Kongresna i event industrija radi koronavirusa bilježi gubitke, ali nada se nastavku aktivnosti u jesen

Slika /AAA_2020_ABC/a_fotke/poslovniturizam_a.JPG

Specijalizirani portal za hrvatsku kongresnu i event industriju www.PoslovniTurizam.com, proveo je među svojim korisnicima online anketu o utjecaju aktualne svjetske zdravstvene krize izazvane širenjem koronavirusa (COVID-19) na poslovna putovanja te organiziranje poslovnih i znanstvenih skupova.

Online anketa provedena je u razdoblju od 24. do 27. 3. 2020. godine, a obuhvatila je 79 ispitanika (kongresni hoteli, specijalizirane agencije i ostali subjekti koji posluju u domeni kongresno-poslovnog turizma) na području cijele Hrvatske.
 
Prema izjavama 45% ispitanika, prošle je godine zabilježen rast MICE segmenta (engl. akronim meetings, incentives, conventions, events) između 10 i 30% u odnosu na godinu ranije te je prema najavama upravo 2020. trebala biti rekordna godina prema broju održanih skupova.

No, trenutna situacija je vrlo teška i neizvjesna; znatan broj skupova odgođen je za jesen ili za proljeće iduće godine te već sada vlada povećana potražnja za slobodnim terminima konferencijskih prostora.

Gubitak prihoda izazvan ovakvim iznenadnim zaustavljanjem svake poslovne aktivnosti u domeni poslovnog turizma 40% ispitanika mjeri u iznosu do pola milijuna kuna, dok kod 25% njih gubici sežu i do pet milijuna kuna ove godine.

Iako osiguranja ne pokrivaju otkazivanja poslova radi više sile, gotovo 60% sudionika ankete izjavila je kako ne planira otpuštati zaposlenike, no zabilježena su smanjenja plaća i racionalizacija poslovanja tvrtki koje trenutno opstaju uglavnom zahvaljujući rezervama iz prethodnih godina.
 
Očekuje se porast virtualnih evenata
 
Kongresna industrija pretežno se oslanja na susrete uživo, no u situaciji u kojoj vlada nesigurnost vezana za društvena i javna okupljanja, 45% ispitanika očekuje da će dio evenata u budućnosti postati virtualan te će se na taj način organizirati konferencije i kongresi, webinari i slično, dok 40% ispitanika nije sigurno hoće li ovakva događanja zamijeniti ona tradicionalna.

„Ljudi su prije svega društvena bića te je osobni kontakt i dalje potreban. Vjerojatno će se dio skupova raditi virtualno, ali ljudi žele direktni kontakt i vratit će se takvom komuniciranju“, dio je komentara na pitanje o budućem formatu evenata.
 
Nesigurnost putovanja i gospodarska kriza
 
Ukoliko se zdravstvena situacija stabilizira do ljeta te se suzbije globalna pandemija virusa i vrati povjerenje u putovanja i poslovna okupljanja, čeka nas vrlo izazovna jesen.

Prema očekivanjima sudionika ankete, obilježit će je nedostatak slobodnih termina za bukiranje događanja (40% ispitanika) te štednja uslijed gospodarske krize. Posljedice će biti manji broj događanja i sudionika te manji broj sponzora (75% ispitanika).
 
Gotovo 70% ispitanih izjavilo je kako država može pomoći konkretnim mjerama u oporavku ovog poslovnog segmenta, prije svega smanjenjem PDV-a u turizmu te oslobođenjem privrednih subjekata od plaćanja doprinosa na plaće zaposlenika i poreza na dobit te nameta poput turističke članarine i članarine HGK u sljedećih 6 mjeseci.
 
„Nakon svjetske financijske krize 2008. godine kongresna industrija uspjela se relativno brzo oporaviti, a Hrvatska je zadnjih nekoliko godina bilježila snažan rast i sve veću popularnost na međunarodnom tržištu kongresa i incentive putovanja. Brojne tvrtke će se boriti za opstanak, smanjivat će troškove i u takvoj situaciji teže će se odlučivati za team buildinge, seminare izvan vlastitih lokacija i slično“, izjavila je Daniela Kos, voditeljica projekta PoslovniTurizam (www.PoslovniTurizam.com).

Ostale vijesti