Ministar Bajs o pripremama i tijeku turističke sezone i ambasadorima hrvatskog turizma

Slika /arhiva/090609-htz3.jpg

Ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs i direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić, na današnjoj su konferenciji za novinare, održanoj u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ), govorili o pripremama za glavni dio turističke sezone, te predstavili promidžbenu kampanju „Postani ambasador hrvatskog turizma".
Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma RH, pokrenuli su veliku nacionalnu akciju „Postani ambasador hrvatskog turizma", čiji je cilj pozvati građane da kao dobrovoljni ambasadori hrvatskog turizma promoviraju Hrvatsku diljem svijeta i predstave je kao privlačno turističko odredište.

Ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs i direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić, na današnjoj su konferenciji za novinare, održanoj u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice (HTZ), govorili o pripremama za glavni dio turističke sezone, te predstavili promidžbenu kampanju „Postani ambasador hrvatskog turizma".

Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma RH, pokrenuli su veliku nacionalnu akciju „Postani ambasador hrvatskog turizma", čiji je cilj pozvati građane da kao dobrovoljni ambasadori hrvatskog turizma promoviraju Hrvatsku diljem svijeta i predstave je kao privlačno turističko odredište.

Promidžbena akcija "Postani ambasador hrvatskog turizma" usmjerena je uglavnom na internet promociju kroz web stranicu www.ambasadorturizma.com.hr te aplikacije i oglašavanje na globalnim online medijima, poput Facebooka, MySpace-a i slično, kao i kroz suradnju s www.whycroatia.org, inicijativom započetom ranije.

Uz slavne Hrvate, poput nogometnih reprezentativaca, hrvatski će turizam na taj način promovirati i strani turistički novinari, dobitnici nagrada "Zlatna penkala", ali i svi građani kroz sudjelovanje u kvizovima i snimanje promotivnih video materijala, a ponuđene su i vrijedne nagrade.

 

Ministarstvo turizma još je u tijeku rekordne 2008. godine, u kojoj se ostvareno 11,3 milijuna dolazaka (1% više) i 57,1 milijuna noćenja (2% više) te 7,4 mlrd eura ili 10% više rasta prihoda od turizma, najavilo da će turistička 2009. biti jedna od najzahtjevnijih i najtežih, naglasio je ministar Bajs.

Razlog takvoj prognozi jesu i podaci koji govore da je globalni turizam već 11 proteklih mjeseci uzastopno u minusu, te da je i UNWTO (Svjetska turistička organizacija) napravila „Putokaz za oporavak (Roadmap for recovery) u kojemu se traži intervencija svih relevantnih gospodarskih čimbenika i vlada u pomoći turizmu.
 

Ministar Bajs je istaknuo kako su sva naša emitivna tržišta u recesiji, posebice Njemačka i Italija, ali i druge zemlje, a pojedine valute su pale u odnosu na kunu i euro, te je Ministarstvo turizma u ožujku dalo prognozu da ćemo, nakon niza godina turističkog rasta, biti u minusu.

Prvi neslužbeni podaci iz sustava turističkih zajednica pokazuju da je od siječnja do svibnja ove godine u Hrvatskoj ostvareno 1,826.355 turističkih dolazaka, što je 9% manje nego u istom razdoblju prošle godine. Od toga je 501.923 domaćih dolazaka, ili 11% manje nego prošle godine, te 1,324.432 stranih dolazaka, što je 8% manje u odnosu na lani.

U prvih pet mjeseci ostvareno je ukupno 5,737.041 noćenja, što je 8% manje nego lani. Od toga je 4,448.622 stranih noćenja, što je 7% manje nego prošle godine, te 1,288.419 domaćih, 11% manje nego u istom razdoblju prošle godine.
 

Pozitivan trend od jadranskih županija bilježi Ličko-senjska, u kojoj je u prvih pet mjeseci ostvareno 54.711 dolazaka (10% više), te 102.705 noćenja (20% više). Jedine dvije pozitivne županije po broju noćenja od siječnja do svibnja su Ličko-senjska i Dubrovačko-neretvanska, koja ima rast noćenja domaćih gostiju od 4 posto. Najlošije rezultate imaju Šibensko-kninska s 19% pada noćenja domaćih gostiju, te Splitsko-dalmatinska s 16% pada domaćih noćenja.

Na prvom mjestu po broju dolazaka (247.517) i noćenja (1,162.337) je Njemačka; druga je Austrija s 172.081 dolazaka te 628.085 noćenja, slijede ih: Slovenija s 151.978 dolazaka i 486.715 noćenja, te Italija s 172.950 dolazaka turista koji su ostvarili 400.516 noćenja.

Službeni pak podaci Državnog zavoda za statistiku dostupni su za prva četiri mjeseca ove godine, te pokazuju minus 6 posto za Hrvatsku, dok su minusi veći kod većine naših turističkih konkurenata: Španjolska -12, Francuska -29,4, Grčka -7,2, Italija -14,6 i Crna Gora s minus 15,7 posto.
 

Gledajući stanje na nama konkurentnim, stranim tržištima, vidljiv je posebice pad dolazaka stranih turista. Primjerice, u Francuskoj su najviše u padu dolasci iz Španjolske (-49,9%), Njemačke (-37,3%, Velike Britanije (-35,1%), Belgije (-24,6%), te Italije (-17,7%). Grčka ima pad od oko 18% stranih turista, a Španjolska je najveći minus zabilježila s britanskog (-18,4%), tržišta Italije (-10,6%) i Njemačke (-10%).

Na hrvatskom tržištu trend je, prema službenim podacima DZS-a za prva četiri mjeseca nešto drukčiji: Hrvatska je imala s 372.901. domaćih dolazaka, pad od 9% i s 886.835 noćenja, pad od 11%. Strani su turisti ostvarili 630.540 dolazaka (-4%) i 1,767.395 noćenja (-1%). Ukupno je to, u prva četiri mjeseca ove godine, 1,003.441 dolazaka (-6%) i 2,.654.230 noćenja (-4%).

U prva je četiri mjeseca u Hrvatskoj zabilježeno 380.000 noćenja turista iz Njemačke (+2%), iz Slovenije 254.000 (+13%) i iz Austrije 239.000 (+5%), dok znatne poraste bilježimo u noćenjima turista iz Nizozemske (+14%) i Japana (+7%).

Ova, u odnosu na konkurentne zemlje, relativno povoljna pozicija za Hrvatsku, ima svoje uzroke i u izrazito pojačanim aktivnostima Ministarstva turizma koje su započete još u studenome 2008. godine.
 

Mjere poduzete i provedene od strane Ministarstva turizma (uz Akcijski plan Vlade RH za turizam u 2009. i 2010.):
  • u proračunu za 2009. sredstava za ukupnu promidžbu utrostručena s 9 na 28 milijuna eura,
  • odobreni i unaprijed u 50% iznosu isplaćeni poticaji organizatorima putovanja: 1 euro po svakom dovedenom putniku u sezoni, te po 20 eura po svakom dovedenom putniku u pred i posezoni – ukupna obveza turoperatora je dovođenje 1. 461.402 gosta, ili 40 % ukupnog organiziranog dolaska,
  • mjere za poticanje regionalnih avio programa za Hrvatsku (low cost letovi),
  • pojačano ciljane promidžbene kampanje s novim sloganima za ključna tržišta (Njemačka, Italija..) te tržišta u širem okruženju (Ukrajina, BiH, Makedonija, Srbija, Rumunjska),
  • pojačano internetsko i globalno TV oglašavanje na svim emitivnim tržištima te globalno TV oglašavanje (CNN, Eurosport, BBC World, Euronews),
  • pojačana ciljana promidžbena kampanja na domaćem tržištu
  • nacionalna akcija „Postani ambasador hrvatskog turizma“.


Pisane vijesti