- Objavljeno: 25.03.2011.
S većine tržišta turista isto kao lani ili malo više
S većine važnijih turističkih tržišta Hrvatska ove godine može očekivati sličan broj turista kao lani uz moguća povećanja u pred i posezoni, osim iz Italije i eventualno Nizozemske zbog smanjenje kupovne moći njihovih turista, dok bi na sezonu i turističke dolaske negativno mogao utjecati porast cijene goriva, zaključak je s današnjeg skupa o stanju na emitivnim tržištima održanom na Zagrebačkom velesajmu. Na skupu, održanom u sklopu sajma turizma CroTour, desetak je direktora inozemnih predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ) iznosilo podatke o trenutnom stanju bukinga za Hrvatsku i prognozama do kraja godine.
Direktor predstavništva HTZ-a za Njemačku u Frankfurtu Mato Radić istaknuo je da je buking u toj zemlji za Hrvatsku povećan u odnosu na isto vrijeme prošle godine, te da i svi drugi pokazatelji daju optimizam za dobru sezonu s tog, za hrvatski turizam, najvažnijeg tržišta. Moguće je, kako je kazao, da zbog porasta cijene kerozina Rayan Air ukine neke sezonske linije iz Njemačke za Hrvatsku, ali vjeruje da to neće ugroziti očekivani rezultat. Hrvatska ove godine ima dobru kampanju u Njemačkoj, a važno je i što je najveći njemački touroperator TUI ove godine Hrvatsku uključio u svoju promociju i prodajne kanale na više tisuća mjesta kao preporučenu destinaciju za odmor.
Slovenski turisti će, prema riječima direktora predstavništva HTZ-a u Ljubljani, Gorana Blažića, i ove godine pojačano dolaziti u Hrvatsku, pri čemu je teško očekivati povećanja u glavnom ljetnom dijelu sezone s obzirom na lanjskih rekordnih 6,7 milijuna ili 11 posto više noćenja. Trenutni buking je i do 20 posto viši nego lani, za Uskrs se očekuje dolazak 70 do 80 tisuća slovenskih turista u Hrvatsku, a potencijalna 'opasnost' krije se u smanjenim cijenama mediteranske konkurencije, dodao je.
Dobre rezultate Hrvatska može očekivati i iz Španjolske, čiji turisti, kazala je direktorica predstavništva HTZ-a u Madridu Sanja Jelić, sve više traže kružna putovanja u Hrvatsku, a touroperatori općenito bilježe porast bukinga.
Slično je i u Austriji, Mađarskoj, Velikoj Britaniji i drugim zemljama, dok se primjerice iz Italije teže može očekivati porast prometa s obzirom na smanjenu kupovnu moć i nastavak krize u toj zemlji, kazao je direktor predstavništva HTZ-a u Milanu, Dario Matošević. Iako je talijanskim turistima Hrvatska i dalje među prva tri-četiri odredišta za odmor, dosta njih planira godišnji provesti i u svojoj zemlji s obzirom da talijanska vlada na 1.000 eura taj odmor do početka lipnja potiče s 200 do 300 eura. No, ove godine Italija uvodi i boravišnu pristojbu od 0,5 do 5 eura po noćenju ovisno o kategoriji smještaja, što bi ipak dio talijanskih turista moglo usmjeriti u nešto povoljniju u tom smislu Hrvatsku. (Hina)