- Objavljeno: 02.03.2018.
TOMAS 2017: Motivi dolaska lošinjskih gostiju su nova iskustva i doživljaji
Novo ispitivanje stavova i potrošnje turista u Hrvatskoj - TOMAS 2017 pokazuje da je Lošinj mjesto sporta, rekreacije te novih doživljaja i iskustva. Nešto više od 50 % posjetitelja Lošinja za primarni motiv dolaska navelo je sunce i more, ali iznadprosječan (u odnosu na Primorsko-goransku županiju) je postotak onih gostiju koji svoj primarni motiv dolaska vide u novim iskustvima i doživljajima (35%) te u sportu, rekreaciji i zabavi (32%).
Anketiranje na području Lošinja provođeno je u razdoblju od srpnja do listopada 2017. godine, a ukupno je anketirano 404 turista (327 u Malom Lošinju i 77 u Velom Lošinju). Najveći broj gostiju koji posjećuju Lošinj je u dobi od 30 do 49 godina (54%), a njih 55 % u destinaciju dolazi s partnerom, dok je 51 % fakultetski obrazovanih. Iznadprosječna je motiviranost wellnessom (9%) i zdravstvenim razlozima (13%). Internet (42%) je primarni izvor informacija, gdje se najčešće posjećuju stranice online turističkih agencija (76%). Ukupno je 95 % gostiju unaprijed rezerviralo smještaj na Lošinju, a 57 % posredstvom turističke agencije. Gosti u destinaciju većinom dolaze osobnim automobilom (89%) te u prosjeku ostvare 8 noćenja. Tijekom svog posjeta destinaciji, njih 66 % odlazi na samostalno organizirane izlete. Dnevna potrošnja gosta na Lošinju iznosi 96 eura, što je više od prosječne potrošnje gosta u Županiji (77 eura). Na uslugu smještaja odlazi 46 % izdataka, 19 % na uslugu hrane i pića u ugostiteljskim objektima, 18 % na uslugu trgovine i 18 % na ostale destinacijske usluge.Gosti Lošinja izrazito su zadovoljni ukupnim boravkom u destinaciji, njih više od 80 % i to s više od 30 elemenata ponude (ljepota prirode i krajolika 84,6%, ljubaznost osoblja 83,4%, osobna sigurnost 82,6%, kvaliteta usluge 79,7%, kvaliteta hrane 78,5%, ekološka očuvanost 76%, čistoća plaža 75,3%, itd.). Od lošije ocijenjenih elemenata izdvaja se prometna dostupnost destinacije, pogodnost za kratki odmor i bogatstvo gastronomske ponude. Također tijekom boravka gostima su najviše zasmetali neugodni mirisi iz kontejnera, neprimjereno odloženo smeće, gužva na kupališnom prostoru te gužva općenito u destinaciji.
Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj - TOMAS kontinuirano je istraživanje različitih obilježja putovanja i boravka turista u Hrvatskoj koje Institut za turizam provodi već trideset godina. To je jedino istraživanje koje se provodi na području svih primorskih županija u Hrvatskoj te time i jedino koje omogućava usporednu analizu turističkih područja.
Izvještaj s rezultatima istraživanja Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj i Lošinju - TOMAS preuzmite ovdje.