Ministar Bajs: Uskrsni rezultati prema očekivanjima

Slika /arhiva/100331-tv-htz1w.jpg

Unatoč optimizmu koji je zavladao sektorom nakon berlinskog turističkog sajma, trebamo biti oprezni i imati na umu da se najave dolazaka turista u našu zemlju prvenstveno odnose na glavnu i posezonu. Iako je za očekivati da tijek sezone neće pokazati posebne plusove do kraja lipnja zbog, prije svega, nepovoljnih termina praznika i blagdana, za Uskrs možemo očekivati korektne rezultate. Rekao je to ministar turizma Damir Bajs na današnjoj, 14. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Prema trenutnim informacijama, nastavio je, najviše najava, čak 70 posto ukupnih planiranih dolazaka, bilježe Istra i Kvarner, dok se u Zadarskoj županiji očekuju nešto bolji rezultati u usporedbi s prošlim Uskrsom. Šibensko-kninska županija bi mogla ponoviti prošlogodišnje brojke, a Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska županija za sada predviđaju nešto manji broj dolazaka.


Unatoč optimizmu koji je zavladao sektorom nakon berlinskog turističkog sajma, trebamo biti oprezni i imati na umu da se najave dolazaka turista u našu zemlju prvenstveno odnose na glavnu i posezonu. Iako je za očekivati da tijek sezone neće pokazati posebne plusove do kraja lipnja zbog, prije svega, nepovoljnih termina praznika i blagdana, za Uskrs možemo očekivati korektne rezultate. Rekao je to ministar turizma Damir Bajs na današnjoj, 14. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).



Prema trenutnim informacijama, nastavio je, najviše najava, čak 70 posto ukupnih planiranih dolazaka, bilježe Istra i Kvarner, dok se u Zadarskoj županiji očekuju nešto bolji rezultati u usporedbi s prošlim Uskrsom. Šibensko-kninska županija bi mogla ponoviti prošlogodišnje brojke, a Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska županija za sada predviđaju nešto manji broj dolazaka.



Govoreći o bookingu, ministar je naglasio da srpanj i kolovoz za sada bilježe solidne rezultate, posezona je dobra i na razini očekivanoga te ističe da bi lipanj mogao biti pravi ispit za hrvatski turizam. Glavni ciljevi naših turističkih djelatnika i dalje ostaju izboriti se za svakog domaćeg, ali i inozemnog gosta, a najvažnija tržišta i dalje, tradicionalno, ostaju njemačko, slovensko, talijansko, češko i austrijsko. Ovogodišnju sezonu, nastavio je, obilježit će tzv. last minute rezervacije, a bit će to i godina stranog gosta, bližih odredišta, smještaja u kampovima i marinama te pojačanog traženja vrijednosti za novac od strane gosta.



Kada je riječ o pripremama za sezonu, ministar je podsjetio da su one počele još prošle godine, a mjere su definirane i kroz suradnju Svjetske turističke organizacije (UNWTO) i Ministarstva turizma. Osim 30 milijuna eura, koliko je u ovoj godini izdvojeno za ukupnu promidžbu, neke od mjera za privlačenje gostiju su i privremeno ukidanje viza za goste iz Rusije, Ukrajine, Kine, Indije i drugih zemalja, zatim udvostručen iznos za promidžbu putem Interneta, kampanja na ciljanih 25 inozemnih tržišta te kampanja za domaće tržište i pojačani hrvatski nastupi na turističkim sajmovima. Uz sve navedeno, podsjetio je ministar, ključ uspjeha trebao bi biti u suradnji privatnog i javnog sektora.



Članovi Turističkog vijeća također su potvrdili da će vrijednost za novac biti ključan element ove sezone, u kojoj će lipanj predstavljati pravi izazov. Dobre najave, istaknuto je, dolaze s ruskog tržišta, posebno kada je u pitanju odmor u Istri.



Sjednicu Vijeća ministar Bajs iskoristio je i za proglašenje ovogodišnjeg nacionalnog pobjednika Europske destinacije izvrsnosti (EDEN), grada Nina. Tema je ove godine bila „Turizam uz vode“, a uz Nin, koji je proglašen najboljim, ostala četiri uspješna odredišta su i Fužine, Ilok, Karlovac i Krapanj. Podsjećamo, na natječaj se prijavilo 19 odredišta, a glavni kriteriji prilikom odabira bili su izabrati odredište koje najviše brige posvećuje održivom razvoju turizma i koje svoj najveći turistički potencijal vidi upravo uz vodu uz koju se nalazi.

U nastavku sjednice Vijeća predložene su potpore projektima i manifestacijama za ovu godinu, izneseni prijedlozi za sufinanciranje kulturno-turističkih proizvoda, a riječi je bilo i o dodjeli oznake kvalitete u kulturnom turizmu „Doživi Hrvatsku – Experience Croatia“.


Pisane vijesti