i privatnog sektora kroz različite programe Ministarstva turizma i HTZ-a, čime nastavljamo biti konkurentni na europskom tržištu, rekao je Bajs.
 
Hrvatska je potvrdila svoju poziciju na svjetskom turističkom tržištu, ustvrdio je i Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a.
 


Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća, a poslije i Sabora HTZ-a, uz raspravu i procjenu učinaka turističke 2009. godine i aktualnu situaciju vezanu za stanje na tržištima, usvojen je program rada Hrvatske turističke zajednice za 2010. godinu u kojemu su naznačeni glavni ciljevi i njihova operacionalizacija s očekivanjem ponavljanja dobrih rezultata iz protekle turističke godine.
 
Program rada za sljedeću godinu, uz ostalo, temelji se na postavkama Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma 2010.-2014. godine, naglasio je Bulić, čime se Hrvatska počinje znatnije marketinški pozicionirati kao zemlja visoko vrijednog stila življenja s naglaskom na održivi razvoj i različitosti koje ima u odnosu na druge konkurentske zemlje.
 


Za ostvarenje Programa rada za sljedeću je godinu, prema financijskom planu, potrebno 278,5 milijuna kuna, što je 1 posto više nego ove godine. Najveći dio sredstava od 112 milijuna kuna dolazi iz proračuna, od Ministarstva turizma, što je 6 posto više nego ove godine, dok se 81 milijun kuna, ili 7 posto više, očekuje od dijela prihoda boravišne pristojbe.
 


Protekla 2009. godina, usprkos očekivanjima o znatnom padu turističkog prometa, ocijenjena je dobrom, dok je u planiranim aktivnostima naglašen angažman na promidžbi hrvatskog turizma posebice na europskom tržištu.
 
U novu 2010. godinu ulazimo s očekivanjem nastavka kvalitetnog partnerstva javnog i privatnog sektora naglasio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić, spomenuvši već objavljeni natječaj za devet modela udruženog oglašavanja.
 


Inicijativa Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice glede povećanja sredstava i uvođenja novih modela udruženog oglašavanja odlično je prihvaćena od strane inozemnih (i domaćih) partnera. Interes privatnog sektora nadmašio je očekivanja, a ispravnost ovakvog pristupa potvrđuju i ostvareni rezultati te s udruženim oglašavanjem svakako treba nastaviti i u 2010. godini.
 
Uz zadržavanje, pa i intenziviranje aktivnosti na tradicionalnim tržištima, ispravnom se pokazala strategija promišljene disperzije promotivnih aktivnosti i na nova tržišta, tržišta u fazi ekspanzije te na tržišta iz bližeg okruženja.
 


Valja napomenuti i da je tijekom 2009. godine nastavljen proces intenzivnih ulaganja u javnom i privatnom sektoru u smještajnu infrastrukturu, infrastrukturu gradova, mjesta i općina, ali i prometnu infrastrukturu na nacionalnoj i lokalnoj razini, čime iz godine u godinu gostu pružamo kvalitetniji doživljaj destinacije, od samog dolaska u našu zemlju, prilikom boravka i kretanja unutar destinacije, pa sve do povratka kući.
 


WTO je izašao i s prvim procjenama za 2010. godinu, koje za sada prilično konzervativno špekuliraju s pretpostavkom blagog gospodarskog rasta te sukladno tome i određenim oporavkom turističkog sektora. Treba napomenuti da iako prognoze gospodarskih kretanja govore o laganom izlasku iz krize, valja ponoviti kako još uvijek nema govora o povratku na pred recesijsku razinu gospodarske aktivnosti, kao niti o znatnijem smanjenju stopa nezaposlenosti. Problem leži i u činjenici da nije izgledan niti znatniji rast standarda građana, a samim tim ni rast turističke potrošnje.
 


Globalno, u 2010. godini WTO predviđa blagi oporavak turističkog sektora, uz rast od 1 do 3 posto.
 


Turističko je vijeće raspravilo i stanje naplate boravišne pristojbe, pri čemu je upućen poziv na poštivanje propisa u naplati tih pristojbi, te je spomenut ukupni dug od 38 milijuna kuna, gdje prednjači Splitsko-dalmatinska županija s više od 14 milijuna kuna, slijedi Zadarska s nešto više od šest, Šibensko-kninska županija s dugom od oko četiri milijuna kuna, Dubrovačko-neretvanska s nešto više od tri milijuna kuna itd. Pritom, Istarska je županija najurednija u plaćanju i podmirenju dugova iz boravišne pristojbe.
 
Predloženo je da Glavni ured u suradnji sa sustavom TZ poduzme sve zakonom propisane zahvate u naplati tih dugova, uz napomenu kako o tome ovisi sudjelovanje u objavljenim javnim pozivima za udruženo oglašavanje.


Pisane vijesti