- Objavljeno: 29.03.2019.
Nin rivijera marketinškim udruživanjem do bolje prepoznatljivosti
Marketinškim udruživanjem pet malih turističkih zajednica na području Nina osmišljena je priča o Nin rivijeri s ciljem bolje prepoznatljivost i posjećenosti tog područja, koje i ove godine očekuje blagi porast turističkog prometa. "Ukupno je u 2018. na području Nin rivijere, koja obuhvaća mjesta Vir, Zaton, Vrsi, Privlaka i gradić Nin, bilo oko 250 tisuća turista i oko 4 milijuna noćenja, od čega najviše u Viru. Sam Nin lani je ugostio 155.000 turista, što je bio porast od oko 6 posto u odnosu na 2017., a slično očekujemo i ove godine", kaže za Hinu direktorica TZ Nina Marija Dejanović, pri čemu se većina turističkog prometa ostvaruje u Holiday Resortu s kampom u Zatonu.
Napominjući da ove godine obilježavaju drugu godinu udruženog marketinškog rada pod oznakom Nin rivijere, Dejanović kaže da su time na neki način i preduhitrili prijedloge iz novog zakona o turističkim zajednicama koji je u proceduri, jer su procijenili da zajedničkim snagama mogu napraviti puno više nego pojedinačno, a nakon što su i prije toga surađivali na raznim projektima, od bicklističkih staza, uređivanja mjesta do izdavanja promo materijala.Sve je to već donijelo dobre rezultate, a u dogledno vrijeme planiraju i izdavanje novog zajedničkog kataloga, čija će glavna tema, kao i cijele promocije biti priče o pješčanim plažama.
Pješčane plaže, romantika, morsko blato, solana i promatranje ptica
"Pješčane plaže su najkarakterističnije za tu mikroregiju unutar Zadarske županije, a kako je to slabo poznato ne samo na stranim tržištima nego i u samoj Hrvatskoj želimo to više komunicirati. Osim na očuvanom okolišu, povijesnoj i kulturnoj baštini te moru, ponudu za turiste u Ninu i okolici temeljimo i na gastronomiji, solani i pričama o soli, ali i na oznakama najbolje europske destinacije izvrsnosti EDEN te najbolje romantične destinacije, koje je Nin osvojio unazad desetak godina", kaže Dejanović.
U promociji su im te oznake dosta važne, pa su tako i za ovu godinu na platformi European Best Destinations na devetom mjestu najboljih romantičnih odredišta u Europi, što donosi i porast vjenčanja stranaca svake godine u Ninu, ali i turiste praktički tijekom cijele godine, pa i zimi, kada imaju goste iz Austrije i drugih zemalja, koji dođu na više mjeseci, uživajući u klimi i atmosferi malih mjesta uz more.
Osnovna ponuda smještaja u Ninu i drugim mjestima na Rivijeri je u privatnom smještaju, a svi su manje-više oslonjeni na Zaton Holiday Resort, koji je, po njenoj ocjeni, i najveći motor razvoja cijelog tog kraja još od 1980-ih godina.
"U Ninu je u planu preuređenje jedne zgrade u manji 'heritage' hotel, jer prema odluci grada stara gradska jezgra Nina je zaštićena i u njoj se ne smije praktički ništa graditi, dok je za novi dio grada definirano da gradnja ne smije biti viša od prizemlja i prvog kata. To je dobro jer nemamo nered u prostoru niti preizgrađenost, a dobro je i što je Ninu u bivšoj državi bio zanemaren pa nije devastiran ni okoliš ni mjesto", iznosi Dejanović.
Glavnim motivima dolaska turista u to područje uz pješčane plaže i blizinu Zadra označava i sol odnosno Solanu, koja se uspjela relativno brzo oporaviti nakon poplave prije dvije godine, te je opet turistička atrakcija sa zanimljivim proizvodima, pričama o soli i povijesti.
Nin je poznat i po ljekovitom morskom blatu, zbog kojeg također dolaze turisti iz cijeloga svijeta, jer je još 1960. upisan kao lječilišno mjesto s klinikom na otvorenom u morskom području, te i danas tamo provode organizirane terapije, i zapravo su jedino takvo mjesto u Hrvatskoj gdje doktori šalju pacijente na liječenje i oporavak pod kontrolom liječnika i terapeuta i drugih.
"Više od 30 tisuća bolesnika je prošlo te terapije, pogotovo oni s reumatizmom, psorijazom, problemima lokomotornog sustava i s ginekološkim oboljenjima, i to je zapravo i važan prilog Nina ponudi lječilišnog turizma u Hrvatskoj. Uz to, posebni proizvod koji smo oblikovali među prvima u Hrvatskoj je promatranje ptica u Ninskoj laguni. To se događa još i u Lonjskom polju i Kopačkom ritu, a zanimljivo je da su ti turisti veće platežne moći, dolaze individualno i u jednoj posjeti Hrvatskoj obiđu sve te tri destinacije, zadržavajući se u svakoj po dan-dva", zaključuje Dejanović. (Hina/FaH)