- Objavljeno: 24.02.2012.
Predstavljeni rezultati istraživanja stavova lokalnog stanovništva o turizmu
Grad Mali Lošinj i Turistička zajednica grada Malog Lošinja potpisali su ugovor s Institutom za turizam o izradi projekta „Održivi razvoj turizma Lošinja“, koji je s ciljem što kvalitetnije pripreme projekta, u prosincu 2011. godine, proveo anketiranje stanovnika Malog Lošinja kako bi se doznali stavovi o važnosti i koristi turizma, te ocijenila kvaliteta postojeće ponude. Danas su u Gradskoj vijećnici predstavljeni rezultati istraživanja, uz sudjelovanje članova Gradskog vijeća, gradonačelnika Garija Cappellija, zamjenice Ane Kučić i direktorice TZ grada Malog Lošinja Đurđice Šimičić, dok je rezultate prezentirala mr. Neda Telišman Košuta iz Instituta za turizam.
Ono što stanovnici ističu kao osnovne smjerove razvoja su cjelogodišnje poslovanje, korištenje i ponuda domaćih prehrambenih proizvoda, ekološki održiv razvoj turizma, obrazovanje mladih te informativne, edukativne i savjetodavne akcije usmjerene na lokalne poduzetnike. Gradonačelnik Gari Cappelli iznimno je zadovoljan rezultatima, te je naglasio kako destinacijski menadžment koji kontinuirano provodimo godinama na području grada pokazuje svoje rezultate. Svjesni smo da imamo uspješne projekte koji su iza nas, ili su u tijeku, ali prostora za unapređenje uvijek imamo, kako za turističke subjekte tako i za sam grad koji će i dalje nastojati osigurati potrebne preduvjete za kvalitetan razvoj održivog turizma, rekao je Capelli, najavivši predstavljanje cijelog projekta održivog razvoja turizma Lošinja za 30. ožujka 2012. godine.
Stavovi stanovništva važni su u sklopu projekta Održivog razvoja turizma grada Malog Lošinja, posebno ono što misle o cjelogodišnjem turizmu i očuvanju okoliša, bez puno gradnje, uz potrebu korištenja postojećih kapaciteta, istaknula je Neda Telišman Košuta iz Instituta za turizam. U istraživanju je anketom obuhvaćeno osam naselja: Ćunski, Ilovik, Mali Lošinj, Nerezine, Osor, Susak, Unije i Veli Lošinj i 629 ispitanika. Najbolje ocijenjen element turističke ponude su hotelski smještaj, gostoljubivost lokalnog stanovništva, kvaliteta šetnica, kvaliteta kampova i privatnog smještaja, te informacija u mjestu. Kao elemente koji imaju prostora za unapređenje stanovništvo je istaknulo sadržaje za zabavu, parkirališni prostor, marine i vezove za nautičare te plaže, posebno u manjim mjestima. Najperspektivnijim turističkim proizvodima smatraju se obiteljski turizam, nautika, zdravstveni i medicinski turizam.