Ministar turizma Damir Bajs s predstavnicima UHPA-e o suradnji i problemima u turizmu

Slika /arhiva/080318-uhpa1.jpg

Ministar turizma Damir Bajs i njegovi suradnici, državni tajnici Branko Grgić i Ivo Mujo te pomoćnici Želimir Kramarić i Robert Pende razgovarali su danas s predstavnicima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) o aktualnim problemima, pripremi turističke sezone i suradnji u donošenju poticaja razvoju turizma u cjelini. Rad Udruge i pregled dosadašnjih inicijativa predstavila je njezina direktorica Maja Stanić te predstavnici agencija: Katarina Hauptfeld iz agencije "Katarina line", Hrvoje Jelić iz agencije "Gulliver travel" te Boris Žgomba direktor agencije "Uniline" i Ana Manzoni, direktorica agencije "Tarantela".

Ministar turizma Damir Bajs i njegovi suradnici, državni tajnici Branko Grgić i Ivo Mujo te pomoćnici Želimir Kramarić i Robert Pende razgovarali su danas s predstavnicima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) o aktualnim problemima, pripremi turističke sezone i suradnji u donošenju poticaja razvoju turizma u cjelini. Rad Udruge i pregled dosadašnjih inicijativa predstavila je njezina direktorica Maja Stanić te predstavnici agencija: Katarina Hauptfeld iz agencije 'Katarina line', Hrvoje Jelić iz agencije 'Gulliver travel' te Boris Žgomba direktor agencije 'Uniline' i Ana Manzoni, direktorica agencije 'Tarantela'.

Ministar turizma Damir Bajs uvodno je naglasio važnost partnerskih odnosa i suradnje ministarstva i relevantnih udruga iz turističkog resora, posebno istaknuvši strukovne udruge, kao što je UHPA, a sve s ciljem usuglašavanja onih mjera koje će rezultirati razvojnim skokom turizma kao specifične i važne gospodarske djelatnosti.

Hrvatski turizam je u usponu, pa se nadamo ove godine prijeći iznos od 7 milijardi eura deviznog priljeva u turizmu, rekao je Bajs, najavivši strateški dokument razvoja hrvatskog turizma koji uključuje dubinsku analizu i snimanje potencijala za turistički razvoj, jer želimo napraviti pomak u produljenju trajanja sezone, kvalitetni razvoj kontinentalnog turizma, ali i podići opću kvalitetu usluge.

Prema ministrovim riječima, ovogodišnji proračun Ministarstva turizma veći je 50 posto u odnosu na godinu prije, što će omogućiti realizaciju nekoliko novih razvojnih projekata u turizmu.

Poznato je da su glavni problemi hrvatskog turizma neodgovarajuća struktura smještaja i nedostatak sadržaja, ističu predstavnici UHPA-e, a turističke su agencije integrator raznih vrsta usluga i proizvoda i nužan čimbenik distribucije turističke ponude. Radi nedostatka raznolikosti sadržaja koji bi zadovoljili zahtjevnije goste izvan glavne sezone, sama je sezona izuzetno kratka, pa se visokim cijenama u njezinoj špici smanjuje i konkurentnost cijelog hrvatskog turizma.

Istodobno, ističe Maja Stanić, bez prethodne je dubinske analize, od početka 2006. godine PDV za usluge smještaja organiziranim inozemnim turistima skočio s nula na 10, a za sve ostale agencijske usluge na 22 posto i k tome ukinute su potpore za sniženje troškova organiziranog prijevoza. U većini, zahvaljujući tome, cijene organiziranih putovanja iz inozemstva u Hrvatsku porasle su za 30 posto u protekle dvije godine.

Ministarstvo turizma svakako treba raditi na razvoju održivog turizma i na zaustavljanju ovih negativnih trendova, smatra Maja Stanić te istodobno poticati kreiranje i financiranje novih sadržaja i promjenu strukture smještaja.

UHPA, kao dragovoljna udruga poslodavaca i strukovna udruga hrvatskih putničkih agencija, koja u redovnom članstvu okuplja 182 agencije s 360 poslovnih jedinica, oblikovala je nekoliko prijedloga za koje traži formalnu i financijsku potporu Ministarstva turizma.

Tako, uz najavu odaziva na sve projekte u kojima mogu ponuditi stručnu pomoć, UHPA traži uvažavanje stručnih savjeta u promjeni sustava obrazovanja kao i njegovo financiranje; traži rješavanje problema neopravdanog poreznog opterećenja agencija te uvođenje sustava poticaja i subvencija radi jačanja konkurentnosti hrvatskog turizma. Na kraju, istaknuli su potrebu rješavanja formalnog statusa agencijske djelatnosti u odnosu na ostale subjekte, kao i uređenost ove djelatnosti prije svega jačanjem uloge strukovne udruge.
 

 



Pisane vijesti