- Objavljeno: 23.09.2015.
TPV HGK: važno da se ovogodišnji turistički rezultati potvrde i iduće godine
Turistička godina je do sada za sve segmente turističke i drugih povezanih djelatnosti bila dobra i bolja od lanjske, slično se nastavlja i u posezoni i sada je važno učiniti sve da se dobri fizički rezultati, vjerojatno i financijski, potvrde i iduće godine, poruka je sa sjednice Turističkog poslovnog vijeća Hrvatske gospodarske komore (TPV HGK).
Sjednica je u srijedu održana u zagrebačkoj Komori, a okupila je sve relevantne predstavnike sektora, među kojima je bio i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomir Ivičić.
Predstavnici pojedinih turističkih segmenata složili su se u ocjeni da su dobro odradili ovu turističku godinu, čemu je pomoglo i još pomaže u jesenskom dijelu lijepo vrijeme, ali i 'preslagivanja' na tržištima, pogotovo Mediterana uslijed krize u Grčkoj i problema u zemljama sjeverne Afrike.
"Lijepo je sada nakon odlične sezone razgovarati o turizmu, ali svi znamo da ima još prostora za povećanja, pogotovo u pred i posezoni, pa i financijski u ljetnom dijelu, srpnju i kolovozu, za što su potrebne nove hotelske i infrastrukturne investicije za više zvjezdica", poručio je predsjednik Vijeća Franco Palma.
I Ivičić naglašava da je "u turizmu u ljetnoj špici dosegnuto vršno opterećenje te se sada svi trebamo fokusirati na pred i posezonu i kreiranje proizvoda za nove motive za povećanje dolazaka turista izvan ljeta".
U tome su, dodaje, HTZ, Ministarstvo i sustav turističkih zajednica, u suradnji s javnim i privatnim sektorom, već puno napravili ove godine s programom Hrvatska 365, ali još ima prostora za napredak.
"Do kraja ove godine procjenjuje se da ćemo imati milijun novih turističkih dolazaka, što se početkom godine činilo nemogućim i nisu svi vjerovali, ali će se to najvjerojatnije dogoditi i tome je pridonijela strategija i sve naše aktivnosti u sinergiji s javnim i privatnim sektorom", kazao je Ivičić.
Najavio je da će HTZ zbog jačeg prometnog povezivanja dodatno financijski pomoći uvođenje novih te povećanje i produženje postojećih avio linija, pogotovo za Skandinaviju, Francusku, Veliku Britaniju i sjevernu Njemačku, kao i da će početkom listopada u Londonu predstaviti novu međunarodnu promotivnu kampanju hrvatskog turizma kao integrirani krovni komunikacijski koncept, koji uz novi slogan znači i novo brendiranje te pokazivanje onoga po čemu se Hrvatska kao destinacija razlikuje od ostalih.
"Riječ je o potpuno novom strateško marketinškom pristupu i novoj komunikaciji s tržištima", kazao je Ivičić.
Predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić iznosi podatak da je ta vrsta smještaja ove godine 'pojačana' za novih sedam tisuća objekata te brojnim drugim investicijama, čime se broj krevete u tome segmentu popeo na gotovo pola milijuna.
"Osim tog povećanja važan je i ovogodišnji porast broja domaćih turista u obiteljskom smještaju, što je još jedna potvrda da domaće ne trebamo zanemarivati", kazao je.
Predsjednik strukovnih udruga putničkih agencija UHPA-e i UPA-e Boris Žgomba skrenuo je, pak, pažnju na važnost agencija za pred i posezonski promet kao i na fiskalne probleme koje imaju za što bi trebala pomoć države, od koje dosta očekuju i iz HGK-ovih udruga nautike i chartera (iznajmljivanja plovila). Tako primjerice ističu potrebu što hitnijeg zakonskog reguliranja pomorskog dobra, koncesija i turističkog zemljišta te zaustavljanja 'bujajućeg' crnog tržišta najma plovila i dampinga cijena.
"U nautici i charteru imamo poraste dolazaka turista i noćenja od 4 do 5 posto ove godine, ali zbog spomenutih problema financijski će nam rezultati vjerojatno biti 10 posto slabiji od lanjskih", upozorili su predstavnici tih udruga.
(Hina)