Međunarodni dani turizma u Mostaru

Slika /arhiva/s_turizma_Mostar9.jpg

Današnji program prvih Međunarodnih dana turizma - sajma turizma Mostar 2009., uz standardni izložbeno sajamski dio, obilježilo je održavanje okruglog stola o temi „Ruralni turizam - mogućnosti i perspektive“.
Uvodnu riječ na okruglom stolu imao je Ivan Jurilj, predsjednik Organizacijskog odbora i direktor REDAH-a, izrazivši posebno zadovoljstvo što na okruglom stolu sudjeluju Anatoly Viktorov, zamjenik visokog predstavnika u BiH i gradonačelnik Mostara Ljubo Bešlić.

Okrugli stol posvećen ruralnom turizmu organiziran je u suradnji s Hrvatskim farmerom d.d. uz napomenu kako Bosna i Hercegovina ima potencijale za razvoj ruralnog turizma, ali još uvijek ne postoji konkretan turistički proizvod.

Uvodno je izlaganje održala Dijana Katica, prenoseći iskustva Hrvatske u razvoju ruralnog turizma, od zakonodavnog okvira do konkretnih projekata potpora njegovu razvoju. Iskustva talijanske pokrajine Toscane sudionicima je prenijela Eva Pratesi, naglasivši kako Toskana ima 45 tisuća kreveta u ponudi agroturizma što je 23 posto ukupne talijanske ponude u agroturizmu. Pratesi je istaknula kako 40 posto agroturističkih kapaciteta Toskane nudi rezervaciju putem interneta, skrenuvši pozornost kako se pri izboru vodi računa da je toskanska oznaka kvalitete "klas", a kreće se u rasponu od jednog do pet klasova.

O poziciji poljoprivredne proizvodnje i tradicionalnih proizvoda u funkciji ruralnoga turizma govorio je Mario Banožić, voditelj Odsjeka za turizam Vukovarsko-srijemske županije, dok je o hrvatskim standardima i normizaciji u ruralnom turizmu govorio Robert Baćac, direktor istarskog Ruralisa.

Niz korisnih informacija o mogućnostima koje u sklopu stvaranja domaćeg ruralnog turističkog proizvoda nude kulturno-povijesni spomenici iznio je Radoslav Dodig. Naglašavajući kako svaki povijesni spomenik nosi "svoju priču" na kojoj se može graditi uspješna turistička poruka, Dodig je otvorio i pitanje marketinga i promocije ruralnog turizma o čemu je izlagao Damir Jugo s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Jugo je, uz podrobno objašnjenje PR turističkih alata i korisnih taktika u odnosima s javnošću, zaključio kako gospodarstva u ruralnom turizmu, da bi se nametnula kao alternativna ponuda, moraju biti mnogo kreativnija od hotelskih lanaca što je veliki izazov za one koji se bave marketingom i promocijom ruralnog turizma.

Sudionici okruglog stola o ruralnom turizmu složili su se da je ruralni turizam u Federaciji BiH u samim začecima, te predstavlja golem neiskorišteni potencijal, za čije stavljanje u funkciju treba osigurati bolji položaj s obzirom na značenje koje ima u stvaranju novih vrijednosti na ruralnim područjima.

Također, održan je i okrugli stol „Financiranje u turizmu“ na kojem je Dijana Katica govorila o mogućnostima financiranja turizma, posebice ruralnog turizma u Republici Hrvatskoj, te o domaćim i stranim izvorima financiranja koji mogu biti u obliku potpora i kreditnih sredstava. Spomenula je pretpristupni fond IPA s posebnim naglaskom na njegove dvije komponente (IPARD i prekogranična suradnja), potpore za ruralni razvoj, kreditiranje turizma, a posebno je istaknula potpore hrvatskog Ministarstva turizma. 



Pisane vijesti