Počela izrada Strategije hrvatskog turizma

Slika /arhiva/091022-strateg2.jpg

Okruglim stolom sa svim relevantnim sudionicima hrvatskog turizma u sklopu Dana hrvatskog turizma 2009. u Bolu na Braču počela je izrada Strategije hrvatskog turizma, koja bi kada se završi i usvoji kao nacionalni dokument obvezala sve da ju poštuju i provode njene postavke. Označivši taj okrugli stol najjačim skupom u sklopu ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma, jer se njime počelo raspravljati o najvažnijem i dugo očekivanom dokumentu hrvatskog turizma, ministar turizma Damir Bajs okupljenim je oko 400 sudionika kazao da će u izradu te strategije biti uključeni svi podsektori, ali i brojni izvan turizma. Strategija treba definirati kakav turizam želimo te kako to uskladiti s vremenskim, prostornim i sadržajnim potencijalima, kao i što se smije, što ne, te što će se zabraniti u turizmu, naglasio je Bajs. Dodavši da u Hrvatskoj postoji konsenzus kakav turizam ne želimo, tj. da on ne smije uništiti prirodne resurse, malo je manje slaganja oko toga kakav turizam, osim kod onog da treba biti višeg ranga i na moru i na kontinentu, a kako to i ostvariti definirat će Strategija.

Okruglim stolom sa svim relevantnim sudionicima hrvatskog turizma u sklopu Dana hrvatskog turizma 2009. u Bolu na Braču počela je izrada Strategije hrvatskog turizma, koja bi kada se završi i usvoji kao nacionalni dokument obvezala sve da ju poštuju i provode njene postavke.
 


Označivši taj okrugli stol najjačim skupom u sklopu ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma, jer se njime počelo raspravljati o najvažnijem i dugo očekivanom dokumentu hrvatskog turizma, ministar turizma Damir Bajs okupljenim je oko 400 sudionika kazao da će u izradu te strategije biti uključeni svi podsektori, ali i brojni izvan turizma.
 
Strategija treba definirati kakav turizam želimo te kako to uskladiti s vremenskim, prostornim i sadržajnim potencijalima, kao i što se smije, što ne, te što će se zabraniti u turizmu, naglasio je Bajs. Dodavši da u Hrvatskoj postoji konsenzus kakav turizam ne želimo, tj. da on ne smije uništiti prirodne resurse, malo je manje slaganja oko toga kakav turizam, osim kod onog da treba biti višeg ranga i na moru i na kontinentu, a kako to i ostvariti definirat će Strategija.

S time se slaže i ravnateljica Instituta za turizam Sandra Čorak, upozorivši da strategija treba uvažiti sve raznolikosti Hrvatske i poći od interesa lokalne zajednice koja turiste i prima, te će tako moći biti nit vodilja i podloga za sve razvojne programe i aktivnosti na svim razinama.
 


Važno je što se počelo, ali još je važnije kada se dovrši provođenje i primjena tog dokumenta, jer je upravo u tom dijelu, ali i zakonodavnom, padala svaka dosadašnja strategija turizma u Hrvatskoj, istaknula je Čorak. Direktorica zagrebačkog Horwath Consultinga Sanja Čižmar upozorila je pak da pri toj izradi treba biti svjestan vlastitog i šireg okruženja te uvjeta poslovanja, koji se u Hrvatskoj uvelike razlikuju od drugih zemalja, a preporuča i maksimalnu objektivnost u ocjeni ove i iduće turističke godine, jer su i to polazišta za izradu strategije.
 


Pogled na planiranje i bolju iskoristivost prostora kao dio buduće strategije iznio je predsjednik Vladinog Savjeta za prostorno uređenje Stjepo Butijer kazavši da turizmu treba pomoći te da je sada pravo vrijeme za nadogradnju prostornih planova županija i općina, kao i dodatnog planiranja zaštićenog obalnog pojasa kako bi u budućnosti od toga imali koristi i država i lokalna zajednice i investitori.
 


Istaknuvši da se u novoj strategiji nikako ne smiju zaobići ciljevi poput obnove, zaštite, i potpunijeg vrednovanja hrvatskog turističkog potencijala, direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić smatra da sve treba voditi ka kvalitetnom i održivom turizmu, što će uz njegovanje i očuvanje naslijeđa pridonijeti da Hrvatska postane visokovrijedna destinacija životnog stila i da se tako promovira. Time se, kako drži, može postići i da turizam postane visoko konkurentan sektor koji će i više nego do sada pridonositi gospodarskom razvoju Hrvatske.
 
Osim njih na skupu su svoja stajališta o početku izrade strategije iznijeli i predstavnici hotelijera, putničkih agencija, kampova te drugi, a svi su, kako se čulo, sretni što se pristupilo tom poslu te da od toga imaju velika očekivanja. (Hina)
 

Pisane vijesti