Tuhelj: 3. kamping kongres KUH-a: hrvatski kamping ima budućnost, ali...

Slika /arhiva/ZAGREB/TUHELJ, 6.11.2009

Hrvatski kampovi imaju budućnost ako im se to zakonski omogući te stvore uvjeti za otvaranje novih investicijskih ciklusa u taj segment hrvatskog turizma, istaknuto je danas na 3. kongresu hrvatskog kampinga u Termama Tuhelj.

Kongres je, u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH), okupio oko 140 domaćih i stranih sudionika s ciljem razmjene iskustava, ukazivanja i poticanja rješavanja problema koji koče rast i razvoj kampinga u Hrvatskoj.

Među tim problemima osim neodgovarajuće zakonske regulative direktor Ureda KUH-a Adriano Palman ističe i 'rasutost' njihove problematike na više ministarstava, te ako i dobiju podršku u jednom, što imaju u Ministarstvu turizma, 'zakoče' ih u nekom drugom.

Iako ističe da su kampovi s 3 postotnim porastom noćenja za devet mjeseci ove godine pobjednici sezone, te da hrvatskom turizmu čine 26 posto ukupnih noćenja i 25 posto ukupnim smještajnih kapaciteta, ipak za takav rezultat kaže da nije ni izdaleka ono što bi kampovi mogli postići s obzirom na potencijale za razvoj tog segmenta.

Potrebno je u Hrvatskoj otvoriti razvojne pravce kampova, i to prema tzv. kamping naseljima (u svijetu poznati kao 'holliday village' ili 'holliday parkovi'), što su zapravo mješavine naselja kampa, apartmana, hotela i ostalog. Palman ističe da oko 30 posto hrvatskih većih kampova već imaju sve uvjete da to postanu, ali ne mogu jer za to nemaju zakonsku podlogu.

Na kongresu je istaknuto i da bi se kampovi trebali i bolje pozicionirati, kako tržišno, tako i prostorno, jer u Hrvatskoj primjerice više gotovo uopće nema kampova u gradovima ili uz gradove, kao ni uz nacionalne parkove niti u Slavoniji i drugdje. U tom smislu hrvatski kamping zaostaje za Europom, gdje se upravo takva kamping ponuda sve više razvija.

Na sezoni su sudionicima kamping kongresa čestitali ministar turizma Damir Bajs i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Niko Bulić najavivši za iduću godinu pojačavanje promocije za taj segment te 'sve što mogu učiniti' kako bi se prevladali problemi za razvoj. (Hina)
 

Pisane vijesti