- Objavljeno: 25.10.2018.
Održan drugi dio skupova na Danima hrvatskog turizma: turistički bloger kao zanimanje; ambasadori hrvatskog turizma; kakav turizam želimo
Društveni mediji omogućuju modernim turistima informiranje, sudjelovanje i interakciju na različitim platformama. Suvremeni društveni mediji promijenili su način na koji ljudi razmišljaju i dijele svoja iskustva s putovanja te su ujedno i dobar promotivni alat za marketing u turizmu.
Što od toga imaju turistički blogeri, a što destinacije i smještajni objekti koje posjećuju otkrili su danas hrvatska blogerica i influencerica Ella Dvornik (iamella.com), poljski bloger Wojtek Tylus (Crolove.pl), japanski bloger Yuya Matsuo (EseJapan) te Bruno Nizić koji je ovoga ljeta u svojem hotelu Vestibul ugostio američku glumicu i luxury travel blogericu Evu LaRue. Kako usmjeriti komunikaciju na društvenim mrežama objasnio je Nick Evans iz Hills Balfoura, vodeće marketinško - komunikacijske agencije u Ujedinjenom Kraljevstvu specijalizirane za područje turizma.Korištenje "user generated contenta" odnosno korištenje sadržaja koji su korisnici sami kreirali i objavili na društvenim mrežama u svrhu promocije destinacija, kompanija ili organizacija, proizvoda i usluga novi je vid digitalnog marketinga koji postiže sve veće uspjehe. Influenceri, vlogeri i blogeri već imaju svoju publiku koja ih prati i koja im vjeruje zbog čega su odličan kanal za plasiranje poruka i sadržaja koji će vidjeti i prihvatiti veliki broj ljudi. Svi panelisti složili su se oko toga kako je biti influencer, vloger i bloger ponekad iscrpan posao koji zahtjeva dosta vremena, planiranja i odricanja, ali u njemu uživaju. Za je dobru fotografiju, Ella Dvornik kaže, ponekad je potrebno ustati i u pet ujutro. Yuya Matsuo je naglasio kako je razlog tomu što se konstantno vraća u Hrvatsku to što mu se sviđa hrvatski lifestyle i ističe kako mu je posebno drago kada mu se Hrvati javljaju nakon objavljene fotografije zadivljeni ljepotom Hrvatske. Bruno Nizić istaknuo je kako je posljednjih godina broj influencera znatno porastao te je ponekad teško odabrati tko je najbolji za promociju određenih proizvoda ili usluga. Treba odabrati influencera čije se vrijednosti pokapaju s vrijednostima brenda kojeg takvim putem promoviraju.
Ambasadori hrvatskog turizma
Promotivni video „Ambasadori hrvatskog turizma“, koji je u kratkom vremenu ostvario višemilijunsku gledanost na stranim emitivnim tržištima, odlukom američkog stručnog i predstavničkog žirija Citizine Networksa i National Association of Broadcasters (NAB), osvojio je prestižnu nagradu „Travel Video Awards“ u kategoriji „Best Video by a Tourism Organization“. Osim stručnog žirija, video je prepoznat i od strane publike koja je u online glasovanju hrvatski promotivni turistički spot proglasila najboljim turističkim promotivnim spotom za 2017. godinu. Zašto je video izazvao toliku pažnju medija, turista i struke, na Danima hrvatskog turizma objasnio je direktor i osnivač Citizen.tv-a, Philip DeBevoise.
„Video koji izaziva emocije zaslužuje nagradu“, rekao je DeBevoise, opisavši video kao svjež, dinamičan i zabavan. Čestitajući svima koju su bili kreativno uključeni u proces snimanja ovog pobjedničkog videa koji je pobijedio u konkurenciji od 366 prijavljenih uradaka, istaknuo je kako je Hrvatska puna prirodnih ljepota koje može iskoristiti za svoju prezentaciju, no da sam video može pružiti mnogo više. Danas je video postao novi kanal komunikacije, više nije samo marketinški alat ili vizual koji vidimo, već na atraktivan način omogućuje komunikaciju sa svojim obiteljima, prijateljima, svijetom, ali i potencijalnim klijentima. Uz izbor najboljeg video uratka, Citizen Networks pruža i usluge označavanja videa svojim klijentima diljem svijeta te tako video kao komunikacijski alat kroz usluge Citizen Networksa pruža mnogo više; kroz dodavanje željenih oznaka na samom video sadržaju pruža konkretne informacije o primjerice restoranima, prijevozu, plažama, hotelima i slično te pojednostavljuje organizaciju putovanja. Prema DeBevoiseu, uključivanjem ključnih oznaka, u samo jednom videu može se istražiti mjesto ili zemlja koju želimo posjetiti, skraćuje se vrijeme istraživanja na raznim stranicama te modernom putniku otvara dodatne mogućnosti.
Case study: Kakav turizam želimo?/ Održivo upravljanje vodom u turizmu na priobalnom području Sredozemlja
Rekordni turistički rezultati koji prate hrvatski turizam osim povećanja dolazaka i noćenja posjetitelja te viših prihoda, nose i izazove s kojima je važno nositi se prema načelima održivog razvoja i destinacijskog menadžmenta. Predavanje na temu „Kakav turizam želimo“ studija održivosti Splitsko-dalmatinske županije održao je direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella.
Glavni cilj ove studije bio je povećati ekonomske učinke turizma na području Splitsko – dalmatinske županije na temeljima održivog razvoja, tj. uzimajući u obzir resursnu osnovu i turističke atrakcije te ograničenja koja proizlaze iz zaštite okoliša i društvenog okruženja. Studija je definirala pojam prihvatnog kapaciteta odnosno koji je to maksimalan broj ljudi koji mogu posjetiti turističku destinaciju u isto vrijeme bez utjecaja na fizički, ekonomski i društveni okoliš, te koji ne izaziva pad kvalitete zadovoljstva posjetitelja.
Pritom je naglasio kako rast turističkog prometa nije pratio razvoj komunalne, turističke i prometne infrastrukture, a upravo je ova studija temelj kojim se želi istaknuti važnost održivog upravljanja svim segmentima u destinaciji koji su vezani uz turizam. Prema Stelli, glavni strateški cilj u sljedećem desetogodišnjem razdoblju Splitsko-dalmatinske županije je održivi turizam sa naglaskom na maksimalnu korist za lokalno stanovništvo koja jedina može osigurati dugoročnu konkurentnost turizma.
U skladu s temom održivog upravljanja turizmu, odnosno važnosti komunalne infrastrukture u turizmu, dr.sc. Barbara Sladonja iz Instituta za poljoprivredu i turizam, predstavila je projekt Interreg Mediterranean 2014.- 2020. - CASTWATER.
Glavni cilj ovog međunarodnog projekta u kojem je Institut za poljoprivredu i turizam projektni partner za Hrvatsku, jest podupiranje održivog upravljanja vodom u sedam mediteranskih zemalja (Grčka, Italija, Cipar, Francuska, Španjolska, Malta i Hrvatska) i njihovim priobalnim područjima poboljšanjem nadzora i procjene performansi održivosti korištenja vode u turističkom sektoru.
Glavni naglasak projekta je stavljen na potrošnju vode u turističke svrhe. Iznimni značaj projekta ogleda se upravo u tome što se skreće pozornost, lokalne, nacionalne i europske javnosti, na okolišni aspekt turizma koji mora voditi računa o očuvanju održivosti svoje resursne baze, u konkretnom slučaju voda koje se koriste obavljanjem turističkih aktivnosti.