Mreža letjelišta "FLY Croatia" novi turistički proizvod

Slika /arhiva/P-H20161125000392.jpg

Zračna luka Rijeka pokrenula je projekt umrežavanja letjelišta u mrežu FLY Croatia, a prve ugovore o pristupanju toj mreži u petak su potpisali predstavnici Zračne luke Rijeka, Aerokluba Sinj, Aerokluba Osijek, Aerokluba Krila Gacke iz Otočca te opatijske tvrtke Fly.

Ciljevi projekta, koji je danas predstavljen u Županijskoj komori Rijeka, su prometno povezivanje malih aerodroma, prodaja usluga na europskom i svjetskom tržištu generalne avijacije, unaprjeđenje resursa te suradnja pri korištenju EU fondova i uključivanje u mrežu FLY Europe.

Umrežavanjem se želi stvoriti novi turistički proizvod "FLY Croatia - Hrvatski program zrakoplovnog turizma generalne avijacije", koji bi bio sličan ACI-jevu sustavu nautičkog turizma. Cilj je u sljedećih nekoliko godina povećati dolazak privatnih zrakoplova na 10.000 aviona i 30.000 putnika, što je oko 10 posto potencijala europskog tržišta.

U drugoj fazi projekta, koji nastoji stvoriti novi turistički proizvod i moguću novu infrastrukturu hrvatskog zračnog prometa,  planira se ishodovanje dozvola i certifikata i u konačnici okupiti više od 20 manjih letjelišta u mrežu FLY Croatia.

Direktor Zračne luke Rijeka Tomislav Palalić istaknuo je da je riječ o multidisciplinarnom projektu, oko kojega je Zračna luka Rijeka zadnje dvije godine okupila više stručnjaka. Naglasio je da to ne bi bilo moguće bez potpore Hrvatske gospodarske komore i lokalnih samouprava na čijim se područjima nalaze zemljišta za potencijalne aerodrome. Sada je ključno potreban kontinuitet potpore nove Vlade, s obzirom da FLY Croatia nadilazi okvire lokalnih zajednica, ministarstava turizma i prometa, a provodi se na području gotovo svih županija, naveo je Palalić.

Planira se povećanje turističkog i putničkog prometa na prometno izoliranijim područjima, tako da se, primjerice, putnici iz velikih zračnih luka do odredišta prevoze manjim zrakoplovima, što, istaknuto je, ne bi iziskivalo veća ulaganja u aerodromsku infrastrukturu. Na područjima gdje izgradnja velikih aerodrom nije rentabilna, moglo bi se izgraditi travnate piste dugačke od 800 do 900 metara.

Aktiviranje najmanje 520 hektara zemljišta kojom raspolažu država i lokalne jedinice bi, smatraju pokretači projekta, donijelo Hrvatskoj desetke milijuna novih prihoda, a znatno bi doprinijelo i sigurnosti i redu zračne plovidbe te prometno rasteretilo velike zračne luke.

Na prezentaciji je rečeno da bi se ostvarivanjem projekta povećala sigurnost od terorizma i u vezi s migracijama te obavila pravovremena priprema za šengenski prometni režim. Uz to, otvara se mogućnost značajnijeg korištenja sredstava Europske unije za izgradnju i opremanje aerodromske infrastrukture, pa je, s ciljem uključivanja mreže FLY Croatia u mrežu FLY Europe, projekt prijavljen na EU program Interreg ADRION, zajedno s partnerima iz Italije, BiH, Srbije, Crne Gore, Slovenije i Grčke.

U Zračnoj luci Rijeka, koja je u većinskom državnom vlasništvu, smatraju da bi projekt mogao utjecati i na znatno povećanje broja zaposlenih, posebice na otocima, kroz razne oblike proizvodnje koji bez FLY aerodromske infrastrukture sada nisu mogući, primjerice ekološke proizvodnje hrane. Drže da bi se putem helikopterske pomoći poboljšala i medicinska skrb na otocima te da bi projekt mogao potaknuti i razvitak domaćeg zrakoplovnog sporta. (Hina/FaH)



Pisane vijesti