Ministar Bajs i predsjednik UHPA-e Žgomba o destinacijskom menadžmentu i sezoni

Slika /arhiva/090717-uhpa3w.jpg

Turistička sezona ide očekivano, sa za sada još prihvatljivim minusima, koje bi srpanj i kolovoz mogli i umanjiti, s obzirom da je prva polovica srpnja bila pozitivna, rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjem predstavljanju projekata razvoja destinacijskog menadžmenta u Ministarstvu turizma. Sigurno neće biti tako katastrofalno kako neki prognoziraju, nego možda i bolje nego smo očekivali, dodao je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba.

Turistička sezona ide očekivano, sa za sada još prihvatljivim minusima, koje bi srpanj i kolovoz mogli i umanjiti, s obzirom da je prva polovica srpnja bila pozitivna, rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjem predstavljanju projekata razvoja destinacijskog menadžmenta u Ministarstvu turizma.
Sigurno neće biti tako katastrofalno kako neki prognoziraju, nego možda i bolje nego smo očekivali, dodao je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba.



Predstavljajući projekt Žgomba je istaknuo da je razvoj destinacijskog menadžmenta i kompanija (DCM), koje će osim stvaranja novih turističkih konkurentnih proizvoda u suradnji s lokalnom zajednicom utvrditi načine i upravljati destinacijom, jedan od kapitalnih projekata za dalji razvoj hrvatskog turizma.



Iako se za razvoj DCM-a UHPA intenzivno zalaže zadnjih nekoliko godina, ove je godine za to dobivena i znatnija potpora (financijska i druga) Ministarstva turizma, slijedom čega je UHPA organizirala niz radionica o toj temi koju je prošlo 160 sudionika, dodao je Žgomba.



Tijekom tih radionica u različitim krajevima Hrvatske predstavljeno je više od stotinu novih turističkih proizvoda/programa, koji bi kada se ostvare trebali pridonijeti poboljšanju kvalitete i raznolikosti hrvatske turističke ponude.

Mnoge od tih programa treba još doraditi, ali Žgomba vjeruje da će se neki od njih početi realizirati već iduće godine, dok će za ekonomske efekte tih programa trebati pričekati oko tri godine, što je uobičajeno u svijetu.



Od tih stotinjak novih proizvoda/programa dosta ih uključuje floru i faunu, lokalne mitove i običaje, prirodnu i kulturnu baštinu, gastronomiju, sport i druge sadržaje.



DCM-a u destinaciji trebaju zajednički razvijati lokalne uprave/samouprave, turističke zajednice i tvrtke, stvarajući proizvode kojeg će agencije i drugi upakirati te nuditi turistima više od dosadašnjih uobičajenih paketa smještaj-prehrana.



Istaknuvši da lokalne zajednice moraju odlučiti što žele na svom terenu ministar turizma Damir Bajs kazao je da bi bio sretan kada bi se do kraja njegovog mandata donio nacionalni dokument strategije razvoja turizma u kojoj bi među ostalim bilo uključen i destinacijski menadžment kao oblik upravljanja i razvoja. (Hina)


Pisane vijesti