- Objavljeno: 20.04.2012.
Na sajmu u Kini TZ Zagreba zlatna nagrada za marketinšku ponudu
Na turističkom sajmu China Outbound Travel & Tourism Market (COTTM), održanom od 18. do 20. travnja u Pekingu, Turističkoj zajednici grada Zagreba uručeno je prestižno priznanje CTW 2012 (Chinese Tourists Welcoming Award) - zlatna nagrada za marketinšku ponudu i to u vrlo jakoj konkurenciji (Sejšeli, Francuska, SAD, Slovenija i drudi), Priopćili su iz TZ grada.
Nagrade dodjeljuje COTRI – China Outbound Tourism Research Institute (Institut za istraživanje kineskog emitivnog turizma, sa sjedištem u Njemačkoj) svake godine u sedam kategorija: marketing, inovativni proizvod, internet/mediji, kvaliteta usluge, društvene mreže, trgovina i ukupno djelovanje na kineskom tržištu. Nagradu je dodijelio direktor Instituta, prof. dr. Wolfgang Georg Arlt.
Ova nagrada predstavlja priznanje brojnim marketinškim naporima TZ Zagreba da se grad pozicionira i predstavi kineskom tržištu kao atraktivna destinacija. Zagreb je već prije desetak godina, prvi u Hrvatskoj, imao brošure na kineskom jeziku, a i svoje web stranice je prilagodio turistima s ovog specifičnog tržišta.
Ured TZ grada Zagreba već dugi niz godina nastupa na specijaliziranim turističkim sajmovima u Kini (Dalian, Peking, Shanghai, Canton, Guangzhou, Kunming, Hong Kong), snimljeni su i filmovi s Kinezima koji žive, ili su posjetili Zagreb i koji govore o tome što im se svidjelo u gradu. Također, inicijativom Turističke zajednice, Zagreb ima i licenciranog vodiča na kineskom jeziku, što je iznimno zanimljivo tamošnjim touroperatorima.
Prema WTO-u, kinesko tržište je najbrže rastuće turističko tržište na svijetu (u 2010. 57,5 milijuna Kineza putovalo je u inozemstvo, a već u 2013. predviđa se kako će ta brojka premašiti 90 milijuna). Kina je i najveće azijsko emitivno tržište, a putovanja preko granice postala su dio stila života kineske srednje klase.
Na COTTM sajmu TZ grada Zagreba nastupila je zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom, a pridružile su se i hrvatske putničke agencije i Veleposlanstvo RH u Pekingu. Aktivnosti prezentacije nastavljaju se predstavljanjem hrvatske turističke ponude te poslovnom radionicom predstavnika hrvatskih, slovenskih i kineskih turističkih agencija, koje će se održati 23. travnja u Šangaju.
Zagreb je u 2011. godini posjetilo 10.240 kineskih turista, koji su ostvarili 13.805 noćenja, što u odnosu na 2010. godinu predstavlja porast od 84 posto u dolascima te 49 posto u noćenjima. Naime, tada je, prema podacima TZGZ, zabilježeno 5568 dolazaka i 9285 noćenja turista iz Kine. Ovaj izuzetno pozitivan trend nastavlja se i u prvom kvartalu 2012. godine.