Predstojeći 4. AHF o zanimanju svjetskih igrača za ulaganje u hotelijerstvo

Slika /arhiva/AHF_P-FAH-H2049630.jpg

Inozemne investitore u hotelske nekretnine zanima Hrvatska, no ona im još nije u jačem fokusu, jer na Mediteranu najviše razmatraju mogućnosti u Španjolskoj i Portugalu, ističe direktorica Adria Hotel Forum (AHF) Marina Franolić, najavivši za veljaču u Zagrebu četvrti AHF, na kojem će se raspraviti problematika investicija u hotelijerstvu.

AHF najveća je regionalna hotelsko-investicijska konferencija, koja se svake veljače održava u Zagrebu. Iduće godine, 10. i 11. veljače, okupit će nekoliko stotina domaćih i inozemnih sudionika, među kojima i predstavnike nekih od najvećih hotelskih grupacija u svijetu poput Starwood Hotels&Resorts, Hyatt International, Accor Hotels, InternContinental Hotels Group, Marriott International, kao i predstavnike investicijskih fondova te regionalne stručnjake koji će razgovarati o prednostima i poteškoćama u investiranju i poslovanju hotela u regiji.

"Hrvatska, kao i regija zapadnog Balkana, ima još relativno veliki prostor za razvoj hotelskih nekretnina, za što sve više zanimanja pokazuju i veliki svjetski investitori, pa i najveće hotelske grupacije. To potvrđuje i namjera Marriotta za sudjelovanjem u obnovi kompleksa Kupari. Ali, ukupno gledano, ni u Hrvatskoj ni u regiji još nema velikih investicija u odnosu na interes i potencijal", kaže Franolić, dodajući da je to dijelom potvrdio i sredinom studenog održan hotelsko-investicijski forum u Madridu "Mediterranean Resort&Hotel Real Estate Forums".

Taj je Forum organizirala jedna od vodećih svjetskih tvrtki za konferencije Bench Events, čiji je partner ove godine postao i AHF, a što Franolić ocjenjuje velikim uspjehom i globalnim iskorakom, jer ta tvrtka uz ostalo organizira i jednu od najvećih svjetskih hotelskih investicijskih konferencija u Berlinu, svake godine uoči ožujske Svjetske turističke burze-ITB u tom njemačkom gradu.

"Na Forumu u Madridu okupili su se brojni veliki svjetski investicijski i hotelski 'igrači' koji su kako se vidjelo najviše fokusirani na ulaganja u hotelske nekretnine u Španjolskoj i Portugalu, nešto manje u Italiji, a potom u Turskoj i Grčkoj, dok su se primjerice Hrvatska, Crna Gora i druge zemlje regije spominjale više na razini zanimanja ili uopće ne", kaže Franolić. Stoga će se na AHF-u u Zagrebu, rekla je, raspravljati i o tome koje investicije ulagače doista zanimaju, očekuju li pritom i kakve poticaje od država te što globalni hotelski operatori smatraju najvažnijimza održivo poslovanje.

Napominjući da se od početka koncept AHF-a temelji na tezi da kvaliteta investiranja i poslovanja ovisi o investicijskoj klimi, Franolić najavljuje i brojne panel diskusije na kojima će biti predstavljeni uspješni modeli koje su primijenile druge destinacije i države.

Prenosi i izjave nekih od potvrđenih sudionika predstojećeg AHF-a, poput starijeg direktora sektora za akvizicije i razvoj grupacije Starwood Hotels & Resorts Worldwide Justina Smathersa da će to biti "fantastična prilika za povezivanje važnih igrača u turizmu, ugostiteljstvu i hotelsko nekretninskom biznisu u jugoistočnoj Europi".

"Ove godine smo ne samo sudionici, nego i sponzori AHF-a, kojeg vidimo kao veliku priliku da se 'umrežimo' s partnerima u regiji s krajnjim ciljem daljnjeg širenja našeg hotelskog portfelja u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Albaniji i Makedoniji", poručuje Smathers.

Potpredsjednik za akvizicije i razvoj grupacije Hyatt International Takuya Aoyama smatra da su "zemlje bivše Jugoslavije i zapadnog Balkana nedvojbeno najegzotičnija odredišta u Europi jer predstavljaju vrlo intrigantnu mješavinu povijesti, kultura, religija, tradicije i geografije, ali je turizam uglavnom potaknut na 'sunce i more'".

"Turizam i međunarodni hotelski lanci u toj regiji usmjereni su gotovo isključivo u glavnim gradovima i na jadranskoj obali, uglavnom u Srbiji, Hrvatskoj i Crnoj Gori, te bi nacionalne i lokalne vlasti u regiji trebale dobro promisliti turističke strategije i stvoriti veću regionalnu suradnju, a investitori gledati i izvan glavnih gradova i primorskih mjesta te primjerice istražiti mogućnosti u planinama u Srbiji ili unutrašnjosti Hrvatske", poručio je Aoyama.

(Hina)



Pisane vijesti