Peta sjednica Vijeća DMO za kontinentalnu Hrvatsku: Kreiranje priče i stvaranje doživljaja u fokusu interesa

Slika /arhiva/w150313_dmo-001.jpg

Povezivanje destinacijskih menadžment organizacija (DMO) i kompanija (DMC), kreiranje priča, osmišljavanje novih turističkih proizvoda te ponuda doživljaja turistima bile su glavne teme pete sjednice Vijeća za destinacijski menadžment za kontinentalnu Hrvatsku, održane 15. ožujka 2013. godine u Tuheljskim toplicama.

Sudionike Vijeća na početku je pozdravila županica Krapinsko-zagorske županije Sonja Borovčak, koja je izrazila zadovoljstvo što je Vijeće održano u spomenutoj županiji, kojoj je cilj postati jednom od najpoznatijih destinacija kontinentalnog turizma u Hrvatskoj. Naglasila je velik potencijal toplica i zdravstvenog turizma županije te dobru pozicioniranost i prometnu povezanost, kao i bogatu kulturnu baštinu ovog dijela Hrvatske.

U sklopu sjednice je predstavljen primjer dobre prakse na temu „Motiv dolaska na kontinent“, kojeg su predstavili djelatnici putničke agencije Uniline iz Pule. Govoreći o počecima razvoja agencije i njezinim ciljevima, Sandra Gobin, članica Uprave Uniline-a, istaknula je kako je misija agencije kreiranje nezaboravnih doživljaja, a vizija postati vodeća regionalna destinacijska menadžment kompanija. U fokusu interesa je, nastavila je, napraviti priču i turistima ponuditi jedinstven doživljaj, za čije je ostvarenje potrebna snažna suradnja DMO-a i DMC-a. Pritom bi turističke zajednice (DMO) identificirale stanje na svom terenu, popisale i klasificirale atrakcije, promovirale destinaciju te pružile potporu i u promociji turističkih paket aranžmana, dok bi putničke agencije (DMC) izradile paket aranžmane, plasirale ih na tržište, komercijalno ih valorizirale te promovirale.

Milovan Popović, voditelj odjela Tržište posebnih interesa u Uniline-u, naglasio je važnost odmaka Hrvatske od imidža destinacije isključivo sunca i mora. Dodao je kako kontinentalni dio Hrvatske skriva niz neotkrivenih potencijala i raznolikosti, bogatstvo prirodne i kulturne baštine, no još uvijek nema jasno razvijenu viziju i strategiju razvoja. Razjedinjenost ponude i nedovoljna povezanost svih dionika u turističkoj ponudi destinacije također su boljke koje priječe snažniji razvoj kontinentalnog turizma, rekao je Popović, kao i nedostatak turističkih vodiča, pogotovo onih za specijalizirane programe, te autokampova na kontinentu.

Pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković podržao je inicijativu Uniline-a za snažnije povezivanje DMC-a i DMO-a, s ciljem što kvalitetnije pripreme turističkih paket aranžmana, koji bi turistima u kontinentalnoj Hrvatskoj pružili nove doživljaje. Dodao je kako nema razlike između turizma u primorskom i kontinentalnom dijelu te kako gost cijeni iste vrijednosti, ali mu je potrebno ponuditi prvoklasne sadržaje. Naglasio je i kako je potrebno kontinuirano raditi na popunjavanju hotelskih kapaciteta na kontinentu tijekom cijele godine. Od turističkih zajednica, nastavio je g. Ižaković, očekuje da na tržište pozicioniraju nove i unaprjeđene turističke proizvode te ih ponude ciljanim skupinama gostiju.

Pomoćnica direktorice Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Gordana Borojević podsjetila je kako je, temeljem Programa rada HTZ-a, predviđena edukacija kadrova unutar sustava turističkih zajednica i turističke industrije, a koja će se, između ostalog, temeljiti na znanjima s područja marketinga, internet marketinga i kreiranja novih proizvoda.

U okviru sjednice Vijeća direktorica turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije Sanja Škrinjar predstavila je projekt brendiranja Zagorja, kao „bajke na dlanu“, kojem je cilj ovu regiju predstaviti kao prepoznatljivu destinaciju, ugodnu za boravak i odmor, te kao destinaciju koja nudi niz različitih turističkih proizvoda, zanimljivih tijekom cijele godine. Tom je prigodom članovima Vijeća prikazan i film „Zagorje – bajka na dlanu“. Direktorica Škrinjar naglasila je kako im je cilj privući turiste koji ljeti prolaze kroz Zagorje na putu prema obali te ih motivirati na ponovni dolazak u Hrvatsku, ali ovog puta na kontinent.

Podsjećamo, Vijeće za destinacijski menadžment za kontinentalnu Hrvatsku osnovano je u rujnu 2012. godine odlukom ministra turizma, a temeljem Zakona o turističkim zajednicama, kao stručno i savjetodavno tijelo pri Ministarstvu turizma, kojeg čine direktori turističkih ureda TZ županija kontinentalne Hrvatske i TZ Grada Zagreba, pomoćnik ministra za sustav turističkih zajednica i upravljanje turističkom destinacijom Davor Ižaković, kao koordinator, načelnica Sektora za poticanje razvoja sustava upravljanja turističkom destinacijom te pomoćnica direktora HTZ-a za sustav turističkih zajednica županija kontinentalne Hrvatske.



Pisane vijesti