Prvi nacionalni forum obiteljskog smještaja: Veliki koraci malog turizma

Slika /arhiva/w-141015_fos1.jpg

Po podacima Državnog zavoda za statistiku za komercijalne smještajne objekte, u privatnom ili obiteljskom smještaju prošle je godine zabilježeno 3,16 milijuna turističkih dolazaka i 22,13 milijuna noćenja, čime su ostvareni porasti od 6,4 odnosno 3,4 posto u odnosu na 2012. godinu. Po broju noćenja obiteljski komercijalni smještaj bio je ujedno na prvom mjestu među svim smještajnim objektima, a po dolascima turista na drugom mjestu, iza hotela. Obiteljskom smještaju u hrvatskom turizmu, koji ima udio od blizu 50 posto u ukupnom smještaju, sada je najpotrebnije umrežavanje, brendiranje i ciljani marketing, dodatno zakonsko reguliranje i kategorizacija te povoljne kreditne linije, poručeno je danas s 1. nacionalnog foruma obiteljskog smještaja u Opatiji. Broj okupljenih impresionirao je, kako su sami kazali, i organizatore, kao i ministra turizma Darka Lorencina, koji je otvarajući forum istaknuo važnost tog smještaja za cijeli turizam te njegovo izlaženje iz sjene i sive zone u kojoj se pomalo 'skrivao', dok o važnosti tog segmenta turističke ponude govore podaci o više od 60 tisuća registriranih iznajmljivača, godišnji prihodi od oko 1,3 milijarde eura i godišnje investicije od oko 100 milijuna eura. Na prihodima koji ostvaruju u turizmu (godišnje oko 1,3 milijarde eura) iznajmljivačima je čestitao direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomir Ivičić najavljujući da će HTZ podržati taj smještaj u promociji i pozivajući ih da se aktivno uključe u projekt produljenja sezone Hrvatska 365 i da koriste fondove EU-a za unapređenje ponude.

Po podacima Državnog zavoda za statistiku za komercijalne smještajne objekte, u privatnom ili obiteljskom smještaju prošle je godine zabilježeno 3,16 milijuna turističkih dolazaka i 22,13 milijuna noćenja, čime su ostvareni porasti od 6,4 odnosno 3,4 posto u odnosu na 2012. godinu. Po broju noćenja obiteljski komercijalni smještaj bio je ujedno na prvom mjestu među svim smještajnim objektima, a po dolascima turista na drugom mjestu, iza hotela. Obiteljskom smještaju u hrvatskom turizmu, koji ima udio od blizu 50 posto u ukupnom smještaju, sada je najpotrebnije umrežavanje, brendiranje i ciljani marketing, dodatno zakonsko reguliranje i kategorizacija te povoljne kreditne linije, poručeno je danas s 1. nacionalnog foruma obiteljskog smještaja u Opatiji.

Broj okupljenih impresionirao je, kako su sami kazali, i organizatore, kao i ministra turizma Darka Lorencina, koji je otvarajući forum istaknuo važnost tog smještaja za cijeli turizam te njegovo izlaženje iz sjene i sive zone u kojoj se pomalo 'skrivao', dok o važnosti tog segmenta turističke ponude govore podaci o više od 60 tisuća registriranih iznajmljivača, godišnji prihodi od oko 1,3 milijarde eura i godišnje investicije od oko 100 milijuna eura.

Na prihodima koji ostvaruju u turizmu (godišnje oko 1,3 milijarde eura) iznajmljivačima je čestitao direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomir Ivičić najavljujući da će HTZ podržati taj smještaj u promociji i pozivajući ih da se aktivno uključe u projekt produljenja sezone Hrvatska 365 i da koriste fondove EU-a za unapređenje ponude. Obiteljski smještaj, s gotovo 50 posto udjela u ukupnim smještajnim kapacitetima, vodeći je oblik smještaja u Hrvatskoj te na godišnjoj razini ostvaruje više od trećine ukupnih turističkih noćenja, naglasio je i Ivičić, istaknuvši značenje prvog nacionalnog foruma obiteljskog smještaja upravo zbog činjenice da na jednom mjestu okuplja sve dionike ove vrste smještaja i sve koji sudjeluju u kreiranju turističkog proizvoda u destinaciji.

Prema riječima ministra Lorencina, u proteklih godinu dana samo u Istri je broj tih iznajmljivača porastao za 22 posto, na Kvarneru za 9 posto, na šibenskom području i za 40 posto, oko Dubrovnika za 12 posto, a više ih je i u drugim krajevima Hrvatske, kazao je ministar dodajući da tako veliko zanimanje za ovu djelatnost donosi i investicije. U tome se ne bi smjelo stati, ali se investicije trebaju više usmjeriti na sadržaje, kvalitetu ponude i usluga, što će dovesti do veće međunarodne prepoznatljivosti tog proizvoda, većih prihoda i zaposlenosti, dulje sezone i bolje godišnje popunjenosti tog smještaja koja se sada kreće oko 15 posto, poručio je.

I ministar turizma i predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić pozvali su iznajmljivače da se osim na apartmane i sobe pokušaju više usmjeriti na male hotele, pansione ili da se umreže u difuzne i integralne hotele jer je to trend i tako je lakše planirati održiv razvoj tog smještaja. Pinezić je upozorio i da se u Hrvatskoj treba više pažnje posvetiti mikropoduzetnicima, što iznajmljivači i jesu, jer su oni temelj rasta i u EU odakle stižu i poruke da se tim poduzetnicima omogući povoljnije financiranje. Obiteljski smještaj u Republici Hrvatskoj danas raspolaže s oko 500 tisuća postelja u oko 60 tisuća domaćinstava te se u njemu ostvaruje više od 22 milijuna ili 35 posto ukupnih noćenja, istaknuo je, dodavši kako kapaciteti obiteljskog smještaja i dalje rastu pa se procjenjuje da je samo ove godine registrirano novih 35 tisuća postelja.

Iako je iznajmljivača i broja kreveta u tom smještaju sve više, ipak je potrošnja gostiju s oko 43 eura dnevno još uvijek za oko 25 posto ispod prosjeka te stoga za bolji prihod treba više ulaganja u specijalne sadržaje i promociju koje će goste u taj smještaj dovesti i izvan ljeta, kazao je Pinezić. Ipak, brojke govore same za sebe i dokazuju da je ovo jedna od najpropulzivnijih djelatnosti u hrvatskom mikropoduzetništvu, od koje koristi imaju svi, a rizik samo vlasnici smještaja, zaključio je. Poručio je i da se ne smije opet dogoditi divlja apartmanizacija te samo rast broja kreveta bez sadržaja jer će to dodatno preopteretiti vitalnost infrastrukturnih sustava u destinacijama. Smatra da treba više kontrole gradnje novih kuća za odmor, smanjenje ili ukidanje brojnih nameta koji koče razvoj i veću profesionalizaciju tog segmenta, kao i više osposobljavanja te edukacije.

U sklopu foruma dodijeljena su priznanja za razvoj obiteljskog smještaja, a sve je pratila i izložba opreme i proizvoda za ugostiteljstvo hrvatskih proizvođača namještaja, madraca, posuđa i drugog u organizaciji HGK. Također, predstavljene su novosti u kategorizaciji, uz primjere iz prakse, poput integralnog hotela Zig Zag, vlasnika Igora Kordića i Tomislava Zovka, a održan je i panel o aktualnostima i potencijalima obiteljskog smještaja.

Ovaj skup vlasnika obiteljskog smještaja iz cijele Hrvatske, koji  je okupio više od 700 iznajmljivača i drugih turističkih djelatnika, organizirala je Hrvatska gospodarska komora – Zajednica obiteljskog smještaja, a pokrovitelji su Ministarstvo turizma i Grad Opatija, uz potporu Hrvatske turističke zajednice. (Hina/Mint)



Pisane vijesti