Predstavljen proizvod za brendiranje turističke destinacije

Slika /arhiva/Croatia-turiz-ses.jpg

U 50-ak hrvatskih turističkih odredišta ostvaruje se oko 80 posto ukupnog turističkog prometa, a činjenica da ni pola njih nema prave marketing ni strateške planove predstavlja veliki izazov za posao brendiranja tih odredišta što bi im u konačnici, kao i drugim mjestima, moglo donijeti veću turističku konkurentnost i zaradu.

Istaknula je to ravnateljica zagrebačkog Instituta za turizam Sanda Čorak na današnjoj konferenciji za novinare prilikom predstavljanja projekta brendiranja turističkih destinacija.

U taj je projekt Institut temeljem potpisanog ugovora krenuo zajedno sa zagrebačkom i regionalnom agencijom za komunikacijski menadžment i brendiranje Millenium promocija čiji je direktor Mario Petrović naglasio da su za proces brendiranja najvažniji ljudi u destinaciji koji moraju prihvatiti postavke tog procesa. Stoga se to, kako smatra, i može provesti samo tamo gdje postoji interes većine, građana, javnog i privatnog sektora.

Izazov za brendiranjem destinacija pritom vidi istodobno i u hrvatskim gradovima i regijama s velikim i manjim turističkim prometom i budžetima, dok primjerice Slavoniju smatra odličnim potencijalom za takvo brendiranje.

Objasnivši da suradnja Instituta i Milleniuma na tom projektu donosi jedinstven proizvod i cjelovitu uslugu turističkim destinacijama (od izrade strategija i marketinških planova, preko kreiranja proizvoda pa do kreiranja imagea i promocije), Čorak je naglasila i da troškovi tog posla za destinaciju ovise o dogovoru i sadržaju brendiranja.

Najavila je i da će Institut uskoro provesti prvo istraživanje o imageu Hrvatske na primarnim tržištima za hrvatski turizam, čiji će rezultati svakako koristiti za spoznaje o tome kako strani turisti doživljavaju Hrvatsku i njena odredišta.

Savjetnik u Milleniumu, stručnjak za brendiranje i docent na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti Božo Skoko za brendiranje destinacije kazao je da je puno više od slogana i loga, brošura i web stranica, kao i da je to dugotrajan proces u koji treba uložiti puno volje, znanja i novca. To je nešto kao konkurentni identitet, koji određenu destinaciju razlikuje i prepoznaje od drugih odgovarajući na pitanje što je ta destinacija sada i što želi biti.

Nekad prije taj se posao mogao smatrati pomodnim i luksuznim, ali u današnje vrijeme globalizacije tržišta to je potreba jer se brendiranjem destinacije mogu izboriti za konkurentnost, kazao je Skoko. Smatra i da u Hrvatskoj ima puno potencijalnih mjesta, gradova i regija koje bi brendiranjem mogle povećati svoje prihode, a s nekima od njih već se pregovara za taj posao. (Hina)



Pisane vijesti