Rekordna turistička 2015. godina

Slika /arhiva/opatija-by-bd.jpg

Tijekom 2015. godine u Opatiji je boravilo 393.344 gostiju, koji su ostvarili 1.166.362 noćenja, što je 7 % više dolazaka i 8 %o više noćenja u odnosu na 2014. i najbolji rezultat turističkog prometa Opatije od osamostaljenja Republike Hrvatske. Gost je u Opatiji prosječno boravio tri dana, što je za 3 % bolje u odnosu na prethodnu godinu.

Top 10 listu najjačih tržišta 2015. godine predvode gosti iz Austrije koji su ostvarili 54.783 dolazaka (12 % više nego lani) i 198.887 noćenja (12 % više nego lani), slijede gosti iz Njemačke s dolascima na razini 2014. i porastom broja noćenja od 6 % (36.494 dolazaka i 179.417 noćenja). Na trećem su mjestu domaći gosti koji su ostvarili povećanje broja dolazaka od 11 % te noćenja od 7 % (62.307 dolazaka i 137.870 noćenja), slijede gosti iz Italije s 1 % više dolazaka i 3 % više noćenja (41.160 dolazaka i 100.969 noćenja). Porast i dolazaka i noćenja zabilježen je i s mađarskog, američkog te francuskog tržišta, dok je pad broja dolazaka i noćenja zabilježen sa slovenskog i ruskog tržišta, a s nizozemskog je ponovljen rezultat iz 2014. godine.

Prema dobnoj strukturi u 2015. godini najviše je turista bilo u dobi od 41 do 60 godina, i u toj dobnoj skupini ostvaren je porast broja turista od 8 % u odnosu na prethodnu godinu. Na drugom mjestu su turisti dobne skupine iznad 60 godina, s porastom od 6 %, slijede turisti dobne skupine od 31 do 40 godina i turisti od 19 do 30 godina s po 9 % porasta. Turisti dobne skupine od 13 do 18 godina ostvarili su najveće povećanje i to od 20 %, dok su turisti do 12 godina ostvarili 11 % porasta u odnosu na 2014. godinu.

U strukturi noćenja, prema vrsti smještaja, najveći broj noćenja i to 84 % ostvareno je u hotelima (979.801 noćenja; 7 % više), u privatnom smještaju 15 % (175.898 noćenja; 18 % više), a slijede s manjim udjelom nekomercijalni kapaciteti (inozemni i domaći vlasnici kuća za odmor).

Budući da je posljednje dvije godine glavna sezona već unaprijed „rasprodana“ i popunjena praktički do maksimalnih kapaciteta, najveći doprinos rekordnim brojkama dali su znatno bolji rezultati u predsezoni i posezoni. Upravo je na to razdoblje, ključno za destinacije s cjelogodišnjim poslovanjem, bio usmjeren fokus svih partnera u destinaciji - od Turističke zajednice, Grada, gradskih institucija poput Festivala Opatija i Hrvatskog muzeja turizma, zatim, komunalnih službi, hotelijera, ugostitelja, turističkih agencija, trgovina i dr. koji su zajednički doprinijeli uspjehu svih događanja i manifestacija.



Pisane vijesti