Pripreme za turističku sezonu dinamizirale tržište rada

Slika /AA_2018_b-fotke/2019 vijesti/190403-poslovi-fah.jpg

Pripreme za turističku sezonu ponovno su dinamizirale tržište rada, ocjenjuju analitičari Ekonomskog instituta, Zagreb (EIZ), na temelju kretanja indeksa slobodnih radnih mjesta - OVI indeksa, koji je u ožujku porastao na godišnjoj i mjesečnoj razini. OVI indeks je u ožujku porastao za 7,1 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, dok je prosječna vrijednost indeksa u prva tri mjeseca ove godine porasla za 5,8 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2018. godine, objavio je EIZ.

​"Iako su stope rasta indeksa na godišnjoj razini znatno skromnije u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, OVI indeks i dalje sugerira nastavak rasta potražnje za radom na godišnjoj razini koji traje još od jeseni 2013. godine", naglašavaju analitičari Instituta.

Na blagi rast potražnje za radom na mjesečnoj razini upućuju i desezonirane vrijednosti indeksa - OVI indeks je u ožujku u odnosu na veljaču porastao za 1,9 posto, dok je rast indeksa u prvom tromjesečju 2019. u odnosu na posljednje tromjesečje 2018. iznosio 1,1 posto.

"Čini se da su, nakon usporavanja krajem prethodne i početkom ove godine, pripreme za nadolazeću turističku sezonu ponovno dinamizirale tržište rada i dovele do rasta potražnje za radom", ističu analitičari EIZ-a.

Najtraženija zanimanja u prvom tromjesečju ove godine bila su prodavač, kuhar, konobar, vozač i hotelijer/ugostitelj.

Ipak, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, potražnja za kuharima i konobarima je pala, za 12,2 i 4,5 posto, dok je potražnja za hotelijerima/ugostiteljima (hotelsko osoblje, recepcionari, voditelji i dr.) porasla za nešto više od 34 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2018. godine, naglašavaju iz EIZ-a. 

"I u ukupnom međugodišnjem rastu indeksa u prvom tromjesečju 2019. u iznosu od 5,8 posto, najveći pozitivni doprinos imala su upravo zanimanja hotelijera/ugostitelja u iznosu od 0,8 postotnih bodova, što su slijedila zanimanja u financijama s 0,5 postotnih bodova te servisera i djelatnika u održavanju s 0,5 postotnih bodova. S druge strane, najveći negativni doprinos godišnjoj stopi rasta potražnje za radom u prvom tromjesečju 2019. imala su zanimanja kuhara (minus 1 postotni bod), zidara (minus 0,5 postotnih bodova) i konobara (minus 0,4 postotna boda)", navodi se u objavi EIZ-a.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.). (Hina/FaH)

Ostale vijesti